33.Bölüm

23 2 0
                                    

  Demir'le kapıya geldik zile bastık kapıyı hizmetçileri olan bir kadın açtı. Demir elimden tutarak beni evin salonuna götürdü. Babannesi buradaydı.

"Demir oğlum hoşgeldiniz. Bu hanım kızımız yoksa düşündüğüm gibi mi?"

  Demir bana döndü diğer elimide tuttu gözlerime bakarak konuşmaya başladı.

"Evet babanne bu dünyalar güzeli kız benim sevdiğim. Uğruna ölüme koşarak gideceğim. Hayatımı adadığım. Mutlu etmek istediğim ve mutlu olacağım. Her akşam onunla uyanıp onunla uyanmak için Allah'tan tek dileğim. Yaşama sebebim, hayatım, canımdan öte canım, nefesim ve herşeyim. Bu dünyada sevdiğim  ondan başkasıyla asla mutlu olamayacağım. Onunla yaşayıp onunla yaşlanmak istediğim tek kız. Aslı seni çok ama çok seviyorum. Sana babannemi ve bu muhteşem ailemi  tanıtayım. Babannem ünlü fabrikatör Zafer Çağlayan'ın kızı. Dedem yani ünlü iş adamı Ömer Soylu'nun müstakbel eşi Nihan Soylu sevgili babannem. Bu arada biz çok ama çok zenginiz.
Ben bile bilmiyorum ne kadar zengin olduğumuzu. Sayısını bilmediğimiz spor salonları evlerimiz var. Yani ev dediysem öyle küçük evler değil.  Bu evimiz gibi ihtişamlı evler. Aslı senin anlayacağın biz çok zenginiz. O yüzden babannem benimde zengin olan bir kızla evlenmem taraftarıydı. Ailemize uygun servetiyle ailemize layık gelin istiyor. Aynı şeyi yıllar önce babamdanda istemiş. Bu yüzden babam kendisine ailemize layık birini bulamadığı için bekar kaldı. Neyse ben şimdi senin kim olduğunuda babanneme söylemem lazım.  Babanneciğim bu kız senin düşündüğün gibi zengin bir ailenin kızı değil bu kız yetimhanede büyüyen Zehra'nın kızı Aslı desem. Sen hemen karşı çıkarsın evlenmemize. Benim duygularımı hiçe sayarak. Fakat bu kızın babası ünlü iş adamı Fikret Ataman'ın oğlu,  babamın can dostu Hakan Ataman desem ailemize layık bir gelin adayı olur değil mi?"

"Oğlum bunları baş başa kalınca konuşsak.  Zaten söylediklerin den bir şey anlamadım.  Bir zengin diyorsun, birde yetimhanede büyüyen birinin kızı.  Biz bunu kendi aramızda konuşsak daha iyi olur."

"Haklısın Babanneciğim.  Sonra bu kızdan beni vaz geçirmek için zamana ihtiyacın olacak. Fakat ben babamın yaptığını yapmam. Servetiniz uğruna beni annesiz bıraktığınızı unutmadım. Babama yaptığınız tehditleri babamın da unuttuğunu sanmayın.  Nasıldı birlikte hatırlayalım babanneciğim."

"Demir oğlum şimdi sırası değil."

"Aslında tam sırası Aslı benimle evlenmeden önce ailemi tanımalı. Sonra pişman olmasın. Ben gerçi zenginliğimizi anlattım. Fakat Aslı'nın
yüreğinde ki zenginliğin yanında bizim servetimiz hiç kalacak. O herşeyi bilmeli, yüreğinde bana yer verecekse beni iyi tanımalı."

"Demir sen neden böyle tuhaf konuşuyorsun anlayamıyorum oğlum.  Bizim ailemizi anlatmana gerek yok. İsmimizi söylemen yeterli zaten herkes tarafından tanınan bir aileyiz."

