Bab 51

19.2K 386 0
                                    

Seperti yang sudah dirancangkan , Pagi ini Zariel pergi ke bukit jelutong seorang diri . Zariel tiba disebuah rumah yang agak tersembunyi didalam hutan . Dia mengatur langkah perlahan ke dalam .

" There you are sayang ! " Zariel menoleh kebelakang apabila mendengar suara yang muncul dari arah belakang . Tiara tersenyum melihat Zariel .

" Mana anak I ? " Tanya Zariel sambil mencari anaknya .

" You Ada buat apa apa dekat anak I ? " Tanya Zariel lagi .

" So bad ! She's my daughter too . Oh ! my daughter-to-be . Anak kita ? Yes our daughter . Tak mungkin I akan buat perkara buruk dekat anak kita " Kata Tiara sambil tersenyum sinis .

" Good ! So , mana anak I ? " Tanya Zariel lagi . Tiara membiarkan soalan itu sepi tanpa jawapan . Dia mengatur langkah ke arah Zariel perlahan . Kemudian tangannya menjalar ke tengkuk Zariel .

" Don't worry sayang . She's here . So... You setuju lah nak kahwin dengan I kan ? That's why you datang sini . " Kata Tiara tersenyum puas .

" Ya , ya , ya . But please . Kalau you nak kahwin dengan I cepat , so you kenalah bagi anak I cepat . Deal ? " Kata Zariel cuba bermain dengan permainan Tiara yang agak halus ini .

" I knew it ! you gonna be my husband at last ! Come . We look for our daughter . " Kata Tiara seraya itu dia mengatur langkah ke bilik ; tempat persembunyian Isya .

Isya yang tersedar pintu bilik terbuka, terus mengangkat mukanya . Penglihatannya kabur . Dia Cuba melihat lelaki yang berada di belakang Tiara .

" Umm -- ergh --- umm " Isya cuba meronta untuk dilepaskan apabila melihat papanya . Airmata Isya perlahan mengalir .

" Isyaaaa !! " Zariel terus menerkam ke arah anaknya . Tangannya ligat membuka tali yang terikat pada tangan Isya . Kain yang berada didala. Mulut Isya terus dicabut dan dia mencampak ketepi .

" You kata you tak buat perkara buruk dekat anak I ! You tipu I Tiara ! you tipu " Zariel memandang Tiara tajam . Kemudian dia memeluk anaknya erat . Rindu ! Sedih melihat keadaan anaknya sekarang . Airmata lelakinya tidak dapat dibendung untuk Kali kedua . Akhirnya jatuh juga .

" Yah ! I memang tak buat perkara buruk pun . what's wrong with you sayang ?! I cuma ikat dia . That's all ! "

" No at all ! The point is you are so cruel ! " Zariel terus mendukung anaknya dan terus berlalu pergi .

" Sayang ! You nak pergi mana ? " Tiara Cuba menghalang . Zariel tidak mengendahkannya lalu menolak gadis itu sehingga terjelupur ke lantai.
Tiara bangun dan terus mengejar Zariel . Tiba diluar , Dia melihat Dato Zainal , Datin Zurina dan Araina juga turut Ada disitu . Isya sudah berlari ke arah Araina . Dia memeluk Araina erat . Datin Zurina juga turut memeluk cucunya erat . Dikucup dahi dan pipi Isya berulang Kali .

" You tipu I ! You kata you akan kahwin dengan I ! " Tiara Cuba memberontak . Tangannya mencapai sesuatu didalam poket seluar yang berada di belakang . Sepucuk pistol dihala ke arah Araina . Dato Zainal Cuba menenangkan Tiara , tapi gadis itu masih memberontak .

" Stop it dude ! jangan buat kerja gila Tiara ! Kau letak pistol tu . " Kata Zariel

" Taknak ! Kalau kau nak tengok mak bapak kau selamat . Isteri kau selamat . Anak kau selamat kau datang sini cakap kau cintakan aku ! Kahwin dengan aku ! " Tiara Cuba mengugut

" I don't even care at all ! Stop it Tiara ! you dah gila I guess ! Psycho ! Letak pistol tu I cakap ! " Zariel tidak mampu bertolak ansur lagi dengan perempuan macamni .

" In 3 second . Kau ceraikan isteri kau ! Kalau tak . Kau tahu lah apa yang aku akan buat ! " Tiara kini menghalakan pistol ke arah Araina , Isya , Dato Zainal dan Datin Zurina satu persatu .

" Jangan bergerak ! Letak pistol tu ke bawah ! " Tiba tiba suara seseorang mencelah . Suara salah seorang polis .

" Wow ! like seriously Zariel ? You tipu I lagi ? I dah cakap datang seorang . Did you remember that ? Oh so bad ! And now you bagitahu pihak polis . " Tiara menghalakan pistol ke arah Zariel pula .

" Lagi sekali saya suruh letak pistol tu kebawah . Tolong ikut arahan Cik Tiara ! " Tegas polis tadi . Melihat Tiara yang masih berdegil . Polis itu menghalakan pistol ke arah atas dan membuat tembakan satu das . Tiara yang terperanjat akan bunyi tersebut lantas dia meletakkan pistolnya kebawah .

Salah seorang polis wanita pula menuju ke arah Tiara dan terus menggari tangan Tiara . Gadis itu Cuba memberontak untuk dilepaskan tapi , polis itu terus membawa Tiara masuk kedalam kereta .

" Aku benci orang menipu macam kau Zariel ! Penipu ! Kau tengoklah nasib kau malang bila kau hidup dengan betina tu ! " Kata Tiara sebelum dia masuk kedalam kereta polis .

****

Selepas kes penculikan tempoh hari , Tiara dipenjarakan 3 tahun . Araina kini lebih memberi tumpuan terhadap anaknya ; Isya . Zariel pula seperti biasa , sudah menjalankan tugas sebagai CEO syarikatnya seperti biasa . Mencari rezeki untuk keluarga .

Kini , mereka sudah tidak tinggal bersama Mama dan papa mereka . Setelah beberapa minggu berlalu selepas selesai kes penculikan Isya , Zariel membuat keputusan untuk berdikari dan hidup seperti keluarga lain yang tinggal dirumah sendiri tanpa mengaharapkan ibu bapa sahaja . Tetapi setiap hujung minggu , Zariel pasti membawa anak dan isterinya ke rumah Dato Zainal untuk meluangkan masa bersama .

-----------------------------------------------------------

Hye wattpaders ! Sorry for late update ! So guess what ? Finally WIYB will be end up soon ! Muah ciked .

Oh yah ! Just wanna to remember you olls ! Don't forget to read my second book babe !!! I dah update sampai Bab 4 . Just check it out on my profile !

Please support my second book which is CELAKA ! For now I dah prefer to fixi genre book . Just try it . But still tak superb macam buku buku fixi yang memang author dia handal handal belaka ! Memandangkan WIYB pun dah nak tamat , so boleh lah feeling feeling baca watak baru on my second book pulak . hehe ^_^

What ?! I'm Your Babysitter?Where stories live. Discover now