~
Îl privea cu uimire pe cel din faţa sa.
Cu siguranţă era o greşeală!
El era marţianul? Ştia că nu trebuia să se aştepte să fie un omuleţ verde cu ochi mari, dar în niciun caz nu era pregătită pentru asta. Cel de pe Marte era om în toată regula. Un bărbat care nu părea să aibă peste treizeci de ani, pe care l-ar fi considerat superb după principiile umane. Avea părul blond, cârlionţat, ochii de un violet pal, cu adevărat mirific.
Îi zâmbi, dezvelindu-şi dantura perfectă, surâsul facandu-o parcă să se topească...Ceva cu siguranţă nu era în regulă.
~
Cu mai multe săptămâni în urmă...
Planeta Marte
Kaden Nova, Lord al planetei Marte, numit şi ''mâna dreaptă'' a conducătorului actual al dinastiei Selon, privea Sala Congresului cu indiferență, fără a se obosi să-şi ascundă trăirile.
Membrii Congresului, care veneau din toate zonele Reţelei Subterane Planetare, cereau în fiecare an aceleaşi lucruri: scăderea taxelor, adoptarea unor legi mai aspre împotriva infracţiunilor, dar cel mai mult doreau reînceperea colonizărilor. Îi venea să râdă când auzise acel lucru prima dată, fiind desemnat să asculte problemele Congresului. Aceşti oameni chiar se aşteptau să le ia în serios propunerea de a începe din nou expansiunea umană? Nici nu lua în considerare cererile lor.
Kaden ar fi amuzat de ideile Congresului, dar lui Jax Selon sigur nu i-ar fi plăcut să audă despre dorinţa colonizării. Teama, contribuind la starea de paranoia şi aşa accentuată în familia lui Selon, nu ar duce la nimic bun. Nova ştia că Jax se mândrea cu Kai Selon, cel care a înfiinţat dinastia în vremurile de dinaintea ''Marelui Dezastru'', care a condus cu o mână de fier planeta şi a ordonat construirea Reţelei Subterane când Marte a fost lovită de asteroid.
Dar, Kaden înţelegea cel mai bine dorinţa membrilor Congresului de a-l detrona pe Jax Selon. Aproape că simţea apropierea unui război civil, dar ştia că dacă Jax va afla despre asta şi îl va înăbuşi înainte de a începe, tirania dinastiei Selon va continua la nesfârşit, ceea ce-i dădea o senzaţie de părere de rău pentru locuitorii planetei. Credea că e vremea unei schimbări, aşa că nu l-a avertizat încă pe Jax în legătură cu intuiţia să. Însă, dacă Selon va afla că el ştie despre o posibilă revoltă şi nu i-a spus, Kaden ştia că nu va scăpa viu din furia lui Jax. Doar gândindu-se la asta îl apucă o durere de cap cumplită.
Şi acum mai avea o altă problemă la care să se gândească! Unchiul său, Helio Nova, nu era de găsit de zile întregi, fiind căutat aproape cu disperare de Kaden. Avea o senzaţie neplăcută faţă de dispariţia lui Helio, ştiind că unchiul său punea ceva la cale.
- Lord Nova? îl întrebă secretarul său.
- Cererile voastre vor fi transmise Lordului Selon, zise el adresând-se întregii săli.
Nu ştia prea bine care erau cererile sau noile nelinişti ale Congresului, el fiind pierdut în gânduri de ceva vreme. Însă, ştia că întrunirea era pe terminate, aşa că nu ezită să o încheie.
- Puteţi pleca acum, domnilor, zise el ridicându-se elegant de pe fotoliul comod din centrul Sălii Congresului.
Membrii adunării l-au privit sceptici, dar au început să iasă rând pe rând din sală. Kaden i-a aşteptat pe fiecare să iasă, până când a rămas decât el şi Nyla Giox, reprezentanta Reţelei Polare de Nord, care nu dădea vreun semn să ar dori să iasă prea curând din încăpere.
