,,Rainbow! Proboha, to je nádhera!" Vyjekne Sally, spráskne ruce a kouká hrdě na svou dceru ve velice barvených šatech. ,,Doufám, že jsi své kamarádce řádně poděkovala." Řekne pak.
,,Ano, mami, ale ještě jí musím dát ten dárek, mám ho nahoře." Vzpomene si Rainbow, která stojí nejistě na schodech vedoucích do přízemí jejího domu.
Její mamka stojí v kuchyni a pozoruje ji se slzami v očích.
,,Skočím pro ten dárek." Rainbow vyjde schody a zajde zpět do pokoje, ze kterého po hodině upravování před chvilinkou vylezla.
Rainbow se zahlédne v zrcadle. Hnědé vlasy má uvolněně sepnuté do okrasné stříbrné spony vzadu a pár upravených pramínků jí lemují líce a tvář. K šatům si obula pár světlounce šedých, skoro bílých bot s pásky okolo kotníků. Naštěstí ji Cass na spolední chvíli učila chodit na podpatcích a dala jí půl hodinovou lekci o tom, jak na nich chytat balanc, avšak Rainbow to i tak šlo, takže je nyní na podpatcích jistější a jistější.
Na posteli v přikrývkách vyhrabe ozdobenou krabičku se vzory soviček a potěšeně ji otevře. Je šťastná, že něco takového našla pro Cass, že vůbec měla nápad něco takového pro ni koupit za ty šaty.
Krabičku nechá zavřenu a strčí si ji do psaníčka.
,,Rainbow? Je tu ten chlapec, Nick!" Slyší mamku volat zezdola.
Rainbow přece jen popadne nejistota, co když se Nickovi nebude líbit? Nebude se za ni stydět? Není moc dětinská? Budou se jí všichni smát?
Pak potřese hlavou.
Ustoupit už nemůže, teda, může, ale nechce. Připadala by si později jako zbabělec s malým sebevědomým.
*************
,,Boha, Rain... vypadáš úžasně!" Zašeptá a zároveň vyjekne Nick.
On sám je vymóděný, nyní tmavší pískové vlasy má lehce učesané, ale spíše to vypadá, jako kdyby si je před chvílí učesal ale jeho vlasy začaly nyní protestovat. Oděný je do tmavě modrého a velice úhledně vyžehleného obleku, který mu přesně padne. Jednu ruku drží za zády.
,,Vážně? " Rainbow vydechne úlevou, že se mu líbí a zároveň se to líbí i jí. ,,Tak to jsem ráda."
Nick se poťouchle zašklebí. ,,Něco pro tebe mám, Rain." Řekne a nervózně přešlápne z nohy na nohu.
Rainbow sejde zbytek schodů rovnou k němu a vyhlíží mamku, která se kolem nich vždy, když se někdo objeví u nich doma, ochomýtá kolem. Nyní se však moudře klidila ze zorného pole, jak Rainbow s pocitem klidu zjistí.
Přijde až k Nikcovi a netuší chvilku, jestli mu má říct, že mu to sluší, nebo že mu to "sekne", nebo že má úžasný oblek, nebo ho má políbit-
Nick se k ní nahne a vlepí jí polibek na tvář. To zažene všechny Rainbowiiny myšlenky stranou a začne se plně věnovat tomu, co jí chce říct.
,,Takže... tady to mám." Svou ruku, co měl za zády přemístí mezi ně a Rainbow může oči nechat na tom, co v té ruce drží.
Krásnou zlatou stuhu s květinou, kterou Rainbow nezná, je krásná a umělá, ale i tak voní.
,,Děkuji," zašeptá Rainbow se zardělými tvářemi.
,,Jeminkote! To je úžasné, že jsi to přinesl! Já si myslela, že to bylo jen za našich plesů a že v současnosti je to už zapomenutý zvyk..." Rozplývá se Sally, vynořujíc se z kuchyně, s očima upřenýma na náramek.
,,Mami? My vyrazíme." Oznámí potichu Rainbow potom, co jí Nick stuhu uvázal na pravou ruku a galantně se jí uklonil, jako princové se uklánějí princeznám, nebo všichni Nickové svým Rainbow.
ČTEŠ
Cactus
Short StorySomebody asked a little girl: -What would you like to be? =A cactus. -Why? =Not to be touch by anyone. Czech story (Anglicky synopse zde je z důvodu mně nepříjemného překladu do češtiny) Pro ty, kdo to potřebují vědět: #5 in Povídka (17.1.16)