"Anneciğim bak sana papatya topladım. Sen çok seversin."
"Teşekkür ederim Uğurböcüğüm.
Aslı seninle konuşmamız lazım kızım. Sen artık büyüdün."Annem konuşurken güçlük çekiyor.
"Anne sen yorulma yarın konuşuruz".
"Aslı şimdi konuşmamız gerekiyor".
"Evet anneciğim seni dinliyorum".
"Bazen insanlar istemedikleri şeyleri yaparlar. Bende istemiyorum fakat gitmek zorundayım."
"Anneciğim nereye gitmek zorundasın".
"Çok uzaklara gitmem gerekiyor, bunun için beni affet".
"İstemediğin yere gitme anne".
"Seni çok seviyorum Uğurböcüğüm. Fakat başka çarem yok".
Nermin teyzeni Üzme olurmu?"Anneciğim ne olur gitme ben sensiz yaşayamam, nefes bile alamam...
Sana söz veriyorum babamı bir daha asla sormayacağım. Bak sende üzülüyorsun, o yüzden gözlerin morarmış sen gideceğin için ağlıyormusun? Yüzünde beyaza boyanmış gibi mecbur değilsin anne! Lütfen gitme beni sensiz bırakma".Allahım bu ne büyük bir acı bacaklarım beni taşıyamıyor.
Kalbim acıdan durmak üzere nefesim kesiliyor. Anneciğim ben daha 10 yaşında küçük bir kızım. Sensiz nasıl büyürüm. Sen gidersen ben hep küçük kalırım."Nermin teyze anneme söyle bizi bırakıp gitmesin.
Nermin teyze hadi anneme çorba yapalım belki içince gitmekten vaz geçer"." Tamam küçüğüm ben çorbayı yaparım sen git annene bir daha papatya topla"
" Tamam Nermin teyze, anneciğim ben hemen geliyorum sen sakın gitme olurmu? "
Hızla topladım papatyaları hemen annemin yanına geldim.
"Olamaz gitmiş annem benim papatyalarımı beklemeden veda bile etmeden gitmiş Nermin teyze!
Elimdeki papatyaları yere fırlattım
"Nermin teyze gitmedi seni bırakmadı şaka yapıyor de lütfen".
Sarılıp kaç saat ağladığımı bilmiyorum. Aklımdan anneme söylemek istediğim kelimeler geçiyordu...
Anneciğim gitme
Küçüğünü üzme
Ben sensiz büyüyemem
Beni sensiz büyütmeYaramazlık yapsamda
Sen bana hiç kızmazdın
Tatlı tatlı gülümseyip
Kollarınla sarardınSonra çok özlersin
Neden gittim ki dersin
Beni üzdüğün için
Gözyaşları dökersinAnneler hiç gidermi
Küçüğünü üzermi
Bu koskoca dünyada
Kızını terk edermiVerdiğim sözlerin
Hepsini tutacağım
Okulumu bitirip
Ben doktor olacağım...Nermin teyze beni yatağıma yatırdı.
"Küçüğüm sen biraz yat ben hemen geleceğim"
"Nermin teyze beni sende bırakmazsın demi"?
"Bırakmam kızım hemen geleceğim"
Nermin teyze odadan çıktı ben çok yorgun bir şekilde yatıp annemi düşünmeye devam ettim. Kalbim çok acıyor, sanki birisi kalbimi ateşe vermiş gibi ateş ise tüm bedenimi yakıyor. Anneciğim ben bu acıyla nasıl yaşayacağım. Sesini duymadan, sana sarılıp uyumadan nasıl yaşarım bilmiyorum. Sen bana her şeyi öğrettin ama sensizliği öğretmeyi unuttun. Daha ayrılığın zamanı gelmedi. Gerçi ayrılığın zamanı varmı onu da bilmiyorum. Tek bildiğim şey bir daha annemi göremeyeceğim. Annem bir daha asla gelmeyecek. Uyumak ve bir daha uyanmak istemiyorum...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uğurböcüğüm
RomanceAnnelerinin ve babalarının yaşayamadığı mutluluğu, Aslı ve Demir yaşayabilecekmi?