- Ai ceva să-mi spui, Nyla? o întrebă Kaden. Presupun că este ceva important, continuă privind-o fix pe femeia cu părul ciocolatiu.
- Este, Lord Nova. Dar nu prea ştiu cum să încep...zise fata părând încurcată. Vin din partea unchiului tău.
- Ce legătură ai tu cu el? întrebă Kaden uimit.
- Sunt sigură că intuieşti...văd asta în privirea ta. Însă nu prea înţeleg de ce nu i-ai împărtăşit şi lui Jax Selon ideile tale.
Kaden nu răspunse. Nici nu ar fi ştiut ce să-i răspundă. Era convins că nimeni nu ştia de presimţirile sale. Iar acum...dacă Selon văzuse şi el ce lui Nyla îi fusese aşa de uşor să observe?
- Ai auzit de Ripostă? îl întrebă deodată femeia.
- Cine nu a auzit despre acel mit? Iar eu tot nu înţeleg ce legătură au toate acestea cu unchiul meu!
- Toate la rândul lor. Dacă ţi-aş spune că Riposta încă există?
- Pot să te arestez pentru ceea ce tocmai ai zis! îi spuse Kaden cu o voce mai aprinsă decât ar fi vrut.
Oricine ştia că dacă aduci aminte de organizaţia rebelă care fusese înfrântă de Kai Selon la începutul domniei sale îţi poţi pierde chiar şi viaţa, fiind acuzat de trădare.
- Dar nu o vei face. Unchiul tău se bazează pe tine, Lord Kaden. Nu-l dezamăgi! zise femeia, în acelaşi timp întinzându-i un dispozitiv de citire codat. Acolo vei găsi răspunsurile de care ai nevoie. Apoi, se îndepărta de el, ieşind grăbită din Sala Cogresului.
''Ce putea să însemne asta?'' se miră Kaden, uitându-se la dispozitivul din mâinile sale.
- Lord Nova, aţi păţit ceva? îl întrebă secretarul său, un bărbat de 40 de ani înalt şi brunet.
- Nu am păţit nimic, Enzo! Vin acum! zise Kaden ascunzând dispozitivul în haina sa. Nu vroia să ştie nimeni de discuţia să cu Nyla până când măcar el să înţeleagă semnificaţia celor spuse de ea. Pierdut în gânduri, se îndrepta spre parcarea Palatului Congresului
- La revedere, Enzo! Te voi chema dacă voi avea nevoie de tine, spuse Kaden mergând deja spre autovehiculul sau, cea ai nouă achiziţie a modelului care foloseşte energia nucleară pe post de combustibil.
Un om obişnuit ar fi fost puţin înspăimântat de acel model excentric,dar lui Kaden i-a surâs ideea de a-l încerca.
- Cu bine, Lord Nova! strigă Enzo în urma sa.
Îndreptându-se spre autostrada care lega toate părţile Reţelei Subterane, Kaden a fost acaparat de gânduri care nu-i dădeau pace.
''Chiar există Riposta?''
Orice marţian era convins că a fost rodul imaginaţiei rebelilor învinşi de Kai Selon.
Riposta era o asociaţie secretă de revoluţionari care acţiona împotriva dictaturii lui Kai. Însă, dintr-o dată, nu s-a mai auzit nimic de ea. Dacă a existat cu adevărat, membrii asociaţiei erau cu siguranţă morţi de secole. Dintr-o dată, o curiozitate nebună puse stăpânire pe el. Privind din nou dispozitivul pus de el pe bord, se hotărî să afle cât mai repede adevărul.
CITEȘTI
Planeta Geamănă
Science FictionCe se întâmplă când afli un adevăr ascuns de mii de ani? Şi ce mai adevăr, care ar putea rescrie istoria unei planete întregi! ''Planeta Geamănă'' prezintă povestea apariţiei umane pe planeta Pământ şi a civilizaţiei care a precedat-o, cât şi vieţi...