19

261 12 0
                                    

calpal: Hij wilt niet stoppen met Wrapped Around Your Finger

Ik wil net beginnen met een antwoord typen als ik een filmpje binnen krijg. Het is een filmpje van Michael, hij zit met zijn rug naar de camera, gitaar in zijn handen. Hij zingt het refrein van Wrapped Around Your Finger, Zijn stem is dik van emoties en het breekt mijn hart.

calpal: wat heb je met hem gedaan Mae? hij zingt nooit zo.

mae: herinder me er niet aan.

Ik gooi mijn telefoon op bed als ik iemand op mijn deur hoor kloppen.

"Ja?" zeg ik. Mijn moeder verschijnd in de deur opening.

"Hoe gaat het?"

"Goed." lieg ik, ik trek mijn mouwen over mijn handen.

"We kunnen eten over 5 minuten." zegt ze. "Oh, en er is iemand voor je.

"Wie?" vraag ik als ik opsta om haar te volgen.

"Licht krullend bruin haar, best wel knappe jongeman." verteld ze.

Ik ren de trap af. Als ik beneden ben zie ik hem staan, ik wist dat ik het goed had.

"Ash?" vraag ik, ik voel me best onzeker over mijn witte joggingsbroek en tye-dye hoodie. Hij springt op met een glimlach.

"Mae." zegt hij vrolijk. Hij geeft me een knuffel, ik sta in shock van wat er net is gebeurt.

"Staat Ashton Irwin nou echt in mijn woonkamer?

"Misschien." lacht hij, hij slaat zijn armen weer om me heen.

"Ashton Irwin?" vraagt mijn moeder. "Als in een van die jongens waar jij zo van houdt?"

"Serieus mam?" vraag ik met een rood gezicht.

----

"Hoe ben je hier eigenlijk gekomen?"

Ashton en ik zitten op mjn kamer, hij zit op mijn bureaustoel rondjes te draaien en ik zit op mijn bed door tumblr te scrollen, na een lange tijd. Na een lange maaltijd met mijn moeder, waarbij ze me zeker acht keer voor schud heeft gezet, zijn we naar mijn kamer gevlucht. We zitten te praten over verschillende dingen en luisteren naar Twenty One Pilots en hebben moddermaskers op ons gezicht.

Ik hoor een camerageluid en gooi automatisch een kussen naar Ashton.

"Die gaat zo op twitter." giecheld hij. Ik grom

"Waarom?" vraag ik. Hij giecheld opnieuw.

"Weet je nog dat Cal vroeg om je adres zodat we een cadeau konden opsturen?" vraagt hij, nog steeds ronddraaiend. Ik mompel iets wat op een ja moet lijken.

"Is dit een vroeg verjaardagscadeau?" ik kijk hem aan met grote ogen.

"Ik denk dat je het zo zou kunnen zien. Ik weet het niet, ik wou gewoon met je praten over... dingen. Face to face."

Ik zucht. "Anders moest het met jullie vieren en nu alleen met jou zeg maar."

"Ja, maar we geven om Michael, Mae. Hij is kapot, het verscheurd ons om hem zo te zien."

"Ik weet het." mompel ik.

"Whatever." zegt hij. "Kunnen we deze dingen van ons gezicht halen?"

"Ja." mompel ik, ik loop richting de badkamer en Ashton volgt me. Ik staar naar mezelf terwijl Ashton het water laat lopen en handdoekken pakt.

Ik doe mijn haar in knot op mijn hoofd en merk dat ik naar de kapper moet. Ik zucht als Ashton weer een foto wil nemen. Ik laat het over me heen komen en sla hem als de foto is genomen.

"Hey, niet slaan." lacht hij

"Stop dan met foto's maken."

"Nee." lacht hij, hij gooit een handdoek naar mijn hoofd. Hij valt precies op mijn hoofd, ik zucht diep en rol overdreven met mijn ogen

catfishWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu