//Wktu rehat.
Ak meletakkn muka ak kt meja. Ak rasa spt nk smbung tdur jak time tu. Tp. . Blum smpt ak mlelapkn mata tiga krusi ditarik dn dletakkn bhmpiran dgn meja ak.
"yah. . Korang jgn la ganggu ak . . Ak nk g lawat mr.dream ni. "-ak dgn malasnya.
Besties2 ak tu trus mlabuhkn punggung kt krusi yg dorg tarik td dn mrapatkn muka dorg kt ak.
And i'll be like -_-"ko dh janji la nk citer. . Ak dh tak sbr dgr ni."-in ah.
Minra dgn jae ah pula hny tgok ak mcm nk telan org pun ad. Ah!! Biar btul?!
"yala yala. . Ak citer. . Tp sblum tu .. Jom mkn!!"-ak
Ak mgangkt muka ak dn mgambil bekal ak kt dlm laci meja. Besties ak pun mgeluarkn bekal makanan dorg. Kitorg mmg mcm ni. .jarang sgt nk pg kantin. . Sblum tu, meja minra yg kt sblh ak tu ditarik rpt kt meja ak. Bru lh snang kitorng nk citer. . Haha
"korg nk tw, mr.dream ak. . "-ak menggantungkn kta2 ku spy nmpk suspen gtu.. Lol
"ap??"-serentak dorg besties ak tny.
Ni bru lh. . Shati sjiwa tul dorg ni. Excited sgt nk dgr pasal mr.dream ak.
"dia. . . Dia. . . "-ak
Besties ak bhenti mgunyah dn tgok ak dgn feel nya.
"dia. . Dia. . . . Opocot mak kau cium ak!!"
Ak trlatah gara2 nth makhluk dri mana peluk2 ak dri blkg. Ank sapa la suka sgt tgok ak melatah ni. Tba2 kdengaran bnyi org ktawa trbhak-bhak. Besties ak just tgok org yg peluk ak tu. Ak geram +malu. Yala. . Latah ak tu kuat sgt.
"hahaha.. Lawak la jagi ni. Knp pula eomma oppa yg cium jagi? Knp tak oppa jer??"-org tu.
Suara org tu ak knl sgt. Tp, sjak bila la ak jd jagi dia?? Euw. . Suara tu?? Sapa lagi klu bukan park jimin yg suka sgt kacau yeoja kt kelas ni.
Park jimin ni geng bts yg smua org tak brani kcau. Bts trdiri drpd 6 org ahli. . Tp ad yg mgatakn bhwa dorg ni ad 7 org. Tp tu la. Ak just nmpk 6 org jer. Dorg tu genk sblum msuk high school lg. Tp. . Mmg 6 org la ak nmpak. Ok bck to the story
"sjak bila pula hara ni jd jagi ko?? Eee. . Sewel agknya ko ni"-min ra.
Urmm. . Mmg minra jerr yg brani buat gtu. Jimin mlepaskn pelukn dia. Eee. . Knp la da pluk ak lama sgt!. V slh sorg genk bts yg brada dkt blkg jimin mula mndekati jimin dgn memberikn pndgan maut kt minra. Tp, minra tak gentar pun.
Jimin mgangkt tgnnya memberi isyrt spy v tdk btindak meluluh.
"sjak ak peluk da dri blkg ni la. Dia dh jd jagi ak"-jimin.
Ak pula yg geli sndiri. Tp ak mls nk lyn jimin ni. Biar la minra jerr yg urus. In ah dn jae ah lg la truk. Ad ker patut dorg just smbung mkn jer. . Ok. . Biarkn dorg cetuskn perang mulut. Ak?? Haha. . Ikut jae ah dgn in ah. . Jom smbung mkn. Haha. .kcian pula c minra.
Bru ja minra nk ckp kt jimin tba2 jungkook pula mrempuh msuk kt kelas smbil memanggil genknya tu.
"hyung!! Hyung!! News!!! News!!"
Jimin tgok jungkook yg sdh brada dsblh da.
"good news, bad news "-jungkook trcungap-cungap.
Jimin mgangkt keningnya.
"good news?"-jimin.
"good news, rm hyung akn pindah kt cni. . Jd sblum blik nanti suga hyung minta kta bkumpul kt tmpt biasa"-jungkook.
Minra blank tgok dorg. Jimin mgukir snyuman.
"and the bad news??"-jimin.
"hyerin noona is coming here."-jungkook.
"wht?!!"-jimin.
"jimin oppa!!"
Kdgrn suara hyerin. Kim hyerin mrupakn yeoja chingu jimin yg nth kbrapa.
"danger" kta v spatah.
Hyerin mrempuh msuk kt kelas tu dn pg dkt jimin. .aigoo . . Kecoh pula kelas ni.
"oppa knp nk break?? Sbb yeoja ni ker??"-hyerin *tunjuk minra*
Kcian minra jd mangsa keadaan.
"sapa oppa ko? Kta dh break la. Minra ni tak der kaitn dgn ko. So, ko bleh blah"-jimin.Hyerin yg tdk bpuas hati mghdp kt minra. Bekalan mknn minra diambil dn dtuangkn kt kpala minra. Jimin trkedu.
Ok. . Hyerin. . Ko dh cri masalah dkt org yg salah. . Ak, in ah dgn jae ah trus menutup bekal dn. . .ap lg. . Blah la. . Kjap lg perang dingin nk mula.
#tbc
YOU ARE READING
Hello, My Mr. Dream!
FanfictionHara hanya dpt brtemu dgn namjoon dlm mimpi sja. Tp, hara tdk tahu siapa namjoon trmasuk nama namjoon. Jd, hara mnggelar namjoon mr.dream dsebabkn hara tdk tau nama mr.dream. stiap kali hara tdur dn pastinya mr.dream dia akn muncul. Dapatkah har...