"Mae Robins, de vriendin van Michael Clifford (gitarist in de pop punk band Five Seconds Of Summer) heeft een verleden! Na aanleiding van Dylan White, een ex van Mae, hij heeft ons verteld dat ze nooit een goede vriendin is geweest!"
"Ik ga hem vermoorden." mompeld Levi, zijn handen zijn samen geknepen tot vuisten.
"'Ze heeft me 3 keer bedrogen." verteld hij ons. "Ik was zo gek om bij haar te blijven, ik hield van haar. Ik heb een aanzoek gedaan, maar ze heeft de ring tussen het vuilnis gegooit. Mijn hart was compleet gebroken"'
Ik laat de telefoon langzaam zakken, de rest niet willen lezend. Tranen prikken in mijn ogen en ik hoor Levi zwaar ademen.
"Wat in de naam van Pythagoras is mis met hem?" zegt hij hard. Er ontsnapt een snik uit mijn keel, en er rollen een paar tranen over mijn wangen, ik wrijf ze snel weg.
"Wie in hemels naam doet zo iets?" gaat Levi verder, als we in een tekenfilm waren zou er stoom uit zijn oren komen.
Ik wil me er niet teveel van aantrekken. Ik heb mezelf duizenden keren verteld dat als de roddels kwamen, dat ik me er niks van aan zou trekken. Waarom zit ik dan hier, bijtend op mijn onderlip om mijn snikken binnen te houden en met tranen op mijn wangen?
" Ik ging naar haar huis om gewoon te praten, om te kijken of we vrienden konden blijven of zo, maar ze was erg dronken toen ze open deed. Ik hoorde iemand anders, een jongen, smekend om terug te komen naar de slaapkamer.'"
"Je moet een grapje maken." grom ik. "Dit klopt niet!"
"Ik ga hem vermoorden." mompeld Levi, hij schakeld zijn scherm uit.
"Ik snap het niet." fluister ik. "Niets van dit is waar. Ik bedoel, het enige is dat hij was langsgekomen, maar ik was niet dronken en er was ook niemand."
"Ik weet het." zucht hij, hij komt dichterbij zitten en wrijft mijn tranen weg met zijn duim. Hij trekt me in een knuffel.
"Oh god." zeg ik. "Wat als Michael dit heeft gezien?"
Levi schrikt. "Fuck."
---
Ik bijt nerveus op mijn duimnagel. Levi en Cat zitten aan de bar in mijn keuken en ze eten langzaam hun eten op.
"Hij heeft het sowieso gezien." zeg ik snel
"Mae, dat weet je niet." probeert Cat. Ik pak mijn telefoon van het aanrecht en laat het scherm zien.
"Echt?" zeg ik sarcastisch. het schem laat de tweet van Michael zien, twee uur geleden.
@michael5sos: ik had moeten weten dat het te mooi was om waar te zijn :/
"Oke, misschien heeft hij het gezien." zegt ze zacht. "Maar dat betekend nit dat hij het moet geloven."
Ik schud mijn telefoon heen en weer.
"Ja..." zegt ze weer. Ik zucht en leun tegen het aanrecht aan.
"Wat moet ik doen?" vraag ik met tranen in mijn ogen. "Hij heeft me niks gestuurd, gebeld of iets."
"Heb je hem al iets gestuurd?" vraagt Levi
"Ik heb vanochtend iets gestuurd maar hij reageert niet. Ik wil hem niet nog een beicht sturen." geef ik toe, trekkend aan mijn haar. "Hij is boos, hij heeft pijn en ik weet dat. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken."
"Bel hem gewoon, dompie." rolt Levi met zn ogen.
"Hij neemt toch niet op."
"Mae," zegt hij waarschuwend. Ik pak mijn telefoon zuchtend en bel Michael, zet hem op speaker. Hij gaat twee keer over en gaat dan naar de voicemail.
"Zie je?" ik leg mijn telefoon weg en zet mijn bril af en wrijf in mijn ogen.
"En de jongens dan?" vraagt Cat
"Wat is er met hun?"
"Heb je hun geprobeerd te bellen?"
Ik knipper een paar keer, ik heb er niet over na gedacht.
"Ehm, niet helemaal."
Levi loopt naar me toe en pakt mijn schouders vast. "Die jongens zijn de sleutel tot het succes."
Cat zucht. "Nu krijgen we het."
"Waar heb je het over?" vraag ik. Levi lacht en loopt weg. Hij loopt rond in de keuken zoals ik eerst deed. Hij stopt na een minuut, een gloeilamp is bijna zichtbaar boven zijn hoofd.
"Oke, je bent bevriend met ze toch?"
"Nee." zeg ik sarcastisch
Levi staart me aan. "Ik probeer te helpen hoor."
"Ga verder."
"Haal een over om je te helpen."
"Me helpen?"
"Dat is geen slecht idee." zegt Cat
"Ja, ik bedoel, misschien Ash of zo." zegt Levi schouderophalend. Ik pers mijn lippen samen
"Wat als ze ook boos op me zijn?"
"Ik denk Ashton niet, weet je ng toen je Michael hebt gecatfished?" zegt Cat, ze gaat op het aanrecht zitten.
"Tuurlijk." zucht ik
"Ashie was boos op je, maar praatte wel met je." gaat ze verder, pulkend aan haar nagel. "Dus hij praat nu waarschijnlijk ook tegen je."
Ik knik en bijt op mijn lip.
"Hoe dan ook, ik heb een soort 'familiedag'vandaag en ik mot gaan." zucht ze. Ze trekt me in een knuffel. "Praat met Ashton."
"Ik moet ook gaan." zegt Levi. "Succes klein zusje."
JE LEEST
catfish
Fanfiction"Misschien is ze een van die mensen, hoe heten die ook alweer... een catfish? zegt hij, half lachend. "Zo'n type is ze niet" Mae is een onschuldigdige fan van 5 seconds of summer, totdat Michael contact met haar zoekt en haar onzekerheden een rol g...