3 saatlik bir beklemeden sonra Mehmet babam Ömer dedeyle birlikte geldi. Biz Demir'le birlikte Nihan hanımı pencereden seyrediyorduk. O hiç hareket etmeden öylece yatıyordu.
"Aslı kızım Nihan'ın doktoru senmişsin. Nihan iyileşecek mi? ""Ne kadar sürer bilmiyorum. Fakat ben iyileşeceğine inanıyorum. Sizde umudunuzu kaybetmeyin. Onun şu anda hepinizinde desteğine ihtiyacı olacak. Hepimizide zorlu bir süreç bekliyor. Yorulacağız fakat ne olursa olsun asla pes etmeyeceğiz. Sizlerinde bu sürede daima kararlı ve sabırlı olmanız gerekmektedir. Sizlere iyi şeyler söylemek isterim. Fakat piskolojik olduğu için nasıl bir şey olacağını önceden bilemeyiz. Bu hastaya ve birazda bizlere bağlı bir durum. Bitlikte hareket edeceğiz ve hiç bir şeyi küçümsemeyip herşeyi en ince ayrıntısına varana dek düşüneceğiz. Daha önce böyle sizlere değişik gelen halleri oldumu. Korktuğu ve sevdiği herşeyi bilmemiz gerekli."
Mehmet: ben annemin korktuğu tek şey fakirliktir diyebilirim. Başka sevdiği ise para ve servet bizler ikinci plandayız her zaman."
Demir: babam doğru söylüyor. Fakat babannem birde bana biraz düşkündü. Ben eve gitmediğim zaman bana kızar ben sensiz yaşayamam derdi. Benimle her gün mutlaka bir kaç defa telefonla görüşürdü. Biliyorsun tartıştığımız günden beri görüşmüyoruz. İlk defa bu kadar uzun ayrı kaldık."
Ömer:oğlum kendinizi yormayın. Nihan biz evlenmeden önce büyük bir travma yaşamış. Annesi onu ve babasını bırakıp gitmiş. Nihan herkesin kendisini bırakıp gitmesinden çok korkardı. Korkusunu yaşamak ona çok ağır geldi. Üstelik 3'ümüzü birden kaybetti. Hepsi benim suçum sizler onun korkusunu bilmiyorsunuz. Fakat ben biliyordum bunu ona asla yapmamalıydım. Bilemedim öfkeme sahip olamadım kızım şimdi ne yapabilirim. Nasıl onu yeniden sağlığına kavuştururum."
"Şu anda sizi bir görsün bakalım tepkisi nasıl olacak."
"Beni tanımazsa durumunun daha kötü olduğu anlamına geliyor degil mi?"
"Siz yanına gidin duruma göre konuşuruz. Bakın uyandı ilk sizi görmesi daha iyi olur.
Ömer dede Nihan hanımın yanına girdi.
Nihan:ben sana çok kırgınım Ömer bey sen kaç gündür beni aramıyorsun."
Ömerözür dilerim Nihan hanım işlerim biraz yoğundu. Fakat sana söz veriyorum bir daha asla olmayacak."
Nihan: olmasın lütfen Mehmet oğlumuz daha küçücük size çok ihtiyacı var. Bütün gece ağladı, sizi görse belki ağlamazdı."
Ömer: Nihan hanım ben oğlumla ilgilendim bir daha yapmaz merak etme.
Aslı kızım ne yapacağız. Nihan hanım hiç iyi görünmüyor. Yıllar öncesini yaşıyor."
Aslı: sizin onu anlamanız çok güzel oldu. Terslemeyin ve yaşadıklarının yalan olduğunu söylemeyin. Kafasını fazla karıstırmayalım olumlu konuşalım. Sizi hatırlıyor olması bizim için çok önemli. Sizide tanımasa işimiz daha zor olurdu. Siz Demir'i ve geçmiş günleri hikaye gibi anlatın bakalım. Bunlara nasıl tepki gösterecek."
Biz odadan çıktık Nihan hanım hâlâ uyumak istiyordu. Demir ve ben hastaneden ayrıldık. Mehmet babam ve Ömer dedem hastanede beklemeye devam ettiler. Ertesi sabah erkenden yanlarına gittik.Demir:babacığım babannem nasıl?
