23

287 13 1
                                    

"Moet je morgen al weg?" vraag ik. Ik zit op de vloer. Ashton kijkt me aan terwijl hij een glas chocolademelk inschenkt.

"We zouden een feest moeten geven voordat ik weg ga." stelt hij voor.

"Chocolatemilk party?" grijns ik. Ashton giecheld en pakt het chocolademelk pak en start met dansen.

"It's a chocolate milk party, it's a chocolate milk party." zingt hij vrolijk, ik hoor mijn moeder lachen vanuit de woonkamer.

"Ik ben nog nooit naar een echt feest geweest." zeg ik terwijl ik opsta en mijn bril goed zet. .

"Echt?"

"Nou, wel een verjaardagsfeestje toen ik klein was maar dat is alles." zeg ik

"We moeten naar eentje gaan." springt Ashton.

"Ik weet het niet." zeg ik nerveus.
"Kom op, je moet een beetje lol hebben in je leven." zegt hij, hij pakt mijn handen en trekt me op vanaf de grond. Ik doe mijn handen op mijn heupen.

"Zeg je nou dat mijn leven saai is?" vraag ik, ik knijp mijn ogen lichtjes dicht. "Het is moeilijk om een saai leven te hebben als ik vrienden ben met 4 idioten uit Australie."

"Hey!" hij kijkt blij. "Wat is er gebeurt tussen jou en Mike, trouwens?"

Ik lach. "Ik denk dat hij me nog een kans wilt geven."

"Dat verdient een klein feestje!"

"Kunnen we een pizza halen en een film kijken en niet naar een feest? Michael en ik gaan trouwens eerst nog FaceTimen." zeg ik. Ashton gromt hard.

"Mae, kom op!"

"Meredith in hemels naam, ga gewoon!" roept mijn moeder vanuit de woonkamer.

"Ik kan Cat bellen. Ze weet veel over feestjes en wie ze geeft." zeg ik en ik pak mijn telefoon . "Maar ik ga maar een uurtje oke?"
-----
"Hey, hey jij!"

"Wat? Alsjeblieft niet over me heen kotsen, je ziet eruit alsof je gaat kotsen."

"Kan ik je een drankje geven?"

"Een wat?"

"Een drankje."

"Ehm." ik wrijf over mijn arm, ik ben nerveus want deze jongen die ik nog nooit heb gezien staat veel te dichtbij.

"Kom op schat."

Een arm gaat over mijn schouders, trekt me tegen iemands borstkast. Ik weet wie het is aan de geur. Ash.

"Bedankt." zucht ik

"Geen plezier?" vraagt Ash. Hij neemt een slok bier, en maakt een ahhh geluid.

"Ligt eraan hoe eerlijk ik moet zijn." mompel ik terwijl ik door de menigte kijk voor Cat. Het huis waar we zijn is groot, het is een typisch tienerfeest. Het ruikt hier naar zweet, hormonen en drank.

"Mae!" roept Cat terwijl ze stompeld naar Ash en mij. Ze staart naar Ashton met een dromerige blik voor twee minuten, ik tik op haar schouders en wek haar uit haar dagdroom

"Oh hi." giecheld ze. Ik rol met mijn ogen. Ze geeft me een drankje. "Drinken."

"Cat, je weet-"

"Drinken!" roepen Ashton en Cat tegelijk.

Ik staar naar de inhoud van de typische rode beker die half gevuld is met iets rozes. Ik heb nog nooit alcohol gehad in mijn leven, ik was er niet in geintresseerd.

Maar Cat geeft me een blik die me de rillingen geeft. Snel sla ik het bekertje achterover en slik het door. Ik voel het branden in mijn keel.

----

"Daar gaan ze." zeg ik, ik maak een rondje met mijn duim en wijsvinger en doe mijn andere wijsvinger erdoor. Ashton doet zijn hoofd in zijn nek en lacht luid, wat me ook laat lachen.

We zitten op de grond in een hoek van de woonkamer, mijn hoofd leunt op Ashtons schouder en we kijken toe hoe Cat met een andere jongen flirt.

"Nah, ze heeft gewoon een vriendelijk gesprek met hem." giecheld Ashton. Ik schud mijn hoofd.

"Jij kent Cat niet zoals ik haar ken." zucht ik, en daarna giechel ik. "Ze vind het leuk om te doen."

"Dus ze is een slet?" vraagt hij, hij neemt een slok van zijn bier. Ik haal mijn hoofd van zijn schouder en kijk hem aan.

"Nee." zeg ik. "Nou eigenlijk wel."

"Wow." zegt hij, zijn ogen staan glazig.

"Ik vind het woord slet niet leuk." zeur ik. "En met haar lichaam kan ze alles doen wat ze wilt."

"Heb je wel eens seks gehad?"

Mij wangen worden rood. "Ehm-"

"Laat maar, dat was te persoonlijk, sorry."

"Is niet erg." mompel ik, ik neem een slokje van mijn drankje.

"Zou je seks willen met Mike?" vraagt hij grijnsend.

"Nee!"

Ashton lacht luid. "Leugenaar."

Ik snuif. "Shut up. Ik wil het langzaam aan doen met hem."

"Ik wil dat jullie gaan trouwen." boert hij. "Ik ship Machael heel erg."

"Oh god."

catfishWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu