"Dus je hebt haar alles verteld?"
Ik negeer Cat en ik focus door mijn camera lens op het meer.
"Mae." mompelt Cat. Ik zucht neem een paar foto's en draai me om, en neem een foto van Cat.
"Ik haat het als je me negeert."
"Ik haat het als je me zoveel vragen stelt" zeg ik terug. "En ja ze weet het, ga bij die brug staan."
"Wat zei ze?" vraagt ze terwijl ze naar de brug loopt. Ik neem een foto van haar als ze tegen de brugleuning leunt.
"Ze luisterde vooral. Doe je benen over elkaar en je arm achter je hoofd."
"Was ze boos?" ze poseert zoals ik zei en ik druk op de knop.
"Ik denk het niet. Ze zei dat ik voorzichtig moet doen omdat hij een pedo kan zijn."
"nee ik bedoel." zucht ze " je weet wel." ze tikt met haar wijsvinger op haar pols.
"Oh, ze was een beetje verdrietig dat ik het deed, en ze was boos op zichzelf dat ze het niet had gemerkt."
"Wow." mompelt Cat
"Ja, ze was best begrijpelijk over dit. Niet verrassnd, je weet hoe ze is. Ze begreep het wel. Ze heeft alles wat scherp is het huis uitverbannen."
"Ja, maar dat is goed." zegt ze enthousiast. "Misschien kan ze je helpen!"
"Ik heb geen fucking hulp nodig!" snauw ik. Cat slikt en ikvoel me direct slecht. Ik wijs naar een boom achter haar. "Kun je in die boom gaan zitten?"
Als Cat in de boom zit neem ik foto's van haar in verschillende posities.
"Sorry dat ik zo snauwde." zeg ik als ik haar uit de boom help.
"Nee het spijt mij, ik had het niet zo moeten zeggen.
"Ik weet dat ik hulp nodig heb, ik denk alleen niet dat iemand het echt kan. Ik moet er zelf uitkomen, snap je?"
\/\/\/\/\/\/
cliffoconda: weet je wat ik me net besef?
mae: dat je hopeloos verliefd op me bent?
cliffoconda: nee
mae: daar gaat mijn droom
Mae: wat dan?
cliffoconda: we hebben allebei een Iphone
cliffoconda: dus we kunnen face-timen
oh shit
Ik was dat vergeten! wat moet moet ik nu zeggen? Ik kan niet gewoon nee zeggen.
mae: maar ik lig in bed...
goed excuus mae..
cliffoconda: dus
mae: het is donker en ik ben te lui om het licht aan te doen.
cliffoconda :(
mae: sorry
cliffoconda: een andere keer dan?
Mae: ja, tuurlijk
cliffoconda: beloofd?
mae: beloofd
Ik probeer mijn adem onder controle te houden
---
Mijn telefoon haalt me uit mijn slaap, ik zit op mijn bureaustoelen mijn gezicht lag op mijn toetsenbord. Ik kijk naar mijn computerscherm, oh ja, ik was de foto's van Cat aan het bewerken. Ik kijk nar mijn telefoon. Waarom belt Ashton me?
"Hallo?"
"Mae." zegt Ashton luid door de telefoon.
"Ash." zeg ik langzaam. Hij is stil voor een minuut
"Ik weet dat je je anders voordoet dan dat je bent."
JE LEEST
catfish
Fanfiction"Misschien is ze een van die mensen, hoe heten die ook alweer... een catfish? zegt hij, half lachend. "Zo'n type is ze niet" Mae is een onschuldigdige fan van 5 seconds of summer, totdat Michael contact met haar zoekt en haar onzekerheden een rol g...