Bab 37

14.5K 424 8
                                    

" Encik Zariel Lufias ! " Lantas Araina membuka pintu bilik Encik Zariel tanpa mengetuk pintu tersebut .

Zariel yang masih tertumpu dengan kertas di atas mejanya kini beralih pandangan ke arah Araina

" Ye saya , Nak apa BAKAL Puan Araina Afisya ? " Sengaja Zariel tekankan perkataan ' Bakal ' itu . Merah padam muka Araina menahan marah .

" Apa yang Encik Zariel buat ni haa ? "
Tanya Araina bercekik pinggang.

" Saya buat apa ? "

" Encik cakap Encik tak tahu apa yang Encik buat ? Jangan nak berdalih boleh tak ? Cuba terus terang ! Saya tak suka lah . Saya tak cintakan Encik macam mana saya nak kahwin dengan Encik sedangkan perasaan suka atau sayang tu langsung tak Ada ." Marah Araina

" Okay please calm down and have a seat first . Saya boleh jelaskan semua ni . "

" okay ! Jelaskan lah . Memang tu pun yang saya nak tahu sekarang ni . " Kata Araina seraya duduk di hadapan Zariel

" Saya buat semua ni bersebab . Love ? Yes I do ! I love you so much . I have to tell you this that I really fall in love with you Araina . Saya dah mula cintakan awak even you said that you don't love me but you can try like I do . But the most important is , it's about my daughter . Dia teringin nak merasa kasih sayang daripada seorang ibu. Ye , saya tahu awak pasti terkejut dengan semua ni tapi for your information saya pernah berkahwin dan mempunyai seorang anak . Arwah isteri saya meninggal setelah dia melahirkan cahaya Mata pertama kami . Dan anak saya tak sempat nak merasa kasih sayang isteri saya. Yang dia dapat rasa hanyalah Kehilangan . "
Perasaan marah yang menguasai diri Araina tadi kini menjadi pudar setelah mendengar cerita duka Zariel . Entah kenapa Kali ini dia percaya dan dapat merasakan yang Zariel benar benar ikhlas mencintai dia. Ataupun dia juga merasakan perkara yang sama cuma ego yang menguasai diri sehinggakan Araina menjadi seorang yang mementingkan diri sendiri ? Oh tak mungkin !

" Anak saya teringin nak dibelai oleh seorang ibu , setiap kali dia bertanyakan soal ibu , semestinya saya sebak Araina . Saya tak tahu nak jawab apa lagi . "

Kini Mata Araina berkaca . Ya , dia juga turut bersimpati . Rasa serba salah menguasai dirinya pula .

" Dan disebab kan itu , saya membuat keputusan untuk mengahwini awak . Percaya lah saya betul betul cintakan awak . Dan saya percaya awak lah yang sesuai untuk menggantikan tempat arwah isteri saya "

Araina Kali ini buntu . Hatinya berbelah bagi . Dia susah untuk mengungkapkan bahawa dia masih tidak dapat mencari lagi perasaan suka , sayang mahupun cinta terhadap Zariel . Jika dia terima untuk menjadi isteri Zariel , Mampu ke dia melayan Zariel seperti sang suami ? Mampu ke dia memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri ? Mampu ke dia membahagiakan Zariel dan anaknya ? Kini Dia harus memikirkan Jalan yang terbaik . Tapi jika dia tidak terima , apa pula nasib Isya yang benar benar ingin merasakan kasih sayang daripada seorang ibu ?

" Takpe lah Araina , apa pun keputusan awak , saya akan terima. Oh saya lupa nak bagitahu yang kereta awak dah siap dibaiki . Tadi saya dah suruh Irsyad ambil kembali kereta awak dan dibawa ke sini . "

" Haa .. Encik Zariel .. Saya rasa .. Saya haa .. Saya rasa saya perlukan waktu untuk memikirkan hal ini . Terima kasih sebab tolong saya selama ni . "

Huaaaa !!! Zariel dah putus asa ke ?
Dia dah taknak main tarik tali lagi ke ? Kesian pula Araina melihat Zariel yang kini seakan berputus asa .

Ehh ! Mana Ada Zariel putus asa sebab Zariel tahu tak lama lagi Araina akan menerima dia . Hello ! Dia cuma ingin meminta simpati daripada Araina lah dan itu salah satu strategi dia untuk Araina menerima dia . HAHAHAHA Zariel masih lagi mahu main tarik tali dengan Araina lah uolls !!!

****

" Ini kunci kereta awak Araina " Tegur Irsyad sambil menghulurkan kunci kereta kepada Araina

" Terima kasih Irsyad . " Kawan Araina seraya memgambil kunci tersebut .

Sepatutnya dia harus merasa gembira kerana dia dah boleh lari daripada Zariel dan tak perlu nak bertengkar lagi dengar Zariel untuk mengetahui keadaan kereta dia . Tapi kini dia merasa kusut dan bagi dia sekarang Zariel adalah perkara penting yang harus dia fikirkan berbanding dengan keretanya .

" Araina ? Awak okay ? " Tanya Irsyad apabila melihat Araina yang seakan memikirkan sesuatu .

" Takde apa apa . Saya rasa saya nak balik sekarang . Terima kasih lagi sekali ye sebab dah tolong ambilkan kereta saya . " Kata Araina dan terus berlalu pergi tanpa menunggu respon Irsyad

" Sama sama " Kata Irsyad walaupun Araina sudah berlalu pergi

What ?! I'm Your Babysitter?Where stories live. Discover now