Little wolf . . .Na het ontbijt zijn we rustig naar buiten gewandeld met de kleinste pup van Theo en Amelie. Die wijkt niet meer van mijn zijde. Ik moet zacht lachen om het kleine spring int veld.
"Aaah kom op!! Gaan we nog iets doen Niënna?" Lacht ze en loopt tussen mijn benen door.
'We gaan direct wat doen liefje, we moeten eerst nog even wandelen ok?'
"Hooh ok!" Zucht ze en trippelt braaf naast me mee. Elerossë moet om haar lachen. Ik doe zachtjes mee.
'Ze is echt niet te doen he!' Lacht die. Stem in met een brede grijns op mijn gezicht.
'Inderdaad, niet te doen!' We wandelen rustig naar de boom met schommel en paarse bloemen.'Zo we zijn er. En kijk eens wat ik voor jouw bij heb!' Lach ik en haal het gouden balletje tevoorschijn. Dat ene waar Theo altijd zo dol op is. Ze springt blij op en neer. Net haar vader.
"Gooi het!!! Toe!!!" Zegt ze lachend. Gooi het niet te ver weg en ze holt er blaffend achteraan. Laat me met een lach op de schommel zakken. Elerossë wiebelt die zacht heen en weer.
'Dat kleine wolfje is me er toch nogal eentje he!'
'Ooh ja, zeker weten. Ze is inderdaad een wildebras! Maar ze is wel een schatje!'
'Dat is ze inderdaad!' Het kleine wolfje komt er weer aangehold met het balletje in haar mond. Neem het aan en ze gaat braaf zitten om te wachten tot ik het weer gooi."Waarom heb ik geen naam zoals mama en papa?" Vraagt ze. Ze houd haar kopje schuin. Kijk haar vragend aan.
'Wil je dat dan?' Vraag ik aan haar. Ze knikt heftig. 'Wat dacht je van...' Denk even na en ga door mijn haren. Wat zou er goed bij deze kleine wildebras passen? 'Tasha?' Vraag ik dan. Het is het eerste dat in me opkomt.
"Waaauuw, dat is mooi!" Lacht ze en springt op mijn schoot. "Ik heet vanaf nu Tasha!" Lacht ze opgewekt. Ze draait een paar rondjes op mijn schoot en legt zich neer. Streel haar zachtjes tot ze slaapt. We blijven nog de hele dag buiten en als ze wakker is spelen we met haar. Het is echt zo leuk.
'Kom Tasha, we moesten maar weer eens naar binnen gaan.' Zegt Elerossë en ze knikt braaf. Mijn lief en ik lopen hand in hand weer naar binnen en Tasha volgt als een braaf wolfje.Uit het niets laat ze een schrille blaf en vliegt tegen een boom.
'TASHA!!!' Gil ik en snel naar haar toe. Pak mijn kleine wolfje op en ze laat een pijnlijke kreet. 'Sssshhht,' Probeer ik haar te sussen. 'Het komt allemaal goed. Ik ben bij je liefje.' Ze jankt. Elerossë kijkt rond om de oorzaak van deze aanval te vinden. Een zwarte schim springt uit de boom boven me en grijpt mijn wolfje bij haar nekvel en gooit mij een eind verder. Beide laten we een pijnlijke schreeuw.
'Niënna!!' Roept Elerossë loopt naar me toe en helpt me recht. Kan niet goed op mijn linkervoet staan.
'Hij is vast verstuikt.' Zeg ik. 'Maar ga Tasha helpen!' Roep ik naar hem. 'Laat me maar ik red me wel!!' Elerossë knikt en snelt naar Tasha toe. De man laat mijn kleine wolfje maar niet los. Hij zet zelfs zijn tanden in haar tere halsje!Met een harde klap slaagt hij de man buiten bewustzijn. Hij zakt in elkaar op de grond en ik hink naar haar toe. Ze ligt te trillen en te schokken op de grond in haar eigen bloed. Pak haar huilend op.
'We moeten snel naar Failyne!' Zeg ik tegen Elerossë. Die knikt en pak de aanvaller op zijn schouder. Hij dropt die bij mijn papa.
'Hij viel ons zonder rede aan.' Mijn vader knikt.
'Ik zal voor hem zorgen.' Zegt hij.
'Waar is mijn zus?' Vraag ik aan pap en hou Tasha dicht tegen mijn borst aan. Pap haalt zijn schouders op.
