"Hei.. Don't cry girl.. We will meet again. One fine day.. "
Air mataku tak habis2 nak mengalir. Mr. Dream bakal meninggalkan aku. Serious? 😢😢 kenapa dia nak tggal kan ak?
"I'll promise.. After I graduate I'll make you mine forever"
Adakah ni suatu janji atau suatu dusta.. Hara!! Ini mimpi la.. Jgn tertipu.. This is just your fantasy.. Mr. Dream bukan wujud pun. Cuma dia serupa dgn namjoon.
Hara bangun!!
Ak memarahi diri ak agar ak bgun. Lol.. Perlahan- lahan ak mencelikkan mataku.. Ya.. Btul.. Ak cuma bermimpi.. Yg pasti.. Ak dah tak nak brmain dgn prasaan sendiri.. Ak dah penat.. Menunggu someone yg blum tentu wujud d dunia ni.. Amatlah memeritkan jiwa Dan raga..
tiba2 ak menangis sorang diri kat bilik ak. ak tak tau knp dgn ak. ak rasa as something yg hilang. please.. apakah ni? ak menyentuh dada ak seolah-olah ak dpt sentuh jantung ak.. salah siapa kah? siapakah mr.dream? kenapa dia datang dan pergi sesuka hati macam chips more pun ada. .
Tuk! Tuk!
someone ketuk bilik pintu aku.. aku tengok jam kat handphone aku.. jam 4 pagi.. huh.. awal lagi.. tapi siapa pula yang ketuk pintu bilik aku ni?
"hara, eomma masuk ya..."
ouh eomma.. ingatkan aku dah dalam cerita misteri.. hahahaha.. tapi kenapa pula? ni kan masih awal? macam mna eomma boleh tau aku terbangun?
pintu pun terbuka dari luar.. eomma aku pun masuk.. eomma menghidupkan suis lampu bilik aku.. aku yg dah terduduk hanya memerhatikan langkah eomma..
eomma menghampiri aku.. anak mataku direnung dengan deep-nya.. aku pula masih blur.. entah kenapa dengan situasi ni..perlahan-lahan eomma mengusap rambutku..
"macam mana eomma tahu hara terjaga?"-aku
eomma dengan riak wajahnya yang tiba2 sayu...
"eomma tahu... sebab eomma dapat rasakan yang hara masih trauma.."-eomma
trauma? trauma pasal apa? aku membuat mimik muka yang lagi blurr. eomma yang dapt membaca raik wajah aku terus membuka cerita..
"dulu, sebelum kita pindah kat sini.. hara ingat apa2 tak?"-eomma
"pindah? bukan kita memang dah lama tinggal kat sini ker?"-aku
serius aku tak faham.
"tak hara.. kita pindah sini sejak sebab hara perlu rawatan.. sebab hara..hara time tu terlibat dalam kemalangan."-eomma
kemalangan? aku tengok eomma..
"jadi... hara ni.. hilang ingatan la kan..? "-aku
mataku mula berair.. yala .. siapa tak sebak dengar cerita menyayat hati ni? eomma hanya tersenyum pahit..
"ni semua salah eomma.. kalau eomma tak ..."
aku memotong ayat eomma ku..
"shh.. eomma ni.. perkara dah jadi.. tak payah la nak salahkan diri lagi.. hara ok jer"-aku
"tak hara.. masa tu kamu lari dari rumah sebab eomma selalu mention nak kahwinkan kamu dengan anak kwn eomma.. tapi kamu tak mahu.."-eomma
"tak apalah eomma.. perkara dah lepas.. nasi dah jadi bubur.. kalau eomma nak hara kahwin dengan kwn eomma pun skrg ni hara rasa hara akur jerr"-aku
betul kah apa yang ak cakapkan ni? what? akur? kahwin ni beb..
"eomma tak nak paksa hara lagi.. tapi.. dulu eomma dah janji dengan kwn eomma tu.. dan sekarang dia tagih pula.. eomma rasa bersalah.."-eomma
what? apa ni? ingat nak kan anak dara org semudah tu jer ker?? main tagih2 la pula.. bertuah tul kwn eomma ni.. huh!
"sekarang? maksud? hara kena khwin sekarang.. ?!"-aku
aku pun buat mimik muka terkejut macam beruk dan kalah2 beruk tu macam serupa dengan emoji dalam wassap tu.. hahahaha.. huraian apaka ni? eomma hanya tertawa kecil melihat gelagat aku..
"lepas hara graduate.."-eomma
lepas graduate?????! ehhh.. tak lama lagi tu.. exam aku pun dah nak habis.. tinggal beberapa minggu lagi pun.. dan dalam beberapa minggu tu juga la ak akn jadi bini org.. oh my!
YOU ARE READING
Hello, My Mr. Dream!
FanfictionHara hanya dpt brtemu dgn namjoon dlm mimpi sja. Tp, hara tdk tahu siapa namjoon trmasuk nama namjoon. Jd, hara mnggelar namjoon mr.dream dsebabkn hara tdk tau nama mr.dream. stiap kali hara tdur dn pastinya mr.dream dia akn muncul. Dapatkah har...