ENZRA KHALEQ x WARDINA ADRA: 30

40 3 0
                                    

Memandang suasana rumah agama yang besar itu. kelihatan sangat sunyi. Mungkin kerana disebabkan hari bekerja yang membuatkan semua orang busy. Wardina memandang sekilas telefon bimbitnya yang berhenti berdering sejakj pagi tadi. Dia tahu siapa yang menelefon nya, Ezran. Sudah puas dia memberitahu lelaki agar dia menganggu nya lagi tetap lelaki itu sangat berdegil.

Wardina menghempas kasar tubuhnya di atas sofa lalu mengambil telefon bimbit nya dan menjawab panggilan tersebut.

"Abang nak apa lagi? Dina dah cakap dah jangan ganggu Dina lagi. Nanti suami Dina marah Dina tahu tak?" Ucap Wardin dengan nada kasar. Sudah cukup hilang kesabaran nya melayani lelaki gila seperti Ezran. Cukup saja lah yang dia sedang di bawah jagaan seorang lelaki gila. Jangan nak tambah gila lagi.

"Dina ni kasar sangat lah. Sekurang-kurangnya bagi lah salam dulu dengan abang. Kan bagus tu. Abang ni saja nak tahu tentang Dina. Bukan nya abang sengaja nak kacau Dina. Dina kan kekasih hati abang" kata Ezran dengan ketawa jahatnya. Ya, dia sedang merancang sesuatu.

"Eh kau dengar sini eh jantan. Aku ni bini orang tahu? B.I.N.I orang. I.S.T.E.R.I KEPADA ADIK KAU, ENZRA KHALEQ." Ujar Wardina dengan nada kasar. Sudah kehilangan segala kesabaran yang dia ada.

Namun apa yang disangka nya meleset. Ezran tetap ketawa sinis.

"Wardina, Wardina... Kau jangan sangka aku tak tahu kau siapa. Eh kau dengar sini, sayang. Sekali aku tak dapat kau, tiada siapa yang boleh dapat kau walaupun adik aku sendiri. Hm, rasa nak membunuh lah pula.." ketawa Ezran dengan galak nya.

Wardina memasang muka tajam dan dingin. Risau jika rahsia itu terbongkar. Tiba-tiba, seseorang menegur nya dari belakang.

"Sweet flower? Kau kenapa?" Tanya suara garau itu sambil memasang muka dingin. Dia tahu siapa yang menelefon isterinya itu.

Wardina terkejut dan tersenyum manis memandang suaminya yang berada dibelakang nya itu.

"Takdelah abang, Adra dapat call dari scammer ni hah. Dia kata Adra ada order bunga tapi Adra takde order apa-apa pun." Kata nya sambil mematikan panggilan itu dan memadamkan secepat mungkin. Dia memeluk tangan kekar suaminya.

"You're brat. You think you can lie to me?" Ujar Enzra dengan suara husky nya.

"Mana ada, orang cakap betul-betul lah. Takde nya orang nak tipu abang. Mengada lah abang ni. Adra lapar lah abang. Jom makan. Adra nak makan coklat, ais krim dan gummy!!" Ujar manja Wardina.

"Just ice cream. No more sweet." Enzra terketawa kecil dan membawa Wardina ke arah dapur. Dia tahu yang Ezran menelefon isterinya namun dia sengaja membuat seperti orang bodoh.

*Sorry lah geng, baru update + pendek*

BIDADARI MR.ENZRA KHALEQWhere stories live. Discover now