Další den ve škole Rainbow neustále rudne a neví, co má dělat.
Díky Cassiině všímavosti a zájmu o těch dvou si okamžitě všimla, že se stalo něco... že se prostě něco stalo.
Ihned si je začala dobírat s tím, že to věděla od začátku, co se ti dva poznali a tak dále.
Na oběd si všichni tři skočili k Ferdovi. Cass vlastně po cestě za hranice školy naverbovala náhodou Olivera, se kterým byla sice atmosféra trochu hustší než obvykle, ale Cass se snažila co mohla, aby to tak nebylo. Dokonce všem koupila ještě jednu rundu kávy (pro Rain kakao).
,,Nevadí... ti... to?" Zeptá se potichu trochu v rozpacích Rainbow Olivera, když se Nick baví s Cass o dobrovolnících na ples.
Oliver se jí sice nedivá do očí ale vrtí hlavou. ,,Jsem s tím v pohodě." Pak se uchechtne. ,,Navíc si myslím, že se k sobě docela hodíte."
,,Co prosím?" Rainbow udiveně zvedne obočí.
,,Něco se děje?" Nick se k nim otočí a majetnicky a zároveň ochranitelsky kolem Rainbow obtočí ruku.
Rain zavrtí hlavou. Pak se začne usmívat.
Takže si Oliver všiml, jak jsou oba dva šťastní?
Rainbow ráno absolutně nevěděla, jak se k Nickovi má chovat. Má mu padnout kolem krku? Má si ho nevšímat? Má ho jen pozdravit? Obejmout?
Všechno naštěstí vyřešil Nick, který se zřejmě takto netrápil, a když ji zmerčil u brány školy těsně před zvoněním, usmál se na ni a klusal ji obejmout a zvednout trochu do vzduchu.
Teď už věděla, že když se za ni Nick nestydí, ona mu může projevovat náklonnost.
Zrovna teď ho v sedacím boxu chytne za ruku pod stolem, on ji jemně stiskne a dál po zbytek času v pekárně se drží.
Venku začne být neskutečné horko a Rainbow je v džínách a tílku teplo. Cass, v džínových šortkách a volném triku s vystřiženým podpažím do půlky těla, si toho při zpáteční cestě do školy všimne a když utíkají po trávě znovu na školní areál, zeptá se: ,, Nechceš půjčit lehčí oblečení? Mám s sebou pro jistotu ještě jedny kraťasy a triko, kdyby se něco stalo, tak nechceš?"
Rainbow zapřemýšlí a odpoví: ,,Dobře, pokud ti to nebude vadit."
,,Pozor!"Sykne Nick, když i všimne učitelky procházejíc zrovna kousek od nich.
Všichni čtyři se schovají za jeden strom, že to ze strany musí vypadat komicky. Učitelka si jich naštěstí nevšimne a dál poklidně pokračuje v chůzi směrem k postranním dveřím školy.
Sborově čtveřice vydechne úlevou a Cass na všechny mávne, že je vzduch čistý.
,,Potřebuje ředitelka ještě nějaké věci ohledně plesu?" Zeptá se později Rainbow Cass.
Cass zavrtí hlavou. ,,Ne, už se jen čeká na pátek."
Rainbow se zazubí. ,,Nemůžu se dočkat."
Cass jí zmáčkne ruku, kterou narychlo vyhledala. ,,Já taky ne." A její pohled míří na Olivera.
Vzdychne a postaví se naprosti Rainbow. ,,Taky, kdy jsme se rozešli s... mým ex, víš, koho myslím, ten, jehož jméno nesmíme vyslovit, tak když on nám měl zařídit odvoz limuzínou a teď po rozchodu to logicky padlo... tak jsem sehnala jinej odvoz! budeš koukat!" Vyjekne a poskočí.
,,Amber!" zavolá Cass energicky na okolojdoucí dívku a dá se s ní do řeči, za pár chvil s ní mizí na dívčích toaletách zabrané do rozhovoru o poslední nahrané písničce Sama Smitha.
ČTEŠ
Cactus
Short StorySomebody asked a little girl: -What would you like to be? =A cactus. -Why? =Not to be touch by anyone. Czech story (Anglicky synopse zde je z důvodu mně nepříjemného překladu do češtiny) Pro ty, kdo to potřebují vědět: #5 in Povídka (17.1.16)