Rainbow se zavrtěla v posteli a zanaříkala. Vzdychne, protáhne si ruce a rozsvítí si lampičku.
Ihned po tom, co jí začnou ze světla bolet oči, jak na něj po nepříjemné noci nebyla navyklá, lampu zhasne a vzdychne znovu.
Řekne si, že je přece dost světla a je léto, takže je slunce pořád vzhůru. Proto vstane a na nohy si nasadí tlusté ponožky. Při chůzi z pokoje do kuchyně se mrkne na hodiny. 5:43.
Vzbudila se vlastně celkem nedobrovolně a ještě více nedobrovolněji vstávala z postele. Probidal ji však bolest hlavy a ucpaný nos.
Musela pro prášky.
V kuchyni v nejvrchnější skříňce (musela si kvůli takovémuto špatném umístění brát židli, po ní vyšplhat na kuchyňskou linku) a až pak se zmocnila krabičky s paracetamolem, kterou následně otevře a vyjme ze svých domečků dvě tablety.
Napustí si sklenici vody, naráz je oba dva spolkne a jde do pokoje. Po cestě potká otce, který míří do práce.
,,Ahoj," řekne Rainbow.
,,Dobré ráno." Pozdraví čile její otec. Moc často doma netráví ale svou rodinu má rád a ona jeho taky. ,,Je ti špatně?" Starostlivě jí dá ruku na čelo.
Rainbow se ani nezmůže na odpověď, naštěstí ni říkat nemusí. ,,Bože, celá hoříš! Mazej do postele!" Otec se na ni smutně ale s povzbudivým úsměvem podívá.
Rainbow oslabeně kývne.
8:45
Rainbow spí dosti neklidně, jelikož má v hlavě tepavou bolest a nos ucpaný. Ale přesto spinká a proto neslyší první příchozí zprávu, která jí přichází na telefon.
Text je následující: Kde seš?? A odesílající jméno znělo Nick.
A s touhou zahnat spánkem bolest hlavy Rainbow klímá až do 10:30, kdy ji probudí štěkot psa venku na ulici.
Zakňučí, jelikož jí spánek nijak výrazně nepomohl a uvidí, že jí zasvítí telefon pod příchozí zprávou.
Natáhne se pro tu elektronickou krabičku na noční stolek a s výdechem si k sobě ruku i s úlovkem zase přitáhne.
Příchozí zprávy: 15. Zmeškané hovory: 9.
7 zpráv od Cass a 8 od Nicka, všechny v podobném znění jako: "co ti je?" kde vězíš?" "dneska nejsou ještě prázdniny!" a tak dále.
Rainbow to jen přelétne pohledem a rovnou zavolá Cass, když si ale uvědomí, že je hodina, ihned zavěsí.
K jejímu překvapení však mobil začne za několik vteřin vibrovat a volá jí Cass.
,,Ahoj." Vyhrkne udýchaně Cass. ,,Tak co?"
,,Ahoj. Neruším? Myslela jsem, že máte ho-"
,,Jo jo, no, to neřeš, utekla jsem, jak nejdřív to šlo."
,,UTEKLA?" Zhrozí se Rainbow a prudce by se posadila, kdyby nebyla tak brutálně unavená a netřeštěla jí hlava.
,,Nerozčiluj se! Co se děje?" Mění téma Cass.
Rainbow se zadívá na strop. ,,Jen jsem nachlazená, bude to zejtra dobrý."
,,Ugh, chudáčku! Vždyť je léto! Jaks mohla nachladnout?!" Diví se Cass.
Rainbow si ihned vybaví scénu, jak jede v Nikově cadillacu s otevřeným oknem a hlavou vystrčenou ven. ,,Taky nevím." Zalže ale úsměvně se zašklebí nad tou vzpomínkou. Nick...
ČTEŠ
Cactus
Short StorySomebody asked a little girl: -What would you like to be? =A cactus. -Why? =Not to be touch by anyone. Czech story (Anglicky synopse zde je z důvodu mně nepříjemného překladu do češtiny) Pro ty, kdo to potřebují vědět: #5 in Povídka (17.1.16)