pt.21

37 5 2
                                    

Ak dgn minra dlm prjalanan ke rmh namjoon dgn ditemani jhope. Yala, kitorang tak tau rmh namjoon jd, jhope la jd guide kmi.

"psstt . . Mcm mna korg get back??"-ak

"heee. . Ex ak pny pasal lar ni"-minra

Srius?!!

Jhope hny trsnyum.

"maksud kau, si vampire tu?"-ak

Minra mgangguk perlahan.

"vampire??!"-jhope

Jhope tgok kmi dgn pnuh tnda tnya.

"lee jong hyun. Ex student kt sklh kita. Ko tak ingt ker?? Dia tu antara top student klu tak silap ak"-ak

Ak cuba ingtkn jhope. Jhope menjulingkn mata dia. Lol

"ak tk tau . . . Lgpun buat ap ak nk kesah psal org lain kan. . Top student ka lg. . Haish. . I'm just a dancer lar hara"-jhope

Ak dan minra trgelak kecil. Nth dmana lawaknya. Lol

--skip

Seseorang buka pintu.

"ah hoseok! Joonie ad kt dlm bilik. Pg la naik. . Tapi, . Eh??! Kjap2"

Seorg wanita yg brusia dlm 30-an membenarkn kmi msuk tp dihalang. Wanita tu pndang minra dgn tjam. Lol

"noona, knp ni??"-jhope

"sepa dorang ni?? Gf namjoon ker??"-noona

"yg tu gfnya.*tunjuk ak*"-jhope

Ak membesarkn mata ak. What??!! Gila ap jhope ni! Tp, noona tu tk tgok ak pun. Dia tgok kt minra jer.

"jd. . . Kw ni. . . Gf ah in kan??"

Noona btul2 srius tgok minra.

"she's mine noona. Cgu ah in mmg suka kn noona."-jhope

Jhope menepis tgn noona dn merempuh msuk. Jhope mmg tak kesah. . Kmi pun ikut jer langkah jhope.

Tba2 langkah jhope trhenti kt dpn pintu bilik. Dia trsengih. Tnpa diketuk jhope trus merempuh msuk bilik tu. Kmi tgok jer.

Kemasnya bilik ni. Ak memandang sekeliling . Tak der org melainkn kmi brtiga. Jhope merenung jam tgnnya.

"alaa. . Wrong timing ni. . Hmm"-jhope

"wrong timing? Mna namjoon"-ak

"tu pasal ak ckp wrong timing. Slalunya jam bgini ni dia tgh mandi. Tu lar dia tk der kt dlm blik"-jhope

"kitorang tggu kt luar la. . Segan pula msuk bilik org tnpa permission"-minra

Kmi bru sja nk bredar, tba2. . namjoon dtg dgn headphone dlekapkn kt telinganya. Dan yg pling teruk. . Dia menjejaskn pandangan ak. Dia hnya . . . Bertuala?!!

Untung la minra, c jhope trus tutup matanya ak???? . . Hmm. .ak hnya mampu menundukkn pndangan ak.

"kmi tggu kw kt luar yer "-jhope

Jhope trus menarik tgn ak dgn minra kluar.

- - -Skip

Namjoon membuka pintu biliknya menandakan dia sudahpun siap memakai baju. Rambutnya yg masih basah tu digosok-gosok mggunakan tuala kecil. Gosh! Hensem gila ow dia ni!! Tapi, johny a.k.a mr.dream ak lagi perghh. .

"masuk lar"

Namjoon mempelawa kami masuk. Kami?? Apalagi, masuk jer la takkan nak jadi tiang rumah dia pula kan.

Tanpa sebarang arahan aku terus menuju ke katilnya dan mendaratkan punggung aku kat tilamnya yang empuk tu. Waaa! Bestnya!!! Macam ada magnet pula tilam ni tau. . Badanku seolah-olah ditarik-tarik agar aku melabuhkan badan aku kat tilam tu.