'Ik weet niet, hoogstwaarschijnlijk ligt ze nog in bed met Liam. Niemand heeft die 2 gezien vandaag.'
'Ok, dank je papa.' Zeg ik en hink zo snel ik kan naar mijn zus haar kamer. Klop daar hard op de deur. 'Failyne doe open!! Dit is heel belangrijk!!' Roep ik en hoor de deur opengaan.
'Wat is er?!' Vraagt ze slaapdronken. Haar ogen worden groot als ze mijn kleine wolfje in mijn armen ziet liggen en al het bloed. 'Ik ben er zo!' Hoor gerommel en Liam die vraagt wat ze gaat doen. Ze antwoord niet en doet de deur weer open.'Kom mee.' Zegt ze. Volg haar zo snel ik kan. We gaan naar een paar gangen verder. Daar heeft ze een dierenkliniek blijkbaar. 'Leg haar maar op de tafel.' Zegt ze en ik doe het braaf. Tasha ademt oppervlakkig en kijkt me bang aan.
"Ik wil niet dood!!" Piept ze.
'Dat gaat niet gebeuren.' Zeg ik rustig en streel achter haar oor. Ze knikt kleintjes.
'Zus, je moet buiten wachten.' Zegt Failyne rustig.
'Maa-!'
'Doe nu maar gewoon!' Bijt ze me toe en kijk nog even naar Tasha. Lach haar lief toe en ga dan naar buiten.
"Waar is mijn dochter?!" Gromt Theo.
"Ze is bij mijn zus. Alles komt wel goed." Zeg ik zacht terug.
"AAAAAAAAAHHHH PAP!!!!!!!!!!" Hoor ik in mijn hoofd. Dit komt niet van Tasha maar van een van de andere pups.
"Wat is er zoon?!" Hoor ik hem vragen en dan niets meer. "Hey?! Antwoord! Godverdomme!!" Hoor ik hem roepen en dan ergens ver weg een verdrietige jank die door merg aan been gaat. Kijk geschrokken door het raam en zie Theo neerliggen op een stukje gras dat veel donkerder is dan de rest.
'O god.' Zeg ik zacht en mijn zusje komt buiten.
'Tasha red het maar wat was dat?!' Vraagt ze.
'Het was Theo, volgens mij is een van de kleintjes... dood...' Zeg ik zachtjes. Ze kijkt me triest aan.
'O nee.' Fluistert ze.Hou Amelie stevig vast als ze de tranen uit haar ogen huilt. Ga door haar warrige blonde haren.
'Sssshhht.' Troost ik haar al de hele nacht. Het is volle maan dus ze is mens nu.
'Waarom moest het nu net bij hem gebeuren?! Eerst Tasha bijna en nu...' Ze raakt niet verder en begint weer hard te huilen. Ze slaat haar armen stevig om me heen net als Theo. Elerossë komt net op bed met een plateau met tassen thee op. Iedereen neemt er eentje en drinkt die op. We hebben de kleine pup daarnet begraven... Tasha hinkt de trap op en legt zich bij ons. Ze is nog te jong om in een mens te veranderen. Amelie houd haar stevig tegen zich aan. Ze jankt ook zacht. Ze is tenslotte een broer kwijt.Ze kloppen op de deur. Pap komt binnen en zet zich er ook bij.
'De man die jouw wolfjes aanviel was de vampier van op de bruiloft.' We knikken. 'Hij zit in de gevangenis en wordt gestraft op zijn eigen planeet.'
'Dat is een goed iets, ja toch?' Vraagt Amelie. We knikken.
'Ja, vampiers die iets verkeerd doen worden hard gestraft voor hun daden.' Amelie knikt zachtjes.
'Dat is al iets.' Zucht ze. Waarom dat dit nu zo bruut moest gebeuren komen we niet te weten. Waarschijnlijk zal hij een wrok tegen weerwolven hebben zeker.We zijn een paar maanden verder. Tasha is er boven op net als ik. Ze is weer haar opgewekte zelve en dat doet goed om te zien. Ze heeft enkel als je goed ziet een litteken in haar hals. Ook Amelie en Theo zijn er een beetje bovenop. Ze hebben het verlies van hun zoon een plaats kunnen geven en zorgen goed voor de andere. We zitten met zen alle bij de schommel. Mama, papa, Failyne, Liam, Theo en Amelie met hun pups, Elerossë en ik. Ik lig met mijn hoofd op zijn schoot en mijn vriend gaat rustig door mijn blond – roze haren. Genietend sluit ik mijn ogen en Tasha komt met haar kop op mijn buik liggen. Ze groeit echt snel. Ga zacht over haar rug. Ze krult zich beter.
