22.

1.4K 41 12
                                    

Oke, iedereen heeft History gezien? Dan is de helft van jullie dood... En toen knuffelde Larry en ze zongen so don't let me go. Echt. R.I.P. ik ben dood... En ik heb eigenlijk niet veel energie om te schrijven. Maar oke...

Niall pov.

Ik mis haar zo. Het is al 2 weken geleden, en ze heeft niets van zichzelf laten horen. Ik zit in de auto. We hebben zo meteen een concert, maar ik heb er weinig zin in. Maar de fans verwachten 110% van je, dus even door bijten. Ik draai wat aan een kubus om mijn gedachtes even op iets anders te zetten. Maar ze dwalen steeds weer af naar Skye en haar mooie ogen... Een zucht verlaat mijn mond en ik smijt de kubus bij mijn voeten op de grond. Louis kijkt er van op en kijkt dan naar mij. ''Gaat het wel? Je mist haar echt of niet? Ik bedoel je bent al de hele week down.'' ik knik en kijk naar buiten. ''Het concert wordt heus wel leuk, Ni! Echt ik beloof het!'' Ik draai mijn hoofd naar Louis en glimlach. Maar ik weet het niet. Ik voel me och een beetje allen. ''Hoe gaat het met Harry?'' Vraag ik in eens. Louis' hoofd schiet opzij en kucht. ''Ik denk wel oke... Nog steeds een beetje depressief. Denk ik tenminste. Ik bedoel... Ik hoor hem iedere avond huilen, maar dan laat ik hem maar even met rust.'' Zegt Louis rustig. Ik heb medelijden met Harry. Hij is altijd zo lief en zorgzaam voor anderen en nu kan niemand behalve Louis hem helpen, Maar Louis wil niet zien hoe hij kan helpen. ''Maar voor de rest gaat het denk ik wel oke. Weet jij eigenlijk al dat ik Eleanor ten huwelijk ga vragen?'' Zegt Louis in eens. Ik stik in mijn eigen speeksel omdat ik scherp in adem. ''Je gaat wat?'' Schreeuw ik iets e hard door de auto. ''Weet Harry dat wel? Het zal hem kapot maken!'' Louis schudt met zijn hoofd. ''Nee, hij wilde zelfs mijn getuige zijn.'' ''Maar, Louis. Dat betekend nog niet dat hij er niet kapot van is!'' Zeg ik. Is hij niet goed bij zijn hoofd? En Eleanor is zo lief dat ze geen nee kan zeggen omdat Louis zo zijn best heeft gedaan voor haar. Louis kijkt even bedenkelijk. ''Maar hij zei dat hij blij voor me was...'' Hij laat zijn hoofd hangen en ik krijg medelijden met hem. Maar ik ben ook boos. Waarom kan hij niet gewoon zien dat hij van Harry houdt? Ik geef hem een klopje op zijn rug en kijk weer naar buiten. Het regent een beetje buiten. Wat ik al verwachtte aangezien het Ierland is. We hadden deze 2 weken nog niet veel gedaan omdat we wilde dat Harry het even rustig aan deed. Hij voelde zich al zo down dus even rust en gezellig even hangen met ons. Vooral met Louis. En dat heeft hem goed gedaan. Volgens Louis heeft hij hardop gelachen. En dat heeft hij al bijna 3 maanden niet gedaan. Het enige wat hij de laatste paar maanden deed was slap glimlachen, die meestal, ook nog eens nep was. Harry verdient het om te lachen.

