pt.25

46 3 8
                                    

Han river

Jae ah dgn v tgh duduk kt bangku brhdpn dgn sungai tu. . Tp, dri td asyik menyepi jer. Angin yg lalu pun tragak-agak nak meniup kat arh dorang dua. Sementara tu, d bangku bersebelahan dgn dorang pula ad in ah yg asyik dgn buku nota dia. Jimin?? Nth, ak pun tak tau.

Aku dgn minra mgintai dorang dsebalik pokok kt blakang dorang jer. Tu lar. . Ak pun tak tau knp dorang tak prasan kewujudan kitorang kat blkg dorang. Namjoon?? Dia dgn genk bts yg lain . . Ak pun tak pasti ap plan dorang ni.
.

"psst. .. Min, jimin mana? Knp ad in ah jer?"-ak

"rilek kau. . Kan kmi dah psg plan"-minra.

Ak hny mgangguk. Dlm hati . . 'cis, jadi ak sorang jer la yg tak tau ap2 ni??' tba2. .

Putttt~!!

€^€^¥^*^*}^€^¥^%}¥|~ -_-

Minra trus brtapuk kt deretan pokok bunga yg bhmpiran dgn pokok yg kmi brselindung tu. Tp, ak tak sempat tapukkan diri. Ak hny mampu btapuk kt blkg pokok tu ja.

Jae ah dgn v trus memandang kat blkg smbil menutup hidung seolah-olah ingin mengetahui gerangan siapakah yg mgeluarkan bunyi pelik+aroma mempersona tu. Ak yg kt blkg pokok tu bdoa-doa supaya dorang tak prasan ak kt sni smbil mata ak bg death glare kat minra. Minra yg trduduk td, menekup mulutnya, mukanya sdh naik merah menahan ketawa.

"jagi, jom pindah kat tmpt lain. . Kat sni ad skunk kali"-v

Kali ni mira bergolek-golek kat rumput tu smbil kakinya menendang-nendang. Nth ap yg dtendang. Lawak sgt ker? Ni plan dorang juga ker?? Ak menggelengkan kepala. . Ak tak sangka pula kentut pun sbhagian dri plan dorang.

Perlahan-lahan ak mgintai smula. Fuh!! Slmt nopo. . Ak mgurut dada ak tnda lega. Jae ah dgn v dah pun bredar ke tmpt lain. Tp, ak dpt rasa yg ad org perhatikan ak. .ak menoleh kat minra. Dia memandang ak dgn mulutnya terlopong . Yai. . . Ak tau la ak kiut miut. Tak pyh la smpai trlopong bgai. . Tp, btul ker dia pndang ak? Ak menoleh pula ke arh kiri inginkn kepastian.

"oh mak kau kentut!!!"

Yeah. . Semestinya itu ak. -_- . . Knp dorang suka sgt dgr ak melatah yer? Aduh!

Jae ah memandang ak dgn tjam. Eh? Bkn ak sorang jer kena pndang tau. .. Minra pun sma. Pandangan silih ganti gtu.

"guys, srius?? Korang tak suka ak date dgn v ker?"-jae ah

Opps . . Ini salah fhm.

"bukan, mcm tu babe. . Ini smua plan minra"-ak

Jae ah tgok pula minra. Sorry min . Ak tak tau nak ckp ap.

"plan kmi nak jayakan date korang lar."-minra

"dgn cra jd skunk?? Wei, tak lawak arr. . Malu ak. . Nasib v tak tau tu korang. Klu dia tau kita yg malu doh."-jae ah

"alaa. . Kentut tu tiada dlm plan. . Ak ter . . Perut ak ni hah. . Meragam jer"-minra

What??! Tiada dalam plan?? Kureng pny minra. Buat jatuh saham jer. .

"ok, talking about v. . Where's v?"-ak

"he went to buy a chocolate ice-cream for me"-jae ah.

"hah. . The plan begin"-minra

Ak dgn jae ah memandang minra.

"what?"-minra

Ak dgn jae ah buat mimik muka -_-.

"btul lar. V pg ais krim mmg dlm plan. Time v pg beli ais krim, jimin muncul sbb rap mon sruh dia cri v. Yeah! "-minra

"pastu?"-ak dgn jae ah.

"tp, v tak der. Bila tak der, jimin akn text rap mon. Then, jhope akn text jimin sruh bgtw in ah yg ak tak jd dtg dan . .. . "-minra

"peliknya plan kamurang ni. Tak fhm ak"-ak

"ak pun tak fhm"-jae ah. .

"watch and see jer lar. . Ak pun tak fhm dgn plan dorang ni."-minra

Ceh! Lol ak ingtkn mmg minra yg rancang . . Cis. . .

----A/n

Im not sure if im avaiable to do this story next week. . Sorry guys. . Im kinda really busy lately. . Im sorry

Love,
Mizehope



Hello, My Mr. Dream!Where stories live. Discover now