Bab 26

15.4K 467 0
                                    

Tepat pukul 6 petang , Araina terus mengemas barang nya untuk pulang ke Rumah .

Tibanya dia parkir kereta , terdapat tayar keretanya pancit .

"Ya Allah , macam mana boleh jadi macamni ? Ini mesti kerja mamat pervert kekwat tu pancitkan barangkali"

Araina melihat ke tingkat atas dengan perasaan marah

"Astaghfirullahalazim , Arai ! Wake up kau dah kenapa main tuduh tuduh . Walaupun dia berperangai macamtu , tak mungkin lah dia nak buat . Kenapa aku membuat andaian macam ni . kalau ibu ayah tahu aku main tuduh tanpa usul periksa confirm confirm dapat ceramah free . "

Araina terus mengeluarkan fon Dari beg tangannya Dan mencari nombor ibu Dan ayahnya .

"Alahh , dua dua tak angkat . Selalu macam ni . Haritu masa nak keluar hospital dua dua tak angkat . Ni pun aku dalam kesusahan , dia orang susah jugak nak angkat . Takkan lah hari hari fon lupa nak cas . Haih ibu ni . "

Dia Cuba mententeramkan dirinya Dan Cuba untuk berfikir dengan siapa ingin diminta bantuan .

"Ouh yaaa , Asya !"

"Eh , tak menyusahkan dia ke ?" Fikir Araina

"Ehh tak boleh tak boleh . kalau dia sahabat aku , dia pasti tolong punya ."

Araina terus telefon Asya . Tetapi ....

"Haaa ! Bagus ! Semua tak angkat . macam mana aku nak balik ni . Tak lama lagi nak senja dah . Hari semakin gelap . Nak hujan barangkali.
Nombor mana mana bengkel pun aku takde . kalau Bab ni kau selalu fail Arai ! Mana nak save nye nombor bengkel . kereta aku tak pernah buat hal . Haduhh !! "

Tak lama kemudian , Zariel keluar Dan terus menuju ke tempat parkir kereta Araina .

"Kenapa ni ?" Tanya Zariel

"Aduhhh !! Sah sah lah nanti dia nak tolong hantarkan . Taknak aku ! Tak pasal pasal dapat dengar dia membebel lagi . baik aku blah . "
Getus Araina dalam hati

"Eee perasannya kau arai ! Buat nye dia taknak hantar ? Buat malu jee " Katanya lagi dalam hati

"Saya tengah cakap dengan tingkap ke sekarang ni ? " Kata Zariel sambil melambaikan tanggannya di hadapan muka Araina .

"Ehh haa apa ? Huh ? Tingkap ? Apa ni ? Tak faham!"

"Haa tulah kau berangan lagi lain
Kali . " dia memarahi dirinya sendiri

"Huh ? Siapa yang berangan ? " Tanya zariel

"Eh takdelah . Encik salah dengar ni "

"Encik !!!! Nak tumpang boleh ? Tayar Keretaa saya pancit lah . " Minta Araina

"Eeeiyyyyy !!! araiii!!!! Kau tak tahu malu ke ? Buatnye dia taknak tumpangkan macam mana?" Getus Arai dalam hati

"Ehh ? Memang muka tebal eh ? "

"Aku dah cakap dah !!! Aduh . Agak dah . buat malu je" marahnya lagi dalam hati

"Eh takpelah . Saya main je" kata Araina

Araina tertunduk malu . Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Takpelah saya pergi dulu . Assalammualaikum"

"Ehh , Araina! nak pergi mana tu ? Saya main main jelah . Dah jom naik Kereta saya . Saya hantarkan . "

"Eh tayah lah "

"Kalau saya suruh naik tu naik je lah !"

"Nak kena potong ... "

Lagi sekali , belum sempat Zariel ingin menghabiskan ayatnya , dengan cepatnya Araina membuka pintu Kereta Dan terus melulu masuk kedalam .

Zariel ketawa kecil

What ?! I'm Your Babysitter?Where stories live. Discover now