De auto reed de parkeerplaats bij het stadium op. Ik zag nu al een aantal fans bij de in gang staan. En het was wel 4 of 5 uur voordat het concert begon. Ik glimlachte. ''Hey, Lou. Zullen we die fans daar even verrassen? Ik bedoel ze wachten best lang. Ze kunnen wel even een oppepper gebruiken toch?'' Louis grijnst en knikt. We stappen de auto uit en lopen richting het groepje. Ze zijn allemaal druk in gesprek en letten totaal niet op ons. ''Hey, Waar wachten jullie op?'' Vraag ik. Een van de meisjes kijkt om. ''Nou zo meteen is er een concert van- OMG NIALL EN LOUIS!'' Gilt ze en de hele groep draait zich om. Ze beginnen allemaal te gillen, en ondanks alles moet ik er om glimlachen. Dat de meisjes zo blij kunnen zijn om ons te zien. Ik bedoel we zijn eigenlijk ook alleen maar 5 jongens. We delen wat handtekeningen uit en maken wat foto's. Dan worden we door Paul geroepen. We lopen naar achteren en Lou teasdale trekt me meteen een stoel in. Ze doet wat make-up op en er gaat een bus haarlak in mijn haar. Soms voel ik me net een meisje met al dat gefriemel aan mijn gezicht. Als ik klaar ben stem ik mijn gitaar nog even. Hij is best vals, en ik wil dat hij zuiver klinkt als we de liedjes met gitaar spelen. Na een poosje stemmen komt Harry aan lopen. ''Hey Niall. Hoe gaat het?'' Vraagt hij. ''Goed... Ik voel me nog steeds niet helemaal gelukkig, maar concerten maken me altijd wel vrolijk.'' Hij knikt en zegt. ''Geloof me. Dit concert word heus leuk.'' Dan loopt hij snel door en ik kijk hem raar na. Wat is het toch dat iedereen zegt dat dit een leuk concert word? Ik haal mijn schouders op en loop naar de plek waar ik straks op moet lopen. Ik sta naast Liam en er word gezegd dat we nog 4 minuten hebben. Het gegil is sinds dat we hier binnen zijn steeds luider en luider geworden. Dan krijgen we een seintje dat we op moeten en de lichten schijnen in mijn gezicht. De fans beginnen nog harder te gillen en ik lach. Het voelt goed om op te treden. Hier horen wij thuis.

Na een poosje beginnen we met Once in a lifetime. De fans zijn nu wel stiller dan normaal en je doordat het een rustig nummer is hoor je ze mee zingen. Na het nummer begint Harry te praten. ''Dus er is vanavond een speciaal iemand. En ik zou haar graag willen vragen om op het podium te komen.'' Alle jongens staan als een gek te grijnzen. Waarom weet ik niet wat er gaat gebeuren? Ik kijk Liam vragend aan. Hij grijnst terug en ik rol met mijn ogen. ''Ja, is ze het podium al op?'' Zegt Harry terwijl hij me op mijn arm slaat om mijn aandacht te trekken. Ik kijk hem pissig aan en hij knikt langs me heen. Ik draai met om. Mijn hart gaat sneller kloppen en mijn ogen worden groot. Skye staat aan de andere kant van het podium. Ze glimlacht en begint naar me toe te lopen. Al snel rennen we beide naar elkaar toe. Ze springt in mijn armen en ik draai een rondje terwijl ik haar dicht tegen me aandruk. ''Skye, h-het spijt me z-o'' Hik ik. Ze schudt van nee en pakt mijn gezicht. ''Hou gewoon je mond maar even.'' Dan leunt ze naar voren en zet haar lippen zachtjes op de mijne. Een traan rolt van mijn gezicht en ik voel dat ze tegen mijn lippen aan glimlacht. De fans achter ons schreeuwen oorverdovend, maar ik hoor het niet. Zo staan we nog een poosje. ''Dankje, Skye.'' ''Waarvoor?'' Vraagt ze lachend. ''Dat je terug bent gekomen. Ik miste je echt heel erg.'' Ze glimlacht en kust me. ''Je moet Harry bedanken. Hij heeft me gebeld en verteld dat het slecht met je ging.'' Ze knikt naar Harry die met een glimlach op zijn gezicht staat te kijken. Ik laat Skyeler los en ren naar Harry. Ik sla mijn armen om hem heen en perst alle lucht uit zijn longen. ''Dankje, Dankje, DANKJE!'' Schreeuw ik in zijn oor. Hij lacht en fluistert. ''Je verdient het, Ni.'' Dan draait hij zich om en loopt weg. Ik slik. Ik verdien het... Maar hij verdient ook liefde. En hij heeft het niet. Hij moet gelukkig zijn. Dat verdient hij... Dan draai ik me om en Skye kijkt me blij aan. Ik zucht. ''Ik weet het, Ni. Het komt wel goed. Louis zal het zich uiteindelijk beseffen. Eleanor weet ook dat hij Harry leuk vind.'' Ik knik en neem haar weer in mijn armen. ''Het spijt me zo.'' Ze geeft me een kus op mijn wang en loopt naar de voorkant van het podium. Daar word ze door 2 beveiligers vanaf geholpen en ze gaat in het publiek bij een ander meisje staan. Nu moeten we little things zingen. En hoe hard de fans ook schreeuwen. Tijdens mijn solo... Zing ik alles direct richting haar. Ik hou van haar. En al haar kleine dingen.


His closed eyesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu