pt.39

9 3 0
                                    

--;masih cerita namjoon--

balik ja dari studio, eomma aku call. she said that the date of my marriage have been organized. lol.. hancur english author korang ni.. minta maaf la yer.. muet band 3 ja.. ishh.. sabo je la.. ni cerita aku ka cerita author? naa.. lain sudah ni..

ok back to the story.

2 weeks from now she said. so, i have to well prepaid about this. aduhh.. dalam masa yang sama aku tersangat la stress. yala, mana nak fikir pasal bangtan punya debut lagi.. kahwin lagi.. aduhh.. merana jiwa aku ni. eomma aku ni pun satu, aku muda lagi dah nak kahwin kan aku. kerja pun belum lagi.. macamana la nak tanggung anak dara orang ni.. waduhh

ok.. rilek.. kita kena fikir secara waras. aku kena work hard bagi keluarkan album debut bangtan tak kira apa juga yang akan berlaku.. itu lah sumber rejeki aku nung..

dengan lemah longlai aku mengorak langkah ke bilik tidur aku. aku tersangat penat dan masa untuk tido. selamat malam semuaa..

aku menghenyakkan badan aku dekat tilam aku yang empuk tu.. best dohh.. beberapa saat mataku mula terlelap....dan tidak lama kemudian juga.... buat aku meradang.... ;

"budak-budak.. mari keluar makannn.. aku penat-penat masak korang tak nak makan?!! kalau korang tak keluar lepas kiraan 5, jangan harap aku masak untuk korang lagi lepas nii"

haaaa... siapa lagi kalau bukan eomma jin kita.. aduhh.. mau tak mau terpaksa la.. sebab, kalau kitaorang tidak keluar dari bilik, comform kebulur.. nak harapakan si v masak? hmmm.. jahanam nanti tu dapur

(ewahh ewahh.. sedap mengutuk aku nampak.. padahal, kau sendiri pun tak pandai masak.. hmm.. sudah namanya tak pandai masak, menghiris bawang pun tak retii-v)

ooppss.. sorry.. hahahahhaah..

okehh.. skip la bab makan ni yer.. cukup sampai sini jak la aku cerita part aku ni....

--end namjoon part--

back to hara..

"PRUSSHH"

air yang aku teguk tak jadi nak di telan. tak selamat sampai kat kerongkong aku. What?? 2 minggu dari sekarang? ingat sempat ker nak adjust semua? what the hell?

"hara tak setuju. kalau ya pun nak kahwin kan hara.. apasal awal sangat? tak ada angin tak ada ribut.. boleh extend tak?"-aku

aku menyuarakan ketidakpuasan hatiku. yalah.. 2 minggu.. mana mau cari cincin, mana lagi mau cari gaun, mana lagi persiapan design apa segala.. kewangan lagi.. kami bukannya kaya sangtat dohh..

"nanti lah eomma runding lagi.. eomma pun tak berapa setuju juga .. kita bukannya kaya sangat kot.."-eomma

hmm.. nasib baik.. runding runding.. jangan tak runding.. tak jadi kahwin tak apa.. jangan rugi duit.. eh? sejak bila aku ni pentingkan duit? eh memang arhh.. ekonomi tak bagus sekarang ni. nayah kita nanti.. kang ada yang merempat tepi jalan, siapa susah? ko juga kann..

well, hopefully dapat tangguh.. kalau tak.. hmmm.. aku baru graduate high school kot.. karang tak pasal2 aku tangguh pengajian aku kat u pula.. sodih dohh.. aku dah lah dungu.. tapi, tak nak la pula aku tak graduate dari u.

okehh..

---------------------skip--------------------

seekor rama-rama hinggap kat tangan aku.. cantik. sangat cantik.. suasa kat taman ni pun cantik. pintu gerbang yang dihiasi bunga-bunga ros putih amat menarik sekali. aku melalui pintu masuk gerbang tu. perlahan-lahan aku melangkah. aku menjadi perhatian orang ramai.. dari sudut yang agak sedikit jauh, aku nampak eomma sedang tersenyum. kawan-kawan aku minra, jae ah , in ah .. semua ada.. dengan pasangan dorang? eh? hahahah what ever la..

aku hairan, kenapa semua orang ada.. dan kenapa aku jadi tumpuan mereka.. aku memandang diri aku.. ada apa dengan diri aku hingga membuatkan mereka terpukau memandang aku. what? what kind of dress i'm wearing right now? white dress with white roses . damn...

masuk sahaja aku, suga memberi aku bunga untuk dipegang.. suga? eh kenapa suga ada kat sini? sambil tersenyum, suga menyebut sesuatu.. tapi malangnya aku tak dapat dengar setiap butir perkataannya.. aku hairan? aku terkejut.. even, aku tak dapat dengar apa yang suga cakap.. aku tambah terkejut bila suga tidak menghalang pandangan hadapan aku..

is this my ................

..............

to be continued..

Hello, My Mr. Dream!Where stories live. Discover now