pt.15

40 4 8
                                    

Ak tk fhm ap maksud namjoon tu. Tak lupa?? Apa kah??
Ak menapak kt hujung bgunan tu(mc d rooftop) . Ak memijak hujung bgunan tu. Gaya2 mcm nk bunuh diri tu. Ak pun tak tau ap yg ak lakukn. Ak memandang kt bwh. . Mula2 ak tk prasan ap2. . Tp, bila ak teliti blik. . Seolma???!!! V??!! Ap da buat tu??! Kiss?!!! Omg!!! Dgn sapa pula tu???

Ak khusyuk sgt nk tau siapa kh gerangan yg bsama v tu. Smpai ak pun tak sdar yg ak dh trmaju ke hdpn membuatkn bdn ak kurang stabil.

God!! Save me!!!

Ak hmpir trjatuh. . Dn klu ak jtuh, kompom stu sklh gempak dgn kematian ak . . Ya la. . Ak kt atas bgunan kott.

'berita trkini: seorg pljr prmpuan auran high school yg dkenali sbgi song ji hara dtemui mati akibat trjatuh dri ats bumbung sklh. Dpcayai pljr trsebut trjtuh krana ingin melihat siapakh gerangan org yg brcumbu kt blkg sklh. Lol'

Mujur ad org yg sudi tarik prgelangan tgn ak. Dn ak slmt trjtuh kt dlm dakapan seseorg. Damn! Im about to cry. Yala, sapa tak tkut trjtuh dri bgunan kn??. . Ak trus memeluk org tu . Ak tk kesah siapa .. Lama kmi brpelukan. Smpai laa

"suka dgn ap yg awk buat ni??"-org tu

Suara tu. . Suara yg sgt ak rindu. . Ayt tu. . Btul2 srupa. . Srupa dgn ap yg mr.dream ckp time first met kmi dlm mimpi. Ya. .waktu dlm mimpi tu, ak trperanjat smpai ak trpeluk seseorg iaitu my mr.dream. . Adakh ak bmimpi??? Chinca??

Perlahan-lahan ak mgangkt muka ak. . Ak trperanjat . . Ak trus menolak org tu prlhn. Muka da srius gila mw mati. . Tak sama mcm mr.dream. Klu mr.dream ad lg snyuman da. . Org ni, langsung tiada. Kencang!

"ap awk buat kt sna td?? Awk nk bunuh diri ker? Klu sya tk dtg blik td mcm mna?? Awk ni. . . Eee!!!"

Org tu mrh. . Dan dia adlh kim namjoon. Serupa mr.dream. Ak trkelu. Ak tk tw nk ckp ap . Ak hny mmpu mndiamkn diri.

"ok. . Sya dtg blik ni sbb sya trtinggal something. Dan awk, please jgn buat kerja gila mcm td. ."

Namjoon menengking ak dn da tinggalkn ak blik. Sbaik sja da prgi. . Ak mgetuk kpala ak.

Yah hara!! Ap ko buat ni??!! Paboya???? Aigoo. .

Kmudian ak pg msuk ke kelas.

- - - - - kt kelas

Ak msuk kt kelas. Dn ak nmpak jimin tgh usha in ah. . Eh?? Biar btul??

"in ah, awk buat ap tu??? Kwn2 awk yg lain pg mana??"-jimin

"minra dating, hara tk tw, jae ah klu tk silap ak v heret dia kluar td"-in ah

"jd, awk sorg la ni?? Tak ap . . Biar oppa temankn in ah"-jimin

Jimin snyum2 mcm kera busuk kt in ah. Tp, in ah asyik buat nota jer. .sdh la tmpt jimin duduk tu tmpt duduk minra. Adui.

Tba2 minra trcegat dpn pintu brsama jhope. Mulutnya sdikit trnganga tp jhope smpt menutupnya.

"ap psl ak nmpk pelik2 hri ni ar?? First, jhope gay. . "-minra

"ak bukan gay lar!!"-jhope

"second, jae ah dgn v"-minra

Seolma??!! Jd, td tu. . . V kiss jae ah?????? Ma gosh!!!!

"third, jimin usha in ah?!!"-minra.

"mcm ad tk kena ja ni. . Aduii. . Ni mesti ad kaitn dgn ko ni"-minra*tgok jhope*

"mmg ad. . Ak kn harapan smua org"-jhope

Minra just geleng kpala dn duduk kt tmpt duduk da. Sblum tu, da halau lar c jimin kan. .

Tdk lama lpas tu. . V msuk .. Tp, da msuk dlm kelas smbil memimpin tgn jae ah. Jae ah dh blushing.

"attention!!"-v

Smua org kt dlm kelas tgok da

"mulai hari ni, jae ah is my girl. She'll become my bride. So, jgn nk mggatal nk kcau muse ak ni. . Fhm?!"-v

"seolma?!! V?!"-bts

Tp, namjoon blum msuk kelas. Da pg mana erk? Bts seakn tdk pcya dgn pgakuan v. Tp, ap bleh buat. . Tkkn dorg nk halang kn.

Ok. . Lps tu, ak dgn bestie ak pula yg rasa awkward. . Nda pa. . Whatapps ja nanti. . Huhu

Hello, My Mr. Dream!Where stories live. Discover now