1985. szeptember 3. de. 3:45, Palm Ave, West HollywoodCsak hallgattam, hogy közelednek a léptek. Nem volt hajlandó válaszolni.
- Ki az? - ismételtem meg a kérdést halkabban. Biztosan hallotta, mert az utcán síri csend volt, és alig nyolc méterre lehetett tőlem.
Mike riadt tekintettel felém fordult, és ugyanazt tudtam kiolvasni a szeméből, amire én gondoltam: ezer százalék, hogy ez Jason. Igen, és akkor? Ahelyett, hogy elindultunk volna tovább, álltunk ott egymás mellett, mint két idióta, és vártuk, hogy mégis ki a franc szólított le tíz másodperccel ezelőtt.
Semmit sem láttam, mert az utcai lámpa pont a pofámba világított. Az a tag meg csak nem akart odaérni.
- Hé - indultam meg felé. Egyre hangosabb léptek, aztán...
- Zoeee - vigyorgott rám Slash, mire összerázkódtam az ijedtségtől, aztán még mindig erősen dobogó szívvel erőteljesen vállba löktem őt.
- Anyádat - ütöttem még egyet a karjába, mire védekezésképpen maga elé kapta a kezét. Tényleg megijesztett.
- Most mi van? - röhögte el magát, és közelebb hajolt. - Félsz?
- Hagyjál már, te kis idióta - nevettem fel, és eltoltam a képemből az arcát.
- Kis idióta? Nagyobb vagyok, mint te.
- Te még csak most töltötted be a húszat, kisapám - néztem rá. Egyébként is, ugyanakkorák voltunk. - Amúgy meg ugyanolyan magas vagyok, mint te.
- Mert nagy a hajad.
- Mondod te - vontam fel a szemöldökömet, és összefontam magam előtt a karjaimat. És igen, tényleg ezen vitatkoztunk, a haláli csöndben, a kiüresedett utcán, az éjszaka közepén. Nem csak gyerekesen viselkedtünk, szinte még gyerekek is voltunk húsz évesként.
- Vitatkoztok még egy sort a magasságotokon, vagy hazamehetünk végre? - lépett mellém az öcsém, és a tőle megszokott nyugalommal zsebre vágta a kezét. Mike egyébként még a kistestvéremként is vagy egy fél fejjel fölém magasodott, pedig én sem voltam túl alacsony.
- Te vagy az a debil gyerek - állapította meg Slash azonnal, mire Mikre rezzenéstelen arccal bámult rá. - Slash.
- Michael - csapott bele Slash felé nyújtott kezébe Mike, és kifejezéstelen arccal végigmérte őt. Ez az én öcsém.
- Mi a szart keresel itt? - tértem rögtön a tárgyra.
- Csak visszajöttem a piámért, megyek is a többiek után a Canter'sbe - intett a fejével a Santa Monica felé, és a bőrdzsekije zsebébe rakta a kezét.
- A Canter'sbe? - vontam fel a szemöldököm.
- Aha.
- Mennyi az idő? - kérdeztem röhögve. Hajnalban mennek kajáldába, mert ilyenkor van itt az ideje, természetesen.
- Nem tudom, de kurva éhes vagyok - kezdett toporogni Slash. Meglepő, de egész józannak tűnt.
- Akkor menj.
- Jó, csak ezt oda akartam adni - húzta ki az egyik kezét a zsebéből, és felém nyújtotta a benne lévő papírt.
- Ez mi? - kérdeztem, miközben átvettem tőle. Nem sima fecnik voltak, hanem pár fekete-fehér fénykép. A bandáról.
- A plakáthoz, tudod - mondta Slash, és közelebb hajolva rábökött az egyik fotóra. - Szerintem ezt kéne rárakni, de a többiek persze mást akarnak, úgyhogy rád bízzuk.
ESTÁS LEYENDO
Reckless Life [Guns N' Roses]
Fanfic1985, Los Angeles, West Hollywood Nehéz az út a sikerig - a Guns N' Roses sem kivétel. A nyolcvanas évek Los Angelesében számtalan feltörekvő rockbandát kell túlszárnyalniuk. A hírnévért meg kell küzdeni - és milyen áron? Bulik, balhék, lányok, drog...