Hoofdstuk 3

1K 44 3
                                    

"Moet ik je brengen, of ga je lopen?" Vraagt Tyler. Ik slik even en kijk naar de auto. 

"Ik ga wel lopen, het is maar tien minuutjes." Zeg ik. Tyler knikt begrijpend en stapt zelf in.  

"Ik zie je vanmiddag, nichtje!" Zegt hij, met de nadruk op 'je'. Ik steek mijn tong naar hem uit en begin te lopen. In het huis naast het huis van onze buren loopt een meisje naar buiten, van ongeveer mijn leeftijd. Ze merkt me op en komt naar me toe gelopen.  

"Hé, jij bent toch dat meisje dat een paar dagen geleden bij John en Margaret kwam?" Vraagt ze vrolijk. Ik knik en glimlach klein naar haar.  

"Hoi, ik ben Summer!" Ze steekt haar hand naar me uit. Ik pak hem aan en schud die kort. 

"Emily." Zeg ik. "Noem me maar Em of Emmy." 

"Naar welke school ga je?" Vraagt Summer terwijl ze me glimlachend aan kijkt.  

"Vandaag is mijn eerste dag op Bradford High School." (Geen idee of die school echt bestaat :p) Zeg ik. 

"Oh wat leuk! Daar zit ik ook!" Antwoord ze blij. Samen lopen we verder, terwijl Summer over van alles en nog wat kletst. Ik luister maar half terwijl ik naar haar kijk. Ze heeft mooie groene ogen en rood haar met slag erin. Niet fel, maar natuurlijk rood. Een beetje rood-bruin. Ze heeft wat sproeten rond haar neus en lange, donkere wimpers. Ze lijkt me echt zo'n meisje dat eigenlijk heel onzeker is, maar het verbergt door lekker vrolijk te doen. Zo ben ik dus ook vaak.  

Na zo'n 10 minuten lopen, komen we aan bij de school. Ik blijf even staan om het te bekijken. Het ziet er saai uit. Een oud, grijs gebouw dat half overwoekerd is met planten. Een groot, even saai, plein er omheen en om dat plein heen staat een zilverkleurig hek, met scherp uitziende punten er bovenop. 

"Hey Readhead!" Roept een opgewekte jongensstem achter ons. Ik draai me, net als Summer, om en kijk naar de jongen die ons tegemoet komt gelopen. Lichtbruin haar, dat half verscholen zit onder een groen/gele Obey pet, diepblauwe ogen, die me vriendelijk aan kijken, en een lachend gezicht. Hij draagt een grijs shirt van G-Star, een simpele, blauwe jeans eronder en witte Nikes. Hij ziet er niet verkeerd uit, moet ik eerlijk zeggen. 

"Hai Jay!" Begroet Summer de jongen lachend. Ze geeft hem een knuffel en draait zich half om naar mij. 

"Emmy, dit is Jason, mijn beste vriend. Jay, dit is Emily, ze woont sinds kort in mijn straat." Zegt ze. 

"Hey." Zeg ik glimlachend tegen hem. Ik steek mijn hand naar hem uit, die hij negeert. Hij geeft me gelijk een knuffel. Een beeje overdonderd knuffel ik hem terug. Dan laat hij me weer los en kijkt me aan. 

"Hai, leuk je te ontmoeten!" Zegt hij. Ik voel iets van vertrouwen in me groeien. Voor Jason en Summer. Ze zijn zo aardig tegen me en doen alsof ze me al jaren kennen. 

"Jason is nogal gek in zijn hoofd, dus je bent vast gewaarschuwd." Onderbreekt Summer mijn gedachten. 

"Hé! Dat is niet lief!" Zegt Jason met een kinderlijk stemmetje. Ik schiet in de lach. Het zijn allebei compleet gestoorde mensen volgensmij. Ineens stoppen Jason en Summer met lachen. 

"Oh oh... Kijk wie we daar hebben." Zegt Summer zachtjes. Ik volg haar blik en zie een geinte jongen met zwart haar en diepbruine ogen het schoolplein op lopen. 

"Mister Malik. Je kunt maar beter uit zijn buurt blijven, Emily." Zegt Jason waarschuwend.

*Zayn P.O.V.*  

Ik parkeer mijn auto en stap uit. Ik stop mijn handen in mijn zakken en slenter het schoolplein op. Hier kun je vaak goede zaken doen. Mijn blik valt gelijk op een meisje dat ik nog nooit eerder heb gezien. Ze staat bij Summer en Jason, de dorpsgekken. Haar chocoladebruine krullen dansen vrolijk heen en weer bij elke beweging die ze maakt. Ze heeft een donkerblauwe skinny aan, met een lichtroze truitje aan, met een zakje bij haar borst. Ja, daar let ik dan weer op, ik ben een man.  

Opeens stopt ze met lachen en kijkt, net als Jason en Summer, mijn kant op. Haar felblauwe ogen boren zich voor een seconde in die van mij, voordat ze snel haar blik afwend. Jason zegt iets tegen haar, wat ik niet kan verstaan omdat ik zo ver weg sta. Maar ik weet wel zeker dat het niets goeds is. Ik sta toch niet voor niks bekend als 'Bradfort Badboy'?

------------
Heeii mensjes!
I hate mondays.. Wie niet?
Anyway, nieuw hoofdstuk :)
Vote/Comment?
xxxx Me

Trust, Love Fight.  || Ft. Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu