cat: heb je insta gezien
cat: zeg alsjeblieft dat je het hebt gezien
mae: wat
mae: nee
cat: omfg
mae: wat
cat: GA KIJKEN
mae: oke mevrouw caps lock, rustig
Ik start Instagram op en scroll door tot dat ik een foto zie die Michael drie uur geleden heeft geplaats.
van mij.
Het is een van die foto's die hij vanochtend had genomen. Het is een beetje wazig en ik ben hard aan het lachen, mijn hand rijkt naar Michaels telefoon. In de beschrijving staat je geeft me iets om over na te denken, en dat is niet verkeerd. Ik zweer dat mijn hart stopt
Ik heb nog nooit zo snel twee keer op eem foto geklikt als net.
Hij heeft me niet getagd of genoemd, en ik vind het niet erg. Ik wil niet directe aandacht van de fans.Nog niet. Ik scroll door de reacties, ik zie al een paar 'WIE IN HEMELS NAAM IS DAT?' reacties. Ik ben nog niet klaar voor die haat die ik waarschijnlijk ga krijgen.
Niemand weet dat ik het ben op de foto. Iedereen weet wie Mae is, maar niemand weet hoe ze eruit zier, wara ze woont, alleen haar naam.
cat: zeg dat je het hebt gezien
mae: ja
mae: ik heb het gezien
mae: deze jongen vermoord me nog eens.
cat: hij gaat ons allemaal vermoorden tbh ik ben niet eens een Michael girl en ik ga al bijna dood
Ik spring op als iemand de kleedkamer binnenkomt waar ik zit,mijn telefoon valt uit mijn handen.
"Maaee." zeurt Calum
Ik pak mijn telefoon van de grond en leg hem op de tafel naastme. Calum laat zich vallen op de bank met zijn hoofd in mijn schoot.
"Wat is er?" vraag ik. Ik leg mijn hand op zijn borst en de andere op zijn hoofd, spelend met zijn haar.
"Luke heeft mijn burrito gestolen." zegt hij met een pruillipje. Ik rol met mijn ogen.
"Natuurlijk heeft hij dat gedaaan."
Calum zucht en sluit zijn ogen. Ik kijk naarzijn borstkast die langzaam op en neer gaat, zijn adem rustig. Voor een moment, als ik met zijn haar speel, mis ik de blonde highlights die hij had. Ik wil graag weten waarom Calum dingen doet om ze daarna te verwaarlozen. Zoals zijn lippiercing. Ik vraag me een beetje af of Calum bang is voor opmerkingen van anderen.
We blijven zo zitten voor een paar minuten voordat hij iets zegt.
"Mae?" zegt hij, zijn stemis dik met iets wat ik niet kan plaatsen.
"hm."
"Ik weet dat je meer van Michael bent enzo." begint hij, ik sprijt mijn ogen open. "Maar je bent echt knap. En je moet niet zo hard zijn voor jezelf. Iedereen heeft onzekerheden, niemand is perfect."
Calum zit rechtop en kijkt me aan, ik staar hem aan met mijn mond een klein beetje open.
Dat was wel het laatste wat ik had verwacht.
Ik lach ongemakkelijk en trek aan het vest van Michael wat ik aan heb.
"Eh, dank je?"
Calum grijnst me aan en staat op, strekt zijn armen naar me uit. Ik pak zijn handen vast en hij trekt me in een knuffel. Ik zucht en sla mijn armen om hem heen, druk mijn gezicht in zijn borst. Ik geef toe, ik heb een zwakte voor Calum.
"Ga je mee naar de show?" vraagt hij als hij terug trekt.
"Nee, ik blijf hier, misschien ga ik nog even slapen." zeg ik, hij rolt met zijn ogen.
"Dat is eigenlijk geen slecht idee, misschien blijf ik ook wel hier." knipoogt hij en ik duw hem naar de deur.
"Laat me niet over onze vriendschap twijvelen, Hood."
"Je weet dat je van me houdt."
JE LEEST
catfish
Fanfiction"Misschien is ze een van die mensen, hoe heten die ook alweer... een catfish? zegt hij, half lachend. "Zo'n type is ze niet" Mae is een onschuldigdige fan van 5 seconds of summer, totdat Michael contact met haar zoekt en haar onzekerheden een rol g...