'En hoe is het met iedereen?' Vraagt mam. Liam en mijn zusje lachen. We kijken hen verwonderd aan. Mijn zus haalt haar schouders op.
"Het gaat beter met ons." Zegt Theo en Amelie knikt. Mam streelt hun grote koppen.
'Daar ben ik echt heel blij om. En hoe zit het nu met jullie?!' Vraagt ze aan Failyne.Met een zuchtje zet ze zich beter tussen de benen van haar verloofde. Ze houden elkaars handen vast.
'Wel, zoals jullie al weten trouwen we in de zomer he.' We knikken.
'Ja dat weten we inderdaad al.' Zegt mam.
'Wel, ik zou maar tegen de kleermaker gaan zeggen dat hij genoeg stof voorziet voor mijn jurk.'
'Waarom?' Vraagt mam. Mijn zus lacht.
'Omdat het normaal is denk ik dat je meer stof nodig hebt met een zwangere buik!' Mam haar ogen worden groot.
'Dat meen je niet, jullie krijgen een kindje?!' Failyne knikt lachend.
'Ja, ik ben inderdaad zwanger!' Lacht ze en Liam knikt instemmend.
'Dat is echt zo leuk!! Ik word eindelijk oma!' En mam geeft hen een knuffel. Pap zit gelukzalig naar hen te kijken en geeft ook een knuffel aan hen. Elerossë en ik gaan als laatste.
'We zijn echt blij voor je.' Lach ik.
'Dank je.' Lacht ze terug.We zitten daar de rest van de dag lachend en spelend. Het is echt heerlijk.
'Aaaahh Elerossë niet doen!!' Gil ik lachend als hij me hard aan het kittelen is. Hij komt lachend over me heen tot stilstand. Veeg het haar uit zijn gezicht. Hij lacht me lief toe en krijg kleine zachte kusjes. Sla mijn armen om zijn nek. Voel hoe hij harder begint te lachen. Ik moet het automatisch ook doen!
'Hou het een beetje proper klein zusje!' Lacht Failyne. Kijk naar haar.
'Jij moet veel zeggen, jij bent wel de zwangere hier he!' Lach ik als ik weer gekitteld wordt.
'Ja maar dat ik bij ons wel achter gesloten deuren gebeurt!!!' Lacht ze terug. Draai met mijn ogen.
'Wat ben jij toch een watje seg!'
'Hey! Ben ik niet! Niemand van ons moet gewoon zien hoe de troonopvolger gemaakt wordt!!' Krijg toch warme wangen.
'Het is al goed!' Kreun ik en ga rechter zitten. Ze begint nog harder te lachen.We zijn weer een paar maanden verder. Mijn zusje en Liam zijn getrouwd en het is midden in de zomer. Heerlijk weer. We zitten met zen alle aan het meer. Liam en Failyne zijn druk met de baby in haar buik bezig en geven geen aandacht aan de andere. Mam en pap zijn druk met zaken bezig op het terras wat verder. Theo, Amelie en de pups zijn weg. Ze zijn in het woud gaan wonen hier ergens zodat ze zich als echte wolven leren gedragen en ook iemand anders kunnen tegenkomen. Elerossë en ik zijn in het ondiepe water aan het spelen. Beide zijn we doorweekt en zien we niets meer door ons haar dat in onze ogen hangt maar dat kan ons niet schelen! We blijven water naar elkaar gooien en proberen elkaar vast te grijpen aan de armen of benen maar meestal lopen we er gewoon kei hard naast en vallen zelf in het water waardoor we nog harder moeten lachen.
Eindelijk begint alles een beetje op zijn plooien te vallen. Iedereen is blij, gelukkig. Zo hoort het gewoon. Iedereen heeft recht op geluk!
Hey iedereen! Dit was het laatste hoofdstuk voor de epiloog - die ik zo meteen ook erop ga zetten - ik hoop dat jullie het een goed boek vonden! Xxx
JE LEEST
Ice fairy
FantasyEen elfenprinses opgegroeid in het mensenland en nu moet ze zich gaan voorbereiden op haar taak om koningin te worden... Maar er zijn gevaren... En wie is die Elerossë?