Skrg ak bru fhm plan bts dgn minra ni. Ok mcm ni. . Let me explain for you alls. Cewah. .
Sbnrnya, minra ajk in ah jln2 hri ni. Kbtulan c jae ah minta in ah temankn dia pg ngedate. So, dorang plan d tmpt yg sma, iaitu han river. Then, minra kononnya tak jd dtg dan kbtulan jimin mmg akn pg han river sbb nk settle smething dgn v. . And, ahli bts klu nk pg mna2 dorang akn inform sesma sndri. Jd, jhope akn bgtw jimin yg minra tak jd dtg and ofcoure minta tlg hntrkn in ah plg. Yeah!!
Tp sbnrnya . . Ak mc tak fhm -,-
Ap2 ja la. . Yg penting skrg ni jimin dah dgn in ah. Kmi?? Ofcourse la mc kt belakang pokok. Haha . Ak pndang kt minra . . Tp. . . . . . Eh?? Mana pula bdk ni pg? Jae ah tw la da pg mana . Jae ah dgn v dah tukar lokasi utk ngedate dan smestinya dgn bangtan. Tp minra? Lee minra!! Mana kw??!! Adoy!
Bushhh
Eh? Bunyi ap tu?? Ak tgok smula kt arh jimin dgn in ah tu. Mulut jimin trlopong smbil matanya trtumpu kt sungai tu. Wei tutup la wei. . Kang msuk lalat tak pasal2 kw tercekik namatey. .
In ah? Mana in ah?? Eh? Ap ak miss ni??Jimin brgegas pg kt sungai tu then terjun kt dlm sungai tu. Eh? Drama ap ni? Bunuh diri ker. . Tdk lama lpas tu
"matey aku ! Matey ak!!"
Minra dtg dekat ak. Apsal dgn dia ni?? Matey matey bagai. . Dia nak ikut jimin bunuh diri ker?? Haish tak fhm ak.
"kau aphal?? Mati2 ni?"-ak
"in ah jatuh dalam sungai"-minra
Ouh. .jadi? Patutlah c jimin nak bunuh diri. Dia nk mati brsma crush dia. Lol
"hah?! Jadi?? Knp??"-ak
"gila la wei. Ak yg langgar dia. Ak ingat dia just jatuh dpn jimin. Tak sangka pula yg dia jatuh kat sungai tu. . Aduh. . Rosak plan!"-minra
Ooo patutlah kw mghilang tadi. Kau nak kc nayah org rupanya. Smpai ak pun trlepas babak kau tu. . Nah . Sapa suruh kan. . Lain kali ngabar la sma aku. . -_-
"eya wei?! Ak tak prasan pula. -_- . So,mcm la?"-ak
Minra just menjuihkn bibir da kt arh dorang jimin. Wait? Jgn ckp ak miss babak2 yg seaweed2 lg ni. Ak cpat2 tgok kt arh dorg.
Jimin tlg in ah kluar dri sungai tu . . fuhh!! Nasib slmt. Imagine klu tak kluar2 dri sungai tu. . Tak pasal2 c minra terjun sungai juga. Akibatnya? Haha. . . Jhope juga yg tpaksa cri pengganti. Lol
Ok. Jimin pun bwa in ah pg. Hah?! Wei!!! Jgn sentuh ank dara org!! Haram wei !! Haram!! **author: kw pehal? Gila ke?**
Eh? Suka hati aku la nak jd gila. Sibuk jer author ni.
Slps tu, ak dgn minra pg kt dalkom cafe. Ak tak tau knp ak suka sgt kat cafe tu. . Wei, tmpt first met dgn crush, sapa tak suka an? Pasal in ah korang tak pyh nak risau. Whatapps kan ado. . Tp tak tau la klu handphone dia trselamat atau tak. . Hahaha
~skip
Kat dalkom cafe.
Ak duduk sorang smbil merenung kt luar dinding lut sinar. Cewah. . Drama ap kah ni? Minra? Nth la. . Dia tinggalkn aku sorang2 . . Mujur dia blanja ak chocolate drink ni. . Haha . .kat cafe ni tak jual milo . Jd, chocolate drink pun jd la. .Sedang ak tgh menikmati juadah ak. Tba2. . .
"urmm, sorry. . Cn i have a seat?"
