Hoofdstuk 11
James p.o.vEindelijk, het is eruit. Het irriteert me mateloos om geheimen te hebben en nu weet Kayla eindelijk alles.
'Zijn soulmate?' Verbaasd kijkt me aan. Ik zucht. 'Elke weerwolf heeft zijn mate, het is degene met wie je samen hoort te zijn. Als je die gene voor het eerst ziet voelt het voor een weerwolf of je die persoon al jaren kent en alles van weet. Voor weerwolven is die kracht veel sterker dan bij mensen.' Leg ik uit. Ik kijk kort Kayla aan, die een beetje wit is weggetrokken. 'Hé, geen stress.' Zeg ik. Ze kijkt me met grote ogen aan. 'Geen stress? Ben je serieus?' Roept ze uit. 'Jacob, die ik een nu iets meer dan een week ken, is een fucking hybride, ik ben erachter gekomen dat weerwolven en vampieren bestaan. Ik moet Jacob helpen die waarschijnlijk mensen heeft vermoord met zijn vampieren groepje en nou vertel je me dat ik als vijftienjarige voor de rest van mijn leven met een jongen samen moet zijn door zijn rare weerwolf-dingetje!' Roept ze gestrest. Ik zucht en zeg niks meer. Kayla verbergt haar gezicht in haar handen en zucht ook. 'Wat een dag.' Mompelt ze.
Mijn telefoon gaat en ik neem op. Nathan. 'Waar ben je?' Sis ik in de telefoon. 'Rustig!' Lacht hij. 'Jacob heeft niemand vermoord. Wel gedronken, niet vermoord.' Zegt hij. Hij klinkt dronken, maar gelukkig voor mij, duurt het dronken zijn bij een vampier nooit lang.
'Vertel waar jullie zijn! Heel mijn roedel zoekt naar hem.' Zeg ik geïrriteerd, en rij de stad in. 'Ik zie jou wel? Je rijd een Land rover toch?' Verbaasd kijk ik uit het raam. Kayla kijkt me verbaasd aan. 'Wie is dat?' Vraagt ze. Ik schud mijn hoofd naar haar en stop de auto. Ik stap uit. De straat is afgesloten en overal loopt politie.
'Meneer, u kunt niet verder.' Zegt een politievrouw. 'Weet u al wat het was?' Vraag ik. De vrouw haalt haar schouders op. 'Ze zijn aan onderzoeken.' Zegt ze. Ik knik en laat mijn blik richting het dak gaan, waar Nathan samen met Maaike staat. 'Okay, dank u wel.' Zeg ik en loop terug richting mijn auto.
Ik hoor Nathan, door mijn sterke gehoor, lachen op het dak. Ik open de deur van Kayla, die een tikkeltje verward erbij zit. 'Alles is afgezet en ik Nathan en Maaike staan me uit te lokken.' 'Wie is Maaike?' Vraagt ze. 'De ex-vriendin van Jacob, ik denk van anderhalf jaar terug.' Leg ik uit.
'Joehoe James! Als je het over me hebt schatje, dan wil ik er graag bijzijn!' Hoor ik iemand achter me roepen. Ik draai me om en zie Maaike, met felrode ogen, aankomen lopen. Haar blik staat vermaakt en gevaarlijk. Ik ga voor Kayla staan, die nog steeds in de auto zit.
Maaike kijkt haar aan en begint te lachen. 'Is dit waar Jacob het mee moet doen? Nou, ik wens hem veel geluk!' Lacht ze. Ik ontbloot mijn tanden naar haar, waardoor ze grijnst. 'Waar is Jack?' Vraag ik. Een sterke houtgeur komt mijn neus binnen en precies als ik me omdraai, springt Jacob met een grote klap op de auto, waardoor er een grote deuk in het dak ontstaat. Kayla geeft geschrokken een gil en Jacob springt van de auto af. Hij gaat voor me staan, als teken dat ik op moet schuiven, maar ik doe niks. 'Aan de kant.' Zegt hij langzaam. 'Ze is je soulmate.' Zeg ik. Jacob kijkt me geschrokken aan, omdat ik het hardop zeg waar Kayla bij is. 'Ik heb haar alles vertelt.' Zeg ik. Jacob's ogen worden pikzwart en hij ontbloot zijn tanden naar me. 'Heb ik je daar mijn toestemming voor gegeven?' Sist hij agressief en loopt op mijn af, waardoor hij me naar achter dwingt. 'Ze moest het weten.'
Kayla p.o.v
'Jacob?' Ik stap uit de auto en Jacob kijkt op. Als hij me aankijkt, kleuren direct zijn ogen naar zijn normale donkerbruine kleur. Ineens staat Maaike achter me en doet net of ze is mijn nek bijt, waardoor ik geschrokken me omdraai. Jacob gromt agressief en dierlijk naar Maaike, die gelijk een stap naar achter zet. Ik loop naar James toe, die vlak achter Jacob staat, die hem in een benauwd hoekje heeft gewerkt. Ik ga tussen ze in staan. 'Doe een stap achteruit. Hij wilt je alleen helpen.' Zeg ik, eigenlijk veel banger dan bedoeld. Jacob fronst en pakt m'n pols ruw vast, zin gezicht vlak bij de mijne. 'Ik weet wel zeker dat jij niks over mij te zeggen hebt, of wel?' Zegt hij. Zijn stem is zo rustig, dat het gevaarlijk klinkt. Ik kijk hem een tikkeltje bang aan, hij trekt me aan mijn pols naar achter, waardoor ik mijn gewicht verlies en naar achter val. Geschrokken kijk ik Jacob aan, die zich direct naar me om draait. Hij sluit zijn ogen kort en als hij ze opent, zie je het rode langzaam verdwijnen. Hij heeft zijn gevoel aangezet.
'Kayla... Het spijt me. Ik...-' 'Het maakt niet uit.' Zeg ik zacht en sta op, kijkend naar de grond. Jacob kijkt naar James en doet direct een stap naar achter. James glimlacht zwakjes naar hem en haalt zijn hand door zijn haar.
'Aw, is de saaie Jacob weer terug?' Lacht Maaike en komt dichterbij. Ze brengt haar gezicht vlak bij de mijne en kijkt me met rode ogen aan. 'Als mens overleef je het niet in een wereld vol weerwolven en vampieren. Vergeet dat niet.' Fluister ze zacht en verdwijnt dan in een flits.
___________________________________________
Hallootjes!Fijne 2016! Het is officieel 1 januari 2016 nu. :) Ik upload dit rond half 3 s'nachts.
Hoe was jullie oud en nieuw? Hebben jullie het gezellig gehad?
Ik ga nu -heel saai- slapen!
Welterusten!
Wolflovex
JE LEEST
I was a wolf, and she my moon
Werewolf{Vervolg op Hard To Get, maar het boek is te lezen zonder Hard To Get te lezen.} Kayla is een vijftien jarig meisje dat snel verlegen en nerveus word. Als ze naar haar vader verhuisd, samen met haar broer Jackson, komt ze op een nieuwe school terech...