'Once a man truly fall in love with a woman he would do everything for her without thinking twice.'
"Anggun, walid dah balik."
Dengar saja deruan enjin kereta milik Affan, laju saja langkah dua beranak itu ke pintu utama. Encik Fathi yang melihat hanya mampu menggeleng kepala.
"Affan..." Jerit Afaf dengan nada teruja. Dengan berkaki ayam dia melangkah keluar. Bersinar matanya melihat kepulangan Affan. Sebelum Affan balik, memang dia pesan sesuatu kepada Affan.
Affan yang baru saja hendak matikan enjin tidak jadi apabila mendengar jeritan Afaf. Dari dalam kereta, dia hanya melihat langkah Afaf yang kian menghampiri. Turut diikuti Anggun di belakang dengan sengihan yang lebar.
Affan selaraskan camera jenama Sony ZV-1 di atas dashboard kereta. Skrin dipusing menghadap ke arahnya lalu butang merah pada bahagian atas ditekan dan diselaraskan supaya skrin tersebut merakam mereka berdua nanti. Memang sudah menjadi tabiatnya merakam Afaf dan menangkap gambar-gambar Afaf. Biarlah dia simpan memori itu. Nanti kalau rindu, boleh tengok semula. Setelah berpuas hati, Affan berpusing menghadap tingkap. Hanya kelihatan Anggun saja, Afaf pula tiada. Eh, lesap dah.
"Walid, mana gula-gula untuk Anggun?" Anggun sua tangan sebaik saja tingkap kereta diturunkan. Affan tanpa banyak bunyi menyerahkan satu plastik berisi barang yang dipesan Anggun.
"Terima kasih, walid. sayang walid." Anggun layangkan flying kiss sebelum menghilang ke dalam rumah semula. Affan hanya mampu menggeleng. Tingkap dinaikkan semula.
"Affan.." Suara halus berbunyi membuatkan Affan terkelu. Lambat-lambat dia pusingkan tubuh semula. Aikk, masa bila Afaf masuk? Tak dengar bunyi langsung.
"Nak apa?" Affan jongket kening sambil berpeluk tubuh. Melihat Afaf yang lengkap berpakaian pajama bercorak bunga-bunga kecil warna koko gelap dengan rambut dicekak sanggul. Comel dan nampak makin berseri-seri.
Afaf diam sambil terkedip-kedip mata gaya comel. Kedua tangan naik menongkat dagu di atas penyandar lengan yang berada di tengah antara kerusi itu. Bibir tersengih sehingga kedua mata tenggelam.
"Kenapa sayang pandang abang macam itu?" Affan tegakkan tubuh sambil menongkat tangan di belakang leher. Alas siku pada kusyen kereta. Affan turut mengukir senyuman lebar sehingga lesung pipi turut kelihatan. Manis hanya untuk tatapan Afaf seorang.
"Abang pun, kenapa pandang Adra macam itu?" Afaf berbalas soalan. Dia malu apabila ditenung begitu oleh Affan. Tetapi, demi sesuatu yang dia mengidam dari tadi, dia turutkan juga. Rindu Affan juga. Tetapi, kenalah isi perut dulu. Eh?
"Sebab abang masih tak percaya yang Adra dah jadi milik abang. Love you." Affan muncungkan bibir. Seharian dia tidak melihat wajah Afaf. Hilang sudah penat lelah dia bekerja seharian.
"Affan ni, kan? Malulah Adra.." Terkekeh Affan melihat wajah memerah Afaf. Afaf menampar lembut dada bidang Affan.
"Adra pula..." Affan jongket kening bertanya. Menanti jawapan untuk persoalan dia tadi.
Afaf pekup pipi yang terasa hangat.
"Adra tengah tengok crush Adra. Hensem juga rupanya. Kena balas Love you jugak eh?" Afaf menggaru kening sambil tersengih.
"Terpulang. Kalau tak sayang abang, tak payah balas." Affan menjongket bahu. Dia berpaling semula menghadap ke arah depan.
"Ceh, tak padan tua merajuk." Bibir Afaf terjuih ke depan.
Affan yang mendengar membulatkan mata. "Amboi, mengata abang." Afaf capai tangan Affan yang terletak di atas paha lelaki itu. Diraih dan disalam penuh kasih.
YOU ARE READING
AFFAN_ADRA | C
Romance"Dia adalah amanah yang akan aku jaga sehingga akhir hayat." 'Fi hifzillah fi amanillah' - saya tinggalkan awak dalam jagaan DIA, Semoga DIA temukan kita tepat dengan caraNya [Fa]