Sorang mamat mcm chinese look tp sbnrnya ak tk brapa nampak muka dia. Sbb ak tgok sekilas jer. Ak mls nk lyn sbnrnya . . Ak just angguk dan pandang kt luar dinding lut sinar tu smula.
Tp knp suara da mcm ak prnh dgr ar??
"do you miss me?"-mamat tu
Hah?!! Eh. . Gila ka ap? Kenal pun tdk tba2 tny rindu2 pula . .euw . . Ad la ak sembur coklat kat muka dia ni kang.
tba2 mamat tu gelak kecil. Eee. . Seram ni. . Menakutkan la . . Naik bulu roma ak doh. .
"don't forget that i always love you. "-mamat tu
Ok. . I cnt stand it anymore. Geli gelaman ak. Chocolate drink ak ni pun rasa dah mcm americano dah. . Ak nak marah mamat sengal ni. Tak tau malu!! Lantak la ap org ckp..
Ak memandang kat arh mamat tu dgn renungan maut konon.
Tp, ak tpaksa tahan marah ak tu. . Sbb. . . .. .sbb. . ..sbnrnya. ....Mamat tu tgh calling -,- . . Cis!
Dia menamatkn panggilan tel tu. Dia trsengih-sengih mcm kerang busuk sehingga menampakkn lesung pipitnya. Matanya mc melekap kt screen tel dia. . Ak amati wajah mamat tu. . Knp mcm pernah nmpk? Ouh. . Ak ingat ak ingt. .
"woi namjoon!! Mana yg len? Apsal kw kt sni"-ak
Yeah. . Ak dah tak lampi ok. Ak sedar ak ni dlm dunia nyata.
Mamat tu tgok ak dgn blur. . Eh? Btul lar. . Tp,knp namjoon pelik?? Yala, tak pernah2 ak nampak style rmbut dia mcm ni. Slalunya dia akn pacakkn rambut dia mcm ultraman. Tp, skrg ni, rambut dia belah tepi siap mcm kena minyak lg. Hensem juga lar namjoon ni. . Yala, sebiji mcm mr.dream takkan tak hensem kot. .
Dia mgerutkn dahinya. Ah sudah. Ak lempang kang namjoon ni bru dia tw.
"do you know me? Actually, im not namjoon. Im johny."-mamat tu.
Bukan namjoon?? Johny?? Johny kim??? Hah?! Tapi ak tak mimpi kan. . Kan. . . Kan. .. Oh my mr.dream! Ak buat muka oh-terkejut-nya-aku kat mamat tu. Pastu ak senyum.
"eleh. . Jgn nak mgarut la namjoon. .takkn korang pasang plan utk ak juga. . Tak lawak ar. . Ak tau la ak lampi"-ak
"wht? Im not joking. I'm johny kim."-mamat tu
"dah la namjoon. . Malas ak nak main game korang ni. Drpd ak lyn ko yg tak brapa nk btul ni. .lebih baik ak smbung buat sejarah tu. Bye!"-ak
Serious. . Ak mls nak lyn namjoon ni. . Ak tw la dorang tau pasal mr.dream ak tu. . Tak payah la nak prank ak bgai. . Sakit doh. . Sakitnya tu di hati. . Lol. . Haha. . Ak pun meninggalkan namjoon dungu tu sorang2. .
Author pov
Namun, slps hara tggalkn mamat tu, mamat tu senyum sinis smbil bkata. .
"aku harap kau tak lupa. . Song ji hara"
Pastu rambutnya yg berbelah tepi tu djatuhkn ke hadapan. Fuh. . Macho gila namatey. .
"dn sbnrnya. . Mmg ak la mr.dream kau. . Tp kau takkan pcya."
Jeng jeng jeng. . . Siapakah johny kim ni sbnrnya? Mcm mana dia tau yg dia tu mr.dream hara?? Nanananana. . Author pun tak tau. . Cewah. .
YOU ARE READING
Hello, My Mr. Dream!
FanfictionHara hanya dpt brtemu dgn namjoon dlm mimpi sja. Tp, hara tdk tahu siapa namjoon trmasuk nama namjoon. Jd, hara mnggelar namjoon mr.dream dsebabkn hara tdk tau nama mr.dream. stiap kali hara tdur dn pastinya mr.dream dia akn muncul. Dapatkah har...