Hoofdstuk 7

921 43 3
                                    

Ik lig op mijn bed. Eigenlijk zou ik huiswerk moeten maken, maar het lukt me niet... Steeds weer krijg ik de beelden van het ongeluk voor mijn ogen. Opeens sta ik op. Ik loop naar mijn bureau, rommel wat in het bovenste laatje en hou de tekening omhoog. Hij was bijna af, maar nu zit er allemaal bloed op. Ik zucht diep en verfrommel de tekening. Ik begin wel opnieuw, zolang ik dit ding op mijn kamer heb, helpt dat niet echt tegen de nachtmerries. Ik verscheur het papier en gooi het vervolgens in de prullenbak. Zo, dat is ook weer gedaan.

*Volgende ochtend*  

Ik werp een vlugge blik op mijn wekker. Shit! Over tien minuten begint de eerste les al! Snel gris ik mijn tas van tafel en ren gehaast de trap af. Dan maar een keertje niet ontbijten. Ik loop naar buiten en begin te rennen. 

Na een paar minuutjes rennen, kom ik Summer tegen. Ik ga langzamer en ga naast haar lopen. 

"Hoi Summer!" Zeg ik hijgend. Ze kijkt me verbaasd aan.  

"Hey! Tyler zei dat je vandaag thuis bleef, omdat het gisteren zo slecht met je ging..." Zegt ze.  

"Oh echt?" Vraag ik. "Dat zal wel de reden zijn dat niemand me vanmorgen wakker heeft gemaakt." "Gaat het nu weer?" Vraagt Summer. 

"Ja hoor!" Lieg ik. 

"Zeker weten?" Vraagt Summer bezorgd. Shit, ze heeft me door! 

"Nou... Om eerlijk te zijn, zijn de beelden van het ongeluk niet meer uit mijn hoofd gegaan, ik heb gisteravond en vanmorgen nog niks gegeten en ik viel pas tegen 5 uur in slaap door de nachtmerries." Leg ik uit. "Maar verder gaat het prima!" 

"Awh, kom hier!" Summer blijft staan en geeft me een stevige knuffel. "Ik ben er voor je, dat weet je toch? Je hoeft niks te verberen voor me." Zegt ze zachtjes. 

"Dankje," Fluister ik. Ik laat haar weer los en geef haar een glimlach.  

"Nu moeten we snel zijn, want de les begint bijna." Lacht Summer. Ik lach met haar mee en samen rennen we net op tijd de school in.

"Wat hebben we na de pauze?" Vraag ik, terwijl we naast elkaar op het bankje in de zon zitten. 

"Gym." Antwoord Summer. 

"Daar mag ik helemaal niet aan mee doen!" Zeg ik.  

"Hoezo nie- Oh laat maar." Zegt ze. 

"Maar ik heb geen briefje bij..." Zeg ik wat hulpeloos. "Dan denkt hij vast dat ik een smoes verzin." 

"Nee, vast niet. Maar ik wil er wel een voor je maken. Heb je iets van een handtekening van je tante of oom?" Vraagt Summer. "Of van de dokter?" Ik denk na en rommel wat in mijn tas. 

"Hier is het recept van de pijnstillers." Zeg ik, terwijl ik haar het briefje overhandig. 

"Oké, dat moet lukken." Ze pakt een leeg papiertje en een pen en begint wat op het briefje te krabbelen. 

"En klaar!" Ze geeft me het blaadje en het recept. Ik bekijk het goed. 

"Wow Summer, dat lijkt sprekend!" Roep ik verbaasd uit. Summer grinnikt even. "Dankje!" 

"Graag gedaan hoor." Zegt ze glimlachend. Op dat moment gaat de bel.  

"En net op tijd." Zeg ik en ik sta op. Samen lopen we naar Summer's kluisje. Ze pakt haar gymspullen en dan lopen we naar de gymzaal.  

Als Summer zich omgekleed heeft, loop ik met haar mee naar de zaal. Er is nog bijna niemand.  

"Zo, en waarom heb jij je niet omgekleed?" Vraagt de gymleraar. Zo hé, wat een chagerijn!  

"Ik mag nog niet sporten van de dokter." Antwoord ik en ik geef hem het briefje. Hij leest het en kijkt me dan met een knikje aan.  

"Oké, goed om te weten. Is dit jullie laatste 2 uur?" Vraagt hij. Summer en ik knikken. 

"Dan mag je gaan, je kunt hier toch niks meer doen." Zegt hij. Ik knik. 

"Dankuwel." Ik draai me om en loop terug naar de kleedkamers, ik bots bijna tegen Niall op. 

"Sorry." Verontschuldig ik me. 

"Nee, het was mijn schuld." Zegt hij met een scheve glimlach. "Doe je niet mee met gym?" 

"Nee, ik mag niet sporten van de dokter." Antwoord ik. Hij geeft me een blik van medelijden en glimlacht klein. 

"Oh, nou succes dan. Ik zie je vanmiddag misschien nog wel." Zegt hij. 

"Ja, en anders morgen." Zeg ik. Ik zeg hem gedag, zwaai nog even naar Summer en loop dan weg.  

Als ik van het schoolplein af loop, bots ik tegen iemand aan. Die ogen lijken me te doorboren. Zayn. Ik krijg er de kriebels van. Volgt die gast me ofzo?!

-----

Heb vandaag niet zoveel te vertellen, hahaha

Vote/Comment/Tips/Ideas??

Xxxx me

Trust, Love Fight.  || Ft. Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu