My grandmother
My mother
My sister'Geen tranen...' Kijk in het rond.
'Wie was dat?'
'Ik.' Een jong meisje van ongeveer 5 komt binnen. 'Je weet waarschijnlijk niet meer wie ik ben maar ik ken jouw nog wel.' Ze doet de grote deur dicht en kruipt op mijn bed. 'Ik ben oma...'
'W-wat?' Vraag ik verbaasd en kijk naar het kleine meisje. Ze is zo jong en onschuldig. Ik zie niets van oma in haar. Alleen haar ogen... Die lijken me al jaren te kennen en ik de hare ook. Ook al zijn ze van een kind en lijken ze zo.
'Huh?' Vraagt ze op haar beurt.
'J-je bent echt mijn oma?' Vraag ik zacht en kruip naar haar toe. Ze heeft zwarte krullen die alle kanten opspringen en mooie donkere bruine ogen.
'Ja hoor! Zullen we spelen?' Begin te lachen als ze me van het bed sleurt om te spelen! We rennen de trap af en ze heeft een bal vast.
'Tikkertje vlieg?'
'Huh?' Vraag ik verbaasd. Ze kijkt streng.
'Weet je niet hoe je dat moet spelen?!'
'Oma, ik heb bijna altijd als mens geleefd voor zover ik weet. Mama en papa hebben elke herinnering aan hier weggehaald...'
'Ooooh dat is jammer!' Zegt ze op die triestige manier. 'Dan leer ik het je!!' Lacht ze weer.
'Ok leer het me! Hoe heet je eigenlijk want ik kan je niet altijd oma noemen he!'
'Amanda!'
'Das een kei mooie naam!' Lach ik.
'Dank je!!' Ze gooit de bal zo hoog ze kan en vliegt op om die te vangen. 'Het is heel simpel. Degene die geen bal heeft moet het van de andere proberen afpakken!!'
'Ok!' Lach ik en word ook elf en vlieg naar haar toe.
Ze blijft ter plekke vliegen.
'Wat zijn je vleugels mooi geworden!!'
'Ga je roodkapje spelen of me te pakken krijgen?!' Lach en grijp naar de bal. Ze gooit het weer de lucht in en vliegt hoger. 'Wat ben je traag!!'
'Ik ben het aan het leren!' Roep ik en vlieg achter haar aan. Ze is snel en behendig. Ik moet nog aan mijn nieuwe vleugels wennen. Ze zijn zoveel krachtiger dan de vorige. Maar zij maakt een scherpe duik omlaag. Juist voor mijn neus heeft ze de bal vast!
'Hahahaha!! Sneller!!'
'Kom hier jij!' Lach ik en vlieg achter haar aan. We ontwijken bomen en takken. Ze vliegt er veel makkelijker door dan ik maar ik begin die vleugels onder controle te krijgen en win terrein.
'Goed zo goed zo!!!' Gilt ze en maakt een salto.
'Ah nu heb ik je!' Neem haar stevig rond de lenden.
'Maar niet de bal!!' Lacht ze en laat het vallen. Draai met mijn ogen en laat me naar beneden vallen. Ik weeg meer dan haar dus val ik sneller en heb de bal!
'Bravo!!' Lacht ze en landt. Doe dat ook.
'Dit is best een leuk spel! Als je het eenmaal onder de knie hebt.' Zucht ik. Ze knikt en gaat op het gras liggen. Zet me naast haar en doe mijn haren in een vlecht.
'Oooh ik wilde dat doen!!' Ze springt recht en maakt het helemaal los.
'Hey!' Lach ik. 'Au!' Ze heeft hem helemaal los gemaakt. En begint nu rustig een nieuwe te maken.
JE LEEST
Ice fairy
FantasyEen elfenprinses opgegroeid in het mensenland en nu moet ze zich gaan voorbereiden op haar taak om koningin te worden... Maar er zijn gevaren... En wie is die Elerossë?