Mehmet: dünden beri uyumaya devam ediyor. Siz gittikten sonra biraz daha uyudu sonra yemek yemek istedi. Yemekten sonra tekrar uyudu. Geceyi iyi geçirdi. Deden bir karar aldı. Babannenle birlikte Marmaris'teki eve gidecekmiş orada daha iyi olacağını düşünüyor."
Aslı:tedaviye nasıl devam edecekler peki?"
Ömer:merak etmeyin oradaki hastane ile görüştüm. Nihan hanımın durumunu anlattım. Özel bir hastane bir doktor ve bir hemşire sürekli bizimle olacak. Tedavisi evde benim yanımda yapılacak. Gerekirse hastaneye tekrar yaptırabilirlermiş. Fakat hiç değilse bir süre benim gözetimimde olacak. Hem sizde arada bir bizi ziyarete gelirsiniz."
Demir: elbette geliriz dedeciğim. Fakat bu şekilde daha iyi olacak mı? Bilemedim babannemin daha kötü olma olasılığı var biliyorsun? Kendine ve sana zarar verirse diye çok korkuyorum."
Ömer:korkma oğlum babannen daha öncede böyle oldu. O zananda birlikte atlatık. Annesi gittiğinde babannen 18 yaşlarındaydı. Birlikte yine Marmaris' te yaşadık biz bu durumları. Bir sorun olacağını sanmıyorum. Hem sizde yakın sayılırsınız. İhtiyacımız olursa bir uçakla atlar gelirsiniz. Böylesi hepimiz içinde daha iyi olacak siz merak etmeyin. Sizlerde işinize bakın biz size engel olmayalım oğlum. Arada bir Aslı kızıma ve sana durumunu anlatırım. Hem şimdilik Mehmet bizimle olacak biz yerleştikten sonra gelir."
Mehmet: dedeni duydun oğlum ben bir kaç gün kalırım. Belki duruma göre daha fazlada kalabilirim. Sen buradaki işleri hallet. Bizi merak etme babannen için elimizden geleni yapacağız. Ben oradaki evde güvende olacakları ortamı ayarlarım. Çalışanlarla da konuşur yapmaları gerekenleri anlatırım."
Demir:ne zaman gideceksiniz?"
Ömer: her şey hazır yola hemen çıkmayı düşünüyoruz."
Musa: Ömer bey bu gün Nihan hanım daha iyi yolculuk içinde hazır istediğiniz zaman çıkabilirsiniz. Ben oradaki başhekimle görüştüm durumdan haberdarlar. Siz evi hazırlayana kadar hastanede bakacaklar Nihan hanıma. Geçmiş olsun bana ne zaman ihtiyacınız olursa arayabilirsiniz. İyi yolculuklar."
Ömer dedemle ve Mehmet babamla vedalaştık. Nihan hanım hazırdı.
Nihan:Ömer nereye gidiyoruz?"
Ömer:Marmaris'e gidiyoruz. Sen orayı çok seversin tatil yapacağız."
Nihan:bu süper olur Ömer bey ne zamandır oraya gitmek istiyordum. Mehmet yaramazlık yapmaz değil mi?"
Ömer: yapmaz sen merak etme ben onunla ilgileneceğim. Sen tatilin tadını çıkar."
Nihan: güzel kızım sende bizimle gelecekmisin? Ben seni çok sevdim."
Aslı: ben şimdi sizinle gelemeyeceğim. Fakat söz veriyorum en kısa sürede sizi ziyarete geleceğim."
Onlar yola çıktı. Bizde dedemin yattığı hastaneye gidecektik. Nazlı telefonla aradı.
"Nazlı canım günaydın."
"Aslı çabuk Asya'nın babasının yattığı hastaneye gel."
"Hayırdır neler oluyor?"
"Biz hastanedeyiz Asya'nın babası vefat etti. Asya'nın durumu kötü. Sende yanımızda olursan iyi olacak lütfen acele et."
"Hemen geliyorum."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uğurböcüğüm
RomanceAnnelerinin ve babalarının yaşayamadığı mutluluğu, Aslı ve Demir yaşayabilecekmi?