Kapitel 26

93 4 1
                                    

!"#¤%&/()=?'?=)(/&%¤#"!

Fem dagar har det gått sedan jag och Noah gjorde upp i hans rum. Fem dagar sedan vi bestämde oss för att satsa på vårt förhållande. Jag visste att han gjorde det mycket för sig själv, men jag gillade ändå tanken på att han även gjorde det för mig. Att han verkligen skulle försöka få ordning på sitt liv för att han inte ville att jag skulle lämna honom. Jag gillade att han såg att det fanns ett problem, men att han också tänkte göra någonting åt det.

Dagen efter som vi hade bestämt oss för att han skulle sluta röka så köpte vi in alla möjliga hjälpmedel. Både han och jag var lite skeptiska mot om det faktiskt skulle hjälpa med tuggummi och plåster och allt vad där fanns, men vi sa ingenting. Vi köpte det och så hoppades vi på det bästa. På något sätt så skulle det gå, det var vi säkra på. Hur var en helt annan fråga.

"Okej, om du var strandsatt på en öde ö, vad hade du tagit med dig?" först gav han mig en blick som menade på 'oj vad originell du är...not'. Jag bara ryckte på axlarna.

"hm.. den är svår faktiskt" han funderade lite till och började svaja våra händer lekfullt framåt och bakåt. När jag skrattade så blev luften vid min mun till vit rök. Jag vet inte vad det är egentligen. "Jag hade tagit med mig dig" sa han till slut. Jag blev oerhört charmad av hans ord, men lät mig inte smälta allt för mycket.

"Nej, nej, det måste vara en sak, något som är något, fysiskt liksom" han bara skrattade åt mig och dumförklarade mig.

"Senast jag kollade så var väldigt fysisk och i frågan så sa du bara vad jag ville ha med mig" han reste på sitt ena ögonbryn.

"Du glömde läsa terms & conditions" sa jag.

"I vilket fall som helst så vill jag inte ha med mig något annat än dig, så saken är klar" han sa det bestämt och tryckte min hand lite hårdare.

Ibland så känns livet svävande lätt.

Ellen hade tjatat om att hon skulle få träffa Noah ända sedan jag berättade att vi hade blivit tillsammans. Hade det varit vice versa, alltså att hon hade blivit tillsammans med någon, så hade jag inte tjatat lika mycket. Jag hade bara varit fruktansvärt awkward runt killen eftersom jag visste alldeles för mycket om honom för mitt eget bästa. Dessutom så skulle han misstänka att Ellen hade berättat allt, och därför känt sig oerhört obekväm (han har all rätt till det). Men tack och lov så är inte Ellen jag, och utan att säga att det är lögn så kanske jag inte hade varit så pinsam om det gällde nu faktiskt. Jag har förändrats en hel del och det är jag väldigt stolt över faktiskt. Jag trodde aldrig att jag skulle vara här för 6 månader sedan.

Så Noah och Ellen skulle få träffa varandra. Alltså, de visste ju om varandra. Hade sett bilder, varit i samma rum under några tillfällen, men aldrig riktigt introducerats, aldrig pratat helt enkelt. Det var dags för det nu. Ellen kom hem till mig den kvällen och så umgicks vi tre. Det var förvånansvärt skön stämning. Antagligen för Ellen och Noah är himla chilla människor båda två. Jag satt där i min fåtölj och drack coca cola medan jag tittade på dem. Noah satt i min säng med sin telefon och spelade något spel medan Ellen låg på mitt golv och tittade upp i taket. De pratade med varandra om något som jag inte visste om. Jag tror det var någon slags klubb, eller dansställe inne i stan som jag aldrig har varit på innan, och jag hade inte mycket att säga i den diskussionen.

Tanken kom då. Ellen och Noah. Tänk vad perfekta de hade varit för varandra? Fine att Hannes hade ett stort hjärta för henne och verkligen älskade henne, men Noah verkade så mycket mer lugnare än Hannes. Hannes hade så bråttom med att fixa allt för henne, måste veta hur hon mådde, var tvungen att göra det bästa för henne varenda minut, medan Noah satt och tryckte i sig chips medan de pratade om någon Lenny var bra värd eller inte. Noah var mer Ellens typ och han kanske var bra för henne i den situation hon var i nu? Tänk så skulle han bli mer intresserad av henne nu, eftersom hon låg på golvet, såg hur snygg ut som helst med sina shorts (trots att det är december) navelpiercing och perfekta 'messy bun'. Desto mer jag tänkte på det desto mer fick jag ont i magen. Det var en riktigt dålig magkänsla. Men nej, jag var tvungen att stoppa mig själv. Jag visste att Ellen aldrig skulle sno en kille ifrån mig. Även om det var Johnny Depp eller Leonardo DiCaprio som jag dejtade så vet jag att Ellen hade aldrig tagit min kille. Det är så vi funkar, det är regler vi har satt upp. Dessutom så är jag nästan ännu säkrare på att Noah gillar mig. Det är mig han gillar för en gångs skull. Det är mig killen valde för en gångs skull.

ZaminoahWhere stories live. Discover now