Marriage?!
ha ha ha.. wahh.. macam tak sabar-sabar pula aku nak kahwin ni. sampai terbawa mimpi. tak apa, aku tak nak bangun dari mimpi aku. siapa tahu aku dapat gambaran siapakah suami aku kan. tak kenal maka tak cinta ba. tu la tu.
secara automatic kaki aku melangkah ke arah groom aku. tapi muka dia kabur. tak jelas . tapi aku macam boleh agak siapa dia. dalam fikiran aku hanya satu. mr.dream
makin aku hampiri bakal suami aku dan akhirnya aku berhadapan dengan dia. aku memandang dia dengan penuh syahdu gitu. ceh . bukannya dia mati buat apa la aku pandang dia gitu. pfft . tapi ya.. muka dia kabur.. nda di kasi tengok bha.
tapi.. sebelum aku terjaga dari mimpi aku gara2 alarm tel aku, aku sempat dengar bisikan dari bakal suami aku tu.
"thanks god.. you're not forget my words. and thank you for waiting me."-bakal suami dalam mimpi.
suara tu .. suara mr.dream😖😭
suami aku mr.dream? ah... mustahil la.
--- --- ----------- ----- ---------- -------
eomma cakap, perkahwinan tu pospone. eomma dah runding. Dan hari ni, misi mencari gaun utk majlis aku nanti. malangnya, aku pilih gaun tu dgn bestie aku. mau jugala aku feeling2 beli brg2 kahwin ni dengan bakal suami aku. tapi, diorang dekat luar negara. hahahah.
tapi yang bestnya, kami diberi duit utk beli barang2 weeding ni. dann.. semuanya sdh ditempah tinggal dibayar dan dinilai ja.
minra, jae ah dan in ah bersinar-sinar mata diorang tengok aku..
"ada orang tu kannn.. dia dahh nakk kahwinnnnn"
siapa lagi kalau bukan minra kan .. suka menyakat aku yang lampi ni.
"hahahha... tak payah la mau sakat aku ni min. kau tu, sampai bila mau gantung dengan jhope tu? "-aku
"kau harus faham.. abang aku tu.. tak nak ak kahwin duluan selagi aku tak kerjaa."-minra
"ya la tuu"-aku
jae ah dgn in ah hanya mampu gelak kecil melihat karenah kami ni.
..... sampai dekat butik baju pengantin..
kami masuk ja kedai tu, perghh .. mata aku melilau melihat baju2 dia yg lawa2 mewah2 .. beatiful!
besties aku pun mcm trnga-nga tengok kedai tu.
"holy shit"-in ah
first time ni aku dengar in ah ckp prkataan ni.. setahu aku, minra dgn jae ah ja selalu ckp benda mcm tu.
"hara.. kita tidak salah masuk kedai kann?"-jae ah (sambil melihat tag harga pada satu gaun)😨
aku melihat alamat yg diberikan dlm phone aku.
"nope.. kita tak salah kot.. memang ni la alamat yg aunty tu bagi"-aku
"fak!"-minra (sambil scroll screen tel dia)
"serius? ko tau ka kedai ni.... hanya artis2 dan bangsawan ja pergi?!!😨😨"- sambung minra
aku pun yg 😨😨 . WTH?! kahwin ja punnn...laki aku ni bangsawan? artis???
"weiii.. biar betul?"
tanyaku inginkan kepastian. tidak lama lepas tu. satu wanita dlm lingkungan 20-an menyapa.
"yes miss, can I help you?"
mungkin pekerja sini.. aku ni tidak lah fasih dalam speaking. tanpa segan silu.....
" yaa.. kedai ni .. betul ka hanya orang atasan yang kaya2 ja pergi??????"-aku.
wanita tu 😓
"aaa.. boleh dikatakan begitu la.. ada apa2 yang cik nak saya bantu?"-pekerja
semua kami ternga-nga kejap. kejap ja ok.
"umm .. saya ni.. nak ambil gaun yang dah ditempah dan dibayar oleh Mrs.kim"-balasku. dengan segan
"Mrs. Kim Na hyeon?"-pekerja
"yes"- aku.
ya.. nama bakal mother-in-law aku Na hyeon.
"follow me"-pekerja
kami pun mengorak langkah brsama.
Aku terkaku melihat gaun yang diajukan kpd aku. Muka aku seolah-olah macam nampak hantu.
(gaun tu mcm dlm media di atas😂)
biar betul? aku tidak mimpi ni. aku berpaling dekat besties aku.
"kenapa?"-minra
"aku tidak bermimpi kan?"-aku
mungkin aku mimpi. mustahil. takkan la.. dalam mimpi boleh sama dengan realiti.
minra mendekati aku. dia mencubit pipi aku . sakit
" ko rasa ko mimpi ka?"-minra
aku menggeleng. aku tidak bermimpi. kenapa? tapi kenapa ? kenapa aku seperti dipermainkan dengan takdir aku sendiri? . tapi. mustahil org yg aku kahwin nanti ... adalah mr.dream.. tak mungkin .. tak mungkin.
" cik nak cuba baju ni?"-pekerja.
" tak apa la .. boleh saya cuba esok? .. saya just nak tengok gaun tu"- aku
"boleh2" - pekerja
aku terus melangkah keluar dari kedai tu meninggalkan kwn2 aku dkt dalam. kwn2 aku just tengok aku dengan hairan.
dekat luar kedai tu.. aku memandang sekeliling.. aku macam pernah nampak sekeliling ni. berhadapan dengan kedai butik ni.. ada kedai baju yang sebijik aku pernah pergi dalam mimpi aku.
kedai yang aku prnah pg dengan mr.dream aku. apakah ni? tetiba kepala aku sakit.. dann ...dan aku tidak sedarkan diri.
tbc.
YOU ARE READING
Hello, My Mr. Dream!
FanfictionHara hanya dpt brtemu dgn namjoon dlm mimpi sja. Tp, hara tdk tahu siapa namjoon trmasuk nama namjoon. Jd, hara mnggelar namjoon mr.dream dsebabkn hara tdk tau nama mr.dream. stiap kali hara tdur dn pastinya mr.dream dia akn muncul. Dapatkah har...