Namjoon merenung aku sambil memeluk tubuh. Kening kirinya diangkat sedikit. Jhope dgn minra entah pergi mana. Lol. Wait. . . Jadi, ak dgn dia. . . Berduaan?! Ak tgok pintu bilik. . Huh!! Nasib terbuka. Ak tersengih tengok dia. Gila lar! Muka dia macam nak telan ak jer. . Knp? Ingat ak ni makanan ker? Eh!

Ak trus brdiri dan pura2 buat tak tahu dgn apa yg telah ak lakukan. Ak brsiul kecil sambil melihat sekeliling bagi mengelakkan anak mata kmi brtembung dan utk menutup kesalahan ak. Lol

Dia menggelengkn kepalanya. Ak membuat spekulasi sendiri dsebalik gelengan kepalanya.

'isk budak ni. . Suka hati mak bpa beruk jer duduk kat katil aku. Dah la dia sorang jer masuk kat bilik aku. Nak jadi mangsa aku ker ap budak tak brapa brtuah ni? Haish! Tgok ap dah jadi, bgus2 cadar aku tegang dah jadi mcm tempat kucing beranak jer'

Eh?!! Sudah2 la hara. . Ko ni, tak baik buruk sangka kat dia.

"ermm. . Knp awk suruh datang kat sini? Malam pula tu"

Ak memecahkan tembok yg mgalahkan tembok cina yg membuatkn suasana kami jd awkward sebentar td. Dia tdk memberi respon sebaliknya dia menuju ke meja bljrnya dan membuka notebooknya yg brjenama apple. Fuh!!

"buat projek"

Ak blank . Projek? Projek ap ?? Asas kayu? Eh? Ak buat muka yg penuh tanda tny.

"projek ap?"

Soalku dgn blur nya. Dia menoleh ke arah ak dgn muka
-,- . . (spekulasi: 'srius bae ? Kw tak tau?')

"projek brmain dgn katil"-namjoon

Dia menoleh semula kat screen notebook dia tu smbil mggeleng lg.

Main dgn katil?? Gila ap namjoon ni? Ap yg seronok sgt dgn bermain dgn katil ni?? Ak tgok katil dia dgn dia brsilih ganti. Dia nak ak main ap d katil ni? Ak mgerut dahi. Tidak lama kemudian, ak landing kat katil dia tanpa pgetahuan dia.

"katil. . Oo katil. . Projek ap yg kita nak buat ni?? Namjoon ckp kita nak main. . Game ap yg awak ad? Cepat lar. . Boring gila ni. ."

Ok. Ak tak tau ap gila ak buat mcm tu. Setahu ak, ni perangai minra. Gosh! Sejak bila virus minra menyerang ak ni?? Ckp dgn katil?? Damn it!

Ak memusingkan bdn ak sbb ak rasa mcm berat pula kat sbelah ak ni. Dan. . . .ma gosh!!!! Darah menyerbu ke muka aku. Malu siot!!

"ko ni. . Mmg tak tau ker. . Pura2 tak tau ker. . Atau ko sengaja tease ak ?? Or maybe ko ni mmg lampi? -_-"-namjoon

Ma gosh!! Sejak bila dia landing juga ni?? Ap dia nak buat ni??? Ma gosh magosh magosh!! Lampi?? Ap lampi tu???? Mummy, save me!!!

Dia mgeluh kuat dan trus brdiri.

"ak nak ko buat persiapan utk presentation kita tu. Dah! Jgn nak mgada-ngada nak brmain dgn katil tu. Tak syiok kot main sorang2 kat katil. Klu nak ak temankan kau main mmg tak ar. . Tggu ko jd bini ak bru ak nak."-namjoon

Dia menuju semula kat meja study nya. Tggu ak jd bini dia? What? Apakah?? Ak cuba mencernah ap yg namjoon maksudkan. Srius ak tak fham. Hmm. . Tak per nanti ak tny minra. Presentation?? Ma gosh! Mcm ak bleh lupa. Ak kononnya buat aksi tepuk dahi ala2 bru tringat. Lol

"klu ko nak buku rujukan ko bleh cri kat bilik sbelah"-namjoon

Wait. . . Ko? Maksudnya? Ak sorg jer ker yg kena buat persiapan?? Isk!!! Tak guna punya hantu!!

Hello, My Mr. Dream!Where stories live. Discover now