"Şimdi tanıması gerekli olduğunu Aslı'da anlamıştır. İsmimiz doğru ya ben bunu düşünmedim.  Benim annem ismimize layık olmadığı için bu aile tarafından istenmedi. Babama ya o kadınla evlenirsin seni evlatlıktan reddederiz. Beş parasız ortada kalırsın dediler. Yada oğlunla yurtdışına gider hayatını yaşarsın.  Babam ise anneme olan aşkının farkında olmadığı için ne söylediler ise yaptı.  Annemle evlenip sefalet içinde yaşayamayacağını düşündü. Benim öldüğümü söyleyip annemi evlat acısıyla bırakıp terketti."

"Demir oğlum senin annen eğer gerçek bir anne olsa idi senin yaşadığını hissederdi. O kadın yalancının biri sakın onun söylediklerine inanma. O babanı sadece serveti için sevdi."

Ben bu duyduklarımdan sonra tepkisiz kalamadım.

"Benim Nermin annem bu dünyadaki en mükemmel annedir. Sakın bir daha onun anneliğine  söz etmeyin. O yalnızca Demir'in değil tanıdığı her çocuğun annesiydi. Kendi kızı olmadığım halde sırf ben okuyabileyim diye kendini feda eden bir kadın.  Her gün elleri kan içinde kalanadek temizlik yapıp. Benim okumanı sağlayan kadına kim olursa olsun asla söz söyletmem. Hem o sizin söylediğiniz gibi birisi olsa sizin verdiğiniz parayı alırdı. Çevresinde en dürüst ve en doğru söyleyen kişi olarak ranınırdı."

Demir:madem ki annem yalan söylüyor sen doğruyu anlat o zaman.  Annem biz yurtdışından geldiğimizde bizi görmeye geldimi?

Nihan:gelmedi oğlum hem gelse bile ben nereden bile bilirimki?

Demir:iyi düşün Nihan hanım yalan söyleme.  Annem babamın yurtdışından geldiğini duyup spor salonunun önüne geldiğinde sen görmedin mi?

Nihan: görmedim oğlum ben senin anneni tanımam.  Aslı kızımıza yanlış anlatmışlar. Ben para falan vermedim.

Demir: doğru söylemiyorsun sen. Annem babamı görmeye geldiğinde spor salonunun önünde onu gördün.  Ona babamın evlendiğini ve bir oğlu olduğunu söyledin. Annem buna rağmen beni ve babamı görmeye yine geldi. Bu defada ona para teklif ettin. Tabiki annem senin paranı kabul etmedi. Sen yine akıllanmadın annemi en hassas yerinden vurdun. Sende anne oldun benim yerimde olsan oğlunun üzülmesini istermisin? diye onu bizden uzaklaştırdın. Senin tek derdin para ne oğlun nede ben senin umrunda bile değiliz. Bundan sonra sen benim için yoksun.

Nihan:Demir oğlum o kadın yalan söylemiş. Sakın inanma seni bana düşman etmek istiyor. O kadından her şey beklenir.

Aslı:sakın anneme bir daha yalancı deme. Ölmüş bir kadın nasıl seni oğluna kötüleye bilir ki? Benim Nermin annem bu dünyadaki en mükemmel annedir.

Mehmet:Aslı kızım Nermin öldümü? Ne olur bunun gerçek olmadığını söyleyin. Nermin'im ölmemiştir o beni bırakmaz.  Ben onu bulacaktım daha ondan af dileyecektim. Demir oğlum ne olur annenin yaşadığını söyle. Onu buldum baba hasret bitti de lütfen. 

Demir:babacığım bende çok üzgünüm. Annemi bu şekilde bulmayı bende hayal etmemiştim.

Mehmet:hepsi senin suçun senin yüzünden ben yaşarken öldüm.  Servetiniz yerin dibine batsın. Nihan hanım bu günden itibaren senin bir oğlun yok. Seni asla affetmeyeceğim. Bu servetin içinde yalnızlıktan ölüp gideceksin. Demir oğlum beni annene götür.

UğurböcüğümHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin