You are . . . ?
Are you . . . ?
No, it can not be . . . !
Lig in mijn bed en kijk naar de kale muur voor me.
'Je moet slapen Niënna.' Zeg ik tegen mezelf, in de rugzak zoek ik de brief van mijn ouders en de schetsboeken van oma. Blader erdoor. Slapen lukt uiteindelijk toch tot het terug licht wordt.
Geklop op de deur.
'Niënna, je moet opstaan voor het ontbijt!' Zegt Valerie. Ze komt binnen en doet het dakraam open. Kreun en draai me van het licht weg. 'Vooruit, douche en naar beneden voor het ontbijt.' Draai met mijn ogen. Ga rechtzitten en ga door mijn haar.
'Hoelang heb ik nog?'
'20 minuten, wees op tijd.' Valerie gaat weer naar buiten. Neem een douche en doe mijn kleren van gisteren aan. Loop de trap af en ga naar de eetkamer. Iedereen zit er, degene van gisteren. Buiten hen zijn er ook nog 10 andere.
'De andere zijn er ook al!' Lacht Jessalyn. Ik knik en ga zitten.
'Dat is duidelijk ja.' Ze kijken me aan maar eten in stilte verder als ze uitgekeken zijn.
'Erg sociaal zijn ze niet tegen nieuwe hier maar dat komt wel als je hier even bent.' Zegt ze. Knik en eet ook voort.
Na het eten komt Valerie binnen en zet zich op een stoel naast me.
'Ik heb de verf in je kamer gezet. Een laptop is er ook zo kan je bij jouw naar school blijven gaan. Ze sturen alles door via mail en als je het niet snapt komt de desbetreffende leerkracht je halen.' Ik knik.
'Dank je.'
'Graag gedaan.' Zegt ze en staat weer recht. Valerie gaat naar buiten Princess kijkt me kwaad aan.
'Nu al het lievelingetje van Valerie he.' Zegt ze venijnig. De meeste van de andere stemmen in.
"Hmm.. de populaire he..." Zucht en laat mijn hoofd hangen. 'Het is niet dat je last van me zal hebben hoor!' Sta recht en loop naar mijn kamer. Iedereen begint te lachen op Jessalyn, Tim en 1 andere jongen na. Benjamin doet duidelijk meer mee om niet uitgesloten te worden. Knal de deur achter me dicht en val bijna over de verf. Kom uiteindelijk op mijn kont terecht en kijk naar de kleuren. Er zijn ineens borstels en plastiek bij gegeven. Schuif alles van tegen de muur weg. Leg de plastiek erover en neem de borstels en potten verf.
Verf alle muren lichtblauw en begin er dan met andere kleuren op te schilderen. Bloemen en krullen en elfjes. Veeg het haar uit mijn gezicht en zucht als ik even op de grond ga zitten om mijn werk te bekijken. Het meeste is klaar ik moet hier en daar nog een paar dingen doen maar daar moet de verf droog voor zijn. Loop naar beneden opzoek naar Valerie. Vind haar in de keuken.
'Hey,' Zegt ze als ze me opmerkt. 'Wat kan ik voor je doen meisje?' Vraagt ze en legt alles waar ze mee bezig is neer. Zet haar bril beter en kijkt me vragend aan.
'Zou je met mij naar de stad kunnen rijden voor een deel versieringen voor op de muren van mijn kamer?' Ze staat op en veegt haar handen af.
'Natuurlijk. Als we nu vertrekken zijn we op tijd terug!' Lacht ze. Loop achter haar aan naar de auto en we rijden naar de poort. Nu doen ze gewoon de poort open en rijden door. Niet zoals we hier aankwamen...
Een 2 tal uurtjes later ben ik alles op de muur aan het plakken. Doe een nieuwe laag verf en blaas de roze, groene, gele, oranje, ... glitters op de muur. Niet zoals de stikkers... als ik aan het avondeten zit ben ik stil en luister ik naar Jessalyn. Ze vertelt over wat hier te doen is. Niet echt belangrijk. Dezelfde jongen zit naar me te kijken. Kijk weg maar voel zijn ogen in mijn hals prikken. Probeer er niet op de te letten maar dat is natuurlijk onmogelijk.
JE LEEST
Ice fairy
FantasyEen elfenprinses opgegroeid in het mensenland en nu moet ze zich gaan voorbereiden op haar taak om koningin te worden... Maar er zijn gevaren... En wie is die Elerossë?