Doma si Rainbow sedla k počítači a samovolně napsala Cass slova: K fotografovi mě doprovodil Oliver Waves.
Cass za pár vteřin odpovídá: Tak to je skvělé :) vůbec o něm ty klepy nejsou pravda, co? Vůbec neni hrubej ani nic takovýho :)
Rainbow píše: Máš pravdu.
A čeká, jestli na to Cass něco odepíše. Po chvíli neúspěšného čekání se z Facebooku odhlásí a jde si do postele číst knihu Já nejsem neviditelná.
-----
,,Rainbow?" Zavolá matka z kuchyně. Upřímně, nesnáší, když někdo s někým komunikuje pomocí zvýšených hlasivek ale teď nemá moc náladu na dodržování svých pravidel. V práci ji naštvala spolupracovnice.
,,Už jdu!" Ozve se z hořejšího pokoje.
Dusání tlustých, huňatých ponožek matce napoví, že se již blíží její ratolest.
,,Jak dopadl fotograf?"
,,Ano, dobře. Vše jsem zařídila."
,,Skvělé." Sally Owellsová si ještě chce zlepšit náladu konverzací s dcerou. ,,Mohla bych ti být ještě v něčem nápomocna, ohledně školy či plesu?" Optá se.
Rainbow se zamyslí. ,,Počkej tu, skočím si nahoru pro seznam." A ponožky znovu dusají nahoru.
Když se Rainbow vrátí, vidí matku v obývacím pokoji usazenou na gauči a se dvěma hrnky. Jedno kakao druhé káva. Rainbow moc dobře ví, pro koho je kakao.
,,Tak ukaž." Nedočkavě se Sally snaží Rainbow přimět k mluvě a poklepe na gauč dlaní na místo vedle sebe.
Rainbow se usměje a kývne.
-----
Po hodině a dvaceti minutách pilné práce Rainbow zjišťuje, že více jak polovinu může matka zařídit. Respektive, má na ty lidi či skupiny kontakt a stačí si jen zavolat.
Sally se vrátila nálada. Byla ráda, když viděla svou dcerku tak úžasně spolupracovat na něčem, o co se nikdy moc nezajímala - a teď... jako by se něco nějak změnilo. Ona nevěděla o snu Rainbow, netušila, že se chce stranit od ostatních. Právě teď totiž viděla dívku, která chce pomoct svým kamarádům pro ty nejhezčí vzpomínky.
,,Víš, že tě mám ráda, že ano?" Optá se Sally úplnou náhodou po debatě o příteli kuchaři, na kterém se domluvili, že mu Rainbow řekne o jednohubky.
Rainbow se na chvíli zastaví v práci, upřeně se podívá na matku a usměje se. ,,Ano. Říkáš mi to pořád."
Sally vzdychne. ,,A stejně mám pocit, že to je málo."
Sally totiž vyrostla v sirotčinci, bez rodiny a když jí nikdo takové milé věty neříkal, rozhodla se jimi v budoucnu neplýtvat. Rainbow to věděla a tak byla v těchhle věcech na matku shovívavá.
,,Je to víc, než si můžu přát." Ujišťuje svou matku, ženu, která ji vychovala.
Sally se upřímně usměje. Kdo by nechtěl tak úžasnou, dokonalou dceru?
-----
,,Tak to máme skoro hotovo!" Vyjekne Cass když zjistí, co vše může rodina Owellsových zařídit.
,,Ano, nemáme jen toho DJe, protože byl Nick nezodpovědnej a neudělal svojí povinnost, a nábytek."
,,Nábytek vezmeme ze školy a hodíme na to nějakej ubrus." Mávne nad tím rukou. ,,A pro DJe skončíme do nějakýho klubu!" Zavýská Cass.
ČTEŠ
Cactus
Short StorySomebody asked a little girl: -What would you like to be? =A cactus. -Why? =Not to be touch by anyone. Czech story (Anglicky synopse zde je z důvodu mně nepříjemného překladu do češtiny) Pro ty, kdo to potřebují vědět: #5 in Povídka (17.1.16)