Bab 46

17.4K 452 2
                                    

Usai bersarapan , Zariel harini bercadang untuk tidak ke pejabat . Yelah pengantin baru kan ? Buat apa nak ke pejabat . Mereka hanya meluangkan masa di rumah sahaja .

Araina sedang duduk di gazebo sambil melihat suaminya dan anaknya sedang berenang - renang di swimming pool .

" Sayang taknak join sekali ke ? " Tegur Zariel apabila melihat isterinya

" Tak apalah . Awak Mandi lah puas puas ! Lepasni jangan sebok asyik nak minta mandi sekali dengan saya " Kata Araina sambil tersenyum

Zariel kini sudah keluar dari kolam renang dan menuju ke arah Araina . Dia mencapai tuala yang dihulurkan oleh Araina . Setelah itu dia mengambil tempat duduk di sebelah Araina .

" sayang tak bosan ke duduk rumah ? Nak keluar tak ? " Tanya Zariel

" Takde lah . Saya okay je . kenapa ? Awak bosan ke ? " Tanya Araian pula

" Ha ah . Oh yah ! Kita kan baru je kahwin . Pergi honeymoon nak ? "
Araina berfikir sejenak

" Taknak lah ! Membazir . " kata Araina

" eh ! Takpe . Duit kalau membazir untuk memberi kebahagiaan untuk sayang takpe . Abang tak kisah . Nak tak ? "

" Let me think about it . Later I'll tell you okay ? " Kata Araina

" Eee ! Sayang ni ! Selalu macamtu . Selalu sangat nak ambil masa yang lama untuk buat keputusan . Jom lah .
I don't care ! Whether you like it or not you must say yes ! " Kata Zariel sambil mencubit hidung Araina

" Dah abang nak naik atas pakai baju" Sambung Zariel lagi kemudian dikucupnya pipi si Araina lantas dia berlari ke dalam rumah .

" Awakkkkk !!!!!!!!! " Jerit Araina

Isya yang melihat aksi papa dan mamanya itu hanya ketawa . Araina juga turut perasan anaknya itu , lantas dia memanggil anaknya itu naik untuk masuk ke rumah . Merah padam muka Araina menahan malu. Tak pasal pasal Isya dah nampak ! Ish Zariel lah ni !

Setelah Araina sudah memakaikan baju untuk Isya , Isya terus meminta diri untuk ke bawah untuk menonton cerita cartoon kegemarannya . Araina pula menuju ke biliknya untuk melihat Zariel .

Apabila Araina melangkah masuk ke dalam bilik , lantas tangannya ditarik oleh Zariel dan dibaringkan di katil .

" Eee ! Awak ni . Jangan lah buat macamni . terkejut tahu tak . pergi Sana ! " Protes Araina seraya itu dia menolak bahu Zariel perlahan.

" tahu takut " Kata Zariel

Setelah itu Zariel pun bangun dan menuju ke ruang meja kerjanya dan mengambil satu sampul dan dihulurkan kepada Araina .

" Apani ? " Tanya Araina pelik sambil membuka sampul itu . Terdapat beberapa Wang kertas didalam sampul itu .

" Apani ? " Tanya Araina sekali lagi .

" Itu gaji sayang bulan ni yang terakhir sebab bekerja dengan abang . Lepasni sayang dah tak payah nak bekerja dengan syarikat abang dah sebab sekarang ni dengan rasminya Araina dah jadi babysitter untuk anak abang . Official babysitter ! Merangkap mama untuk anak kita berdua . Sayang boleh terima Isya seperti anak kandung sayang kan ? " Tanya Zariel

" Boleh awak . Boleh ! cuma .. Saya rasa duit ni tak payah lah . Lagipun awak kan boleh tanggung saya . " Kata Araina sambil menghulurkan semula sampul itu kepada Zariel tapi tidak disambut oleh Zariel .

" Takpe anggap je tu duit belanja untuk bulan ni okay ? " Kata Zariel sambil tersenyum .

" okay tapi kiranya awak dah pecat saya lah ni ? " Tanya Araina sambil memuncungkan mulutnya tanda merajuk

" bukan pecat lah sayang ! Cuma saya nak awak jaga anak kita . Awak tak perlu susahkan diri untuk bekerja. Biar saya yang tanggung semuanya . Awak jangan risau okay ? Lagipun awak sendiri yang cakap dulu kalau awak dah berkahwin dan Ada suami , awak akan berhenti kerja serta merta dan awak akan jadi ibu dan isteri sepenuh masa . Ingat kan ? So prove it! Sayang " Kata Zariel sambil memeluk pinggang isterinya dari arah belakang sambil mendagu di bahu Araina .

" Ingat awak . Saya ingat . I'll prove it to you okay ? " Kata Araina pula

" I love you so much sayang ! " Kata Zariel sambil mencium leher isterinya " I love you too ! " Kata Araina dan pula.

Setelah itu mereka pun turun kebawah beriringan menuju ke ruang tamu . Melihat anaknya yang duduk bersebelahan dengan Datin Zurina , Araina pun turut mengambil tempat disebelah anaknya. Manakala Zariel pula duduk dikerusi bersebelahan dengan papanya .

" Ha ! Zariel ! Papa memang Ada perkara nak cakap dengan kamu dan Araina . " Dato Zainal memulakan bicara

" Ada apa papa ? " Tanya Zariel dan Araina serentak .

" Esok kamu berdua akan bertolak ke France . " Kata Dato Zainal

" Buat apa ? " Tanya Zariel dan Araina serentak lagi .

" Lah ! Untuk kamu punya honeymoon lah .Takkan lah pengantin baru tak berbulan madu kan ? " Kata Dato zainal . Zariel sudah mengulum senyum . Araina pula dah berasa serba salah . Mahu pergi atau tidak .
Kemudian Zariel dan Araina memandang sesama sendiri . Zariel sudah mengangkat sebelah keningnya sambil tersenyum sinis , Araina pula sempat memberi jelingan maut kepada Zariel .

" Pasal kos , semua kamu tak payah risau . Papa dah settlekan semuanya . Dah siap booking dah pun tinggal kamu berdua je nak berangkat ke Sana . " Kata Dato Zainal lagi

" Lah ! Yeke papa ? Menyusahkan papa je . " Kata Araina pula rasa serba salah .

" Eh takpe . Untuk anak dan menantu papa juga . Kamu jangan risau ye Araina . Dekat Sana nanti kalau Zariel buat apa apa Kat kamu , bagitahu papa" Kata Dato Zainal .

" Eh papa ni . Nama pun honeymoon mesti lah kena buat something yang pengantin baru kena buat kan ? " Kata Zariel mengusik Araina . Araina yang tak tahan malu asyik kena diusik je lantas dia mencubit perut suaminya kuat .

" Aduh ! Sakit " Adu Zariel .

" Padan ! Gatal lagi . Kan dah kena " Kata Araina

Zariel memandang anaknya dan kelihatan muka anaknya begitu muram kemudian dia bertanyakan kenapa .

" Isya nak ikut papa dengan mama pergi France boleh ? " Tanya Isya
Kemudian , Zariel memandang papanya .

" bukan tak boleh sayang , tapi anak papa ni kan sekolah ? Isya kena pergi sekolah , kena belajar rajin rajin Isya nak pandai kan ? " Pujuk Zariel

" Memang lah Isya nak pandai tapi Isya nak jugak ikut papa dengan mama . Nanti kalau papa dengan mama pergi sana pastu tinggal Isya sorang sorang . " Kata anaknya itu

" Nanny dengan atok kan Ada ? Boleh jaga Isya . Papa janji nanti papa belikan Isya toys Kat Sana okay ? Isya baik kan ? " Pujuk Zariel lagi

" okay lah okay lah. Tapi papa dengan mama kena janji dengan Isya yang papa dengan mama kena balik cepat "
" Okay sayang " Kata Araina dan Zariel serentak . Kemudian Zariel mencium anaknya itu diikuti dengan Araina .

Selesai memujuk anaknya yang comel itu. Lantas dia menelefon Irsyad pula dan memaklumkan kepada Irsyad bahawa dia tidak akan ke pejabat selama seminggu untuk pergi berbulan madu bersama Araina .

What ?! I'm Your Babysitter?Where stories live. Discover now