Hoofdstuk 26

18 3 0
                                    


Our wedding night


'U mag uw bruid kussen!' Zegt onze priester. Elerossë lacht en neemt mijn gezicht in zijn handen om zijn lippen op de mijne de drukken. Lachend gaan we de kathedraal uit die over het kasteel staat. Van daaruit gaan we naar de balzaal waar het feest zal zijn. Mijn witte jurk zit als gegoten. De rug is helemaal van kant gemaakt om mijn schouders heen waar de vleugels zitten. Ze zijn wit nu met zacht roos in. Het lijfje is van wit satijn en is helemaal geborduurd met een dikkere draad om de kant na te maken. De grote rokken liggen om mijn benen en ze blijven maar komen tot de overrok, ook van wit satijn. Er liggen plooien in en hier en daar zijn er diamantjes opgenaaid. Alles bij elkaar is het geen uitbundige of ingewikkelde jurk maar hij is zo mooi!!

'En hoe voel je je?' Vraagt hij als we onder weg zijn in onze koets getrokken door eenhoorns.
'Ik voel me geweldig, alsof er een stukje van me compleet is.' Lach ik naar hem.
'Ik heb exact hetzelfde gevoel!' Lacht ook hij en slaat zijn arm om me heen. We rijden op rustig tempo naar het kasteel en wuiven naar alle elfen die naar ons samen zwaaien en ons gelukwensen. Ik vind het heerlijk om iedereen zo gelukkig te zien. Mijn ouders zitten in de koets achter ons en daarachter Failyne en Liam, die 2 zijn ook al verloofd! Ooh mijn zusje sprong meer dan een gat in de lucht. Maar ik ben echt oprecht blij voor haar!

Thuis aangekomen stapt eerst Elerossë uit en steekt zijn hand uit zodat ik ook kan uitstappen. Neem zijn hand aan en stap uit de koets. Iedereen volgt ons naar binnen, naar de balzaal, daar zal het feest zijn zoals altijd bij feestjes. Nu staan er grote gedekte tafels voor alle genodigden. Alles is versiert met witte linten en bloemen.
'Het is zo mooi...' Zeg ik zacht. Mijn prins knikt.
'Ja, ze hebben het echt goed gedaan!' Zegt hij en we gaan aan de ere tafel zitten. Mama en papa komen bij ons zitten. Ook de ouders van Elerossë en zijn broers en zusje met partners. Failyne en Liam. Amanda/oma met haar ouders en grotere broer. Alle andere genodigden zitten ook bij elfen of andere magische wezens die ze kennen. Alle leiders van andere planeten zitten ook aan een tafel. Het lijkt er ook best gezellig.

Na het heerlijke eten staat Elerossë recht.
'Ik heb nog een verassing voor je.' Zegt hij in mijn oor en verdwijnt door de deur naar buiten. Als hij terug komt heeft hij Diederick en Jessalyn bij maar ook Banjamine en Timo, alle vrienden die ik gemaakt heb in die korte tijd in de instelling. Sta recht en ren naar hen toe.
'Oooh ik ben zo blij dat jullie hier zijn!!' Lach ik en val Diederick om de hals. Hij draait me een rondje en houd me op armlengte van zich af.
'Je bent echt zo prachtig!!' Lacht hij. Ik krijg een blosje volgens mij want mijn wangen zijn warm.
'Dank je!' Lach ik en Jessa pakt me over. Geef haar een stevige knuffel. 'Jij ziet er prachtig uit!' Zeg ik tegen haar. Ze heeft een nachtblauwe jurk aan die zacht glanst. Heel simpel, mooi aansluiten en zonder iets van mouwen. Ze heeft lange witte handschoenen aan en haar haren zijn luchtig opgestoken. Ze lacht zachtjes.
'Jij bent echt zoveel mooier!' Lacht Jessa zachtjes.

We zetten ons aan tafel.
'Ooh echt ik ben zo blij dat jullie er allemaal zijn!' Lach ik en we babbelen zeker een uren.
'Liefje het is tijd voor de bruidstaart.' Zegt Elerossë in mijn oor. Ik lach en de kok rolt het enorme ding binnen. Mijn ogen worden groot. Hij is 5 lagen hoog en hagelwit. Overal zijn er donkerrode rozen gezet. Bovenaan staan wij in het mini!
'Hij is echt mooi!' Zucht ik. De verschillende elfen, weerwolven, vampiers en heksen dansen allemaal door elkaar. 'Hey iedereen, er is taart!!!' Roep ik door de zaal.

'Jak!!' Roept een vampier. Ik moet hard lachen.
'En wat als ik nu zeg dat er bloed is om over de taart te doen?' Zeg ik tegen de vampier.
'Nee bedankt.' Zegt hij vriendelijk.
'Wat jij wilt.' Lach ik en pak het mes - dat niet van zilver is - vast samen met Elerossë om de taart aan te snijden. Er worden foto's gemaakt. We lachen braaf naar de camera en snijden dan het eerste stukje eruit. Het is zacht roos vanbinnen met stukjes frambozen tussen. Na 10 stukken samen gesneden hebben en foto's langs alle hoeken gedaan hebben nemen de dienaars over. Iedereen krijgt een stukje buiten de vampiers die iets met veel bloed krijgen. Degene die willen mogen een stuk taart. Het is hier erg druk en warm. Lach als ik weer ga zitten om een hap te nemen. Het is overheerlijk!! Echt het genietend op.

Ice fairyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu