Bab 38

15.1K 452 2
                                    

" Ya Allah kau permudahkan lah segala urusan Ku ini ya Allah . Jika benar dia adalah lelaki yang engkau hantarkan untuk menjaga Ku .Aku harus belajar untuk menerima dirinya . Jika benar dia lah jodoh Ku kau kekalkan lah ya Allah " DOA Araina selepas mendirikan solat Isyak .

Usai solat Araina lantas membuka telekungnya dan dilipat sejadah nya terus diletakkan di atas katil . Kemudian dia terus mencapai telefon bimbitnya . Nombor telefon Asya didail .

" hello babe ! I need you now ! Please ? Jom jumpa dekat restaurant biasa Kat paradigm ! "

Kemudian Araina terus bertukar pakaian setelah bersetuju untuk berjumpa dengan Asya

*****

" Ya Allah , kau tunjukkan lah aku petunjuk mu ya allah . Sesungguhnya aku benar benar mencintai dirinya ya Allah . kau kekalkan jodoh Ku Kali ini ya Allah . Hanya padamu tempat hamba bermohon dan meminta ya Allah . Sesungguhnya engkaulah yang maha penyayang lagi maha mengasihani . " DOA Zariel juga selepas mendirikan solat isyak .

Setelah melipat sejadah , Zariel terus menuju ke almarinya untuk bertukar pakaian . Seluar jeans diambil dan baju kemeja polo berwarna biru tua di sarungkan . perfume playboy disembur dua tiga Kali dibajunya . Wahh Segar sungguh baunya .

Usai bersiap , dia terus turun kebawah . Melihat anaknya yang sudah bersiap berbaju blouse itu terus diajak menuju ke kereta . Memang balik kerja tadi Zariel sudah memaklumkan kepada Isya untuk dibawa keluar untuk mencari buku baru dan sengaja sekali sekala membawa anak nya keluar makan malam diluar pula . Bukan main seronok lagi Isya semangat bersiap .

****

Tibanya di paradigm mall . Araina terus menuju ke restaurant yang dijanjikan . Ternyata Asya sudah berada disitu .

" Sorry babe lambat . Kau dah lama sampai ke ? " Tanya Araina seraya duduk dihadapan Asya

" tulah kau , dia yang janji nak jumpa dia yang lambat " Sengaja Asya muncungkan mulutnya . Tanda merajuk kononnya

" alah sorry okay sorry " Pujuk Araina

" eh takde lah aku saja tipu kau . Aku pun baru je sampai . " Terang Isyaa sambil mengulum senyum sehinggakan menampakkan giginya yang putih itu .

" Ish kau ni . " Getus Araina . Ingatkan betul betul lah merajuk .

*****

" Papa , papa ! Isya lapar lah jom kita pergi makan dulu boleh ? " Kata Isya

" Ouh Isya lapar ye ? Haa boleh nak . Jom kita pergi makan dulu " Terus mereka menuju ke restaurant kegemaran Zariel itu .

*****

" Haa kau nak cerita apa Kat aku ni sebenarnya ? " Tanya Asya setelah pesanan makanan mereka sudah sampai terhidang di hadapan mereka

" Macam mana nak cakap erk ? Alah . Aku sebenarnya .. Hmmm aku buntu lah babe ! " Kata Araina

" Buntu sebab apa ? Cuba cerita Kat aku straight to the point "

" Sebenarnya , aku .. aku .. Hish .. "

" KAU APA SEBENARNYA ?! " Kata Asya sedikit menjerit . Lambat sangat nak tunggu Araina cakap tergagap gagap . Susah sangat nak cakap kan dah terkejut .

" Aku sebenarnya nak kahwin ! " Haaa kan dah terlepas cakap . Aduh Araina kenapa dengan kau ni !

" wahh !!!! Serious ke babe ! Oh my god !!! Excited nya I'm happy for you babe !! Tapi dengan siapa ? " Tanya Asya

What ?! I'm Your Babysitter?Where stories live. Discover now