Setelah tamat waktu kerja , Araina terus menuju ke paradigm mall untuk pergi ke kedai buku yang digemarinya iaitu
' popular ' .
Araina membelek belek novel yang tersusun rapi di setiap rak tersebut .
"Mana novel tu , takkan dah habis kot .. Haishh , menyesal aku tak datang awal awal . Eeee geramnya . " Omel Araina sambil mencari novel yang diinginya .
Tiba tiba datang seorang gadis menuju ke Araina .
"Araina , Araina Afisya . " panggil gadis tersebut sambil memegang bahu Araina .
"Oh mak kau" Latah Araina sambil menoleh ke belakang ..
"Araina Afisya kan?" Tanya gadis itu sekali lagi .
"Ermm , iyup . Jap jap! ni Asya? Alisya Maisara? .. " Teka Araina
"Ye !!! ni aku . Arainaaaa !! Ya allah lama tak jumpa kau . Betul lah ni . Aku Asya . Ya Allah weiiii !!! rindu doh kat kau . Kau apa cerita? Sihat ke? Dah kahwin? Dah tunang? Kau buat apa sekarang? Siapa boyfriend kau sekarang?" Tanya Asya Kepada Araina sambil berpelukan dengan Araina .
Banyak soalan dia kerana teruja sangat apabila berjumpa kembali dengan Kawan baiknya daripada sekolah rendah sehingga sekolah menengah . Mereka berpisah apabila tamat sekolah menengah dan membuat haluan masing masing .
"Weii , weii . yeeeeee .. Aku tahu !! Aku pun rindu kauuuuu!!! Ya allah asal cantik sangat kau sekarang ni?!! ..Bertubi tubi soalan kau bagi aku .. Sabar lah okok apa kata japgi kita gi makan? aku belanja .Pastu kau nak tanya apa apa kau tanyalah.. " Jawab Araina .
"Ushhh . kau belanja aku? okay cun! teruja gila jumpa kau weiii .." Aku? cantik? But You're most beautiful , Babeee !!!! Ni kau cari apa?" Tanya Asya
"Cari baju wei"
"Huh?baju?" Tanya Asya
"Ishh kau ni , dah sah sah ni kedai buku kan ? so? maknanya cari buku lahh . Alah kau ni . " Jawab Araina
"Babe ! punchline babe punchline .. Asya bagi 10 bintang .. " perli Asya
"Hahaha . releks lah babe . Dah lama tak bergurau kan?"
"Aku tahu , saja je , by the way cliche lah babe lawak kau tu . " Jawab Asya sambil ketawa kecil .
"Hahaha , okay wei okay , sakit perut aku gelak dengan kau !"
"Kau cari buku apa sebenarnya?" Tanya Asya
"Aku cari novel 'Suamiku Encik Perfect 10' , tapi tak jumpa jumpa lagi "
"Kau biar betul babe !"
"yee , betul lah"
"Ni haaa , belakang belakang kau tak cari kenapa? " Jawab Asya sambil mencapai novel tersebut.
"Laaaa , weiii ! Thanks .. Heheh aku tak perasan lah . " Jawab Araina pula
"Dah jom bayar , kau beli apa?" Ranya Araina
"Dah , aku dah beli dah . Pen pen ni haa ." Jawab Asya sambil menunjukkan plastik bag yang dupegangnya .
"Then , tiba tiba aku nampak kelibat kau kat sini , tu lah aku datang sini . Nasib baik aku pandang belah sini sebelum aku melangkah keluar dari kedai ni , kalau tak? aku rasa bila dapat jumpa kau pun aku tak tahu weii . " Sambung Asya
"Haha , kann. "
kemudian , mereka terus menuju ke kaunter untuk membayar novel tersebut .
YOU ARE READING
What ?! I'm Your Babysitter?
RomanceAraina Afisya seorang gadis yang mempunyai sifat yang sangat sopan, lemah lembut dan sering menghormati orang lain. Gadis penyayang? Ya. Lebih lebih lagi terhadap kanak-kanak. Beliau seorang yang dedikasi dengan kerjayanya - tetapi dalam diam , dia...