We are all the same...
I'm only a princess!!
# De kleine kroonprinses – waar we nog steeds de naam niet van weten – is 3 dagen na de geboorte verdwenen. Evenals de koning en koningin.
Na een week is de koning er weer voor ons land te dienen... de koningin is er pas 3 maanden later. Van de kleine kroonprinses geen spoor...
Iedereen is doodongerust over haar. Sommige fluisteren zelfs dat ze dood zou zijn... Het is een waar mysterie, voor iedereen. Alleen de prinses haar ouders weten waar onze kleine meid is... #
Sla het boek met een grote klap dicht.
'Dat kan toch niet?' Ga door mijn haar en neem het boek vast leg het op mijn bureau.
'Aah je hebt het boek gevonden!' Lacht Elerossë die weer binnenkomt met een pot ijs. Zonder de kloppen of zo. Daar lijkt hij niet echt behoeften aan te hebben.
'Dat boek komt van jouw?' Vraag ik verbaasd.
'Ja, je zei toch dat je erin geloofd, awel dan.' Lacht hij en gaat zitten. Draai met mijn ogen en zet me erbij. Ik neem de lepel over en neem een hap ijs.
"Heerlijk!" Denk ik in gedachten. Na nog een paar happen zucht ik zwaar. Draai me naar hem om.
'Hoe komt het dat jij dat boek hebt?' Vraag ik in één adem. Voor hij kan antwoorden kloppen ze op de deur. Met een diepe zucht sta ik recht en ga ze opendoen. 'Ja?'
'Niënna, er is echt wat dat ik je moet ver-' Is ze aan het uitleggen als ze door de deur loopt en dan als aan de grond genageld blijft staan. Elerossë steekt zijn hand op als begroeting. Hij ligt languit op het bed en eet rustig van de pot ijs. 'Je hebt gelogen!' Roept ze naar hem. Lachend! De jongen op mijn bed schiet ook in de lach.
'Anders heeft Niënna nog meer problemen met Princess dan nu.' Ze haalt haar schouders op.
'Je hebt gelijk. Zit je hier vaak?'
'Gisteren was hij er ook.' Zeg ik en ga door mijn haar.
'Stiekeme afspraakjes dus!' Lacht Jessalyn. 'Elerossë had dat dan gewoon tegen me gezegd, dan stonden jullie nu niet zo voor aap. Wie weet wat waren jullie aan het doen...' Hij schiet in de lach en ik krijg rode wangen.
'We waren ijs aan het eten Jessa!' Lacht hij. 'Ze is er net zo verslaafd aan als ik!'
'Is ze zoals jij?' Vraagt ze verbaasd. Hij knikt. 'Weet ze het?' Vraagt ze verder.
'Ik sta hier hoor! Wat zou ik moeten weten en wat kwam jij doen?' Vraag ik nu op mijn beurt aan de andere.
'Één of andere Didier staat beneden voor jouw.' Krijg grote ogen en hol naar beneden de trap af.
'Wie is hij?!' Hoor ik Elerossë nog vragen. Kom beneden. Hij vangt me op.
'How how, rustig aan mijn kleine meisje, alles is ok!' Zegt hij en gaat door mijn haar. 'Kom, laten we naar je kamer gaan, dan ga ik je wat uitleggen. Dat zal nodig zijn denk ik.' Knik zacht en ga met hem naar boven, naar mijn kamer en naar Jessalyn en Elerossë...
'Ok, leg het me nu uit!' Zeg ik want als ik binnenkom zit Benjamin er ook... net zoals Tim...
'Wel...' Zegt Jessalyn.
'Wel...' Dring ik aan. Ze zucht.
'Iedereen hier is meer dan een mens... we komen allemaal uit de 7 werelden...' Ik moet grijnzen.
JE LEEST
Ice fairy
FantasyEen elfenprinses opgegroeid in het mensenland en nu moet ze zich gaan voorbereiden op haar taak om koningin te worden... Maar er zijn gevaren... En wie is die Elerossë?