Hoofdstuk 35

619 35 4
                                    

Als mijn ogen enigszins aan het donker gewend zijn, kan ik pas zien wie het is. Een bos krullen om zijn hoofd, felle, groene ogen die in de mijne kijken, ze lijken bijna licht te geven in het donker.

"Harry?" Vraag ik, wat niet meer klinkt dan wat gemurmel, maar blijkbaar heeft die persoon het verstaan.

"Wrong." Klinkt een fluisterende stem. De hand wordt voor mijn mond weg gehaald.

"Marcel!" Opgelucht haal ik adem. "Wauw, je lijkt op Harry.." Beaam ik. Als je niet goed kijkt, zou je denken dat het Harry was. Maar er zijn een aantal verschillen. Harry's stem is lager en heser dan die van Marcel. Harry heeft tattoos, Marcel niet. Ten minste niet zichtbaar. En van zo dichtbij zijn er kleine, schattige sproetjes rond de neus van Marcel te zien.

"Em, je moet hier weg. Ik wist van jullie plan om te vluchten door je oom en tante, en ik ben achter jullie aan gekomen om je te vertellen dat Zayn het ook weet. En hij is hier." Ik hap geschrokken naar adem, maar besef dan wat hij daarvoor zei.

"Je bent achter ons aan gekomen om ons te waarschuwen?" Vraag ik ongelovig. Marcel knikt en laat me los. "Dat is zo lief van je!" Voor ik door heb wat ik doe heb ik al een kus op zijn wang gedrukt. Gelukkig is het nog steeds donker en kan hij mijn rode wangen niet zien.

"We moeten het de rest vertllen." Zeg ik na een korte stilte, en ik trek Marcel mee naar de goede kamers. 

"Wacht, krijgen ze geen rolberoerte als jij weg bent en dan ineens terug komt met mij?" Daar denk ik even over na en haal dan mijn schouders op.

"Misschien, maar de schok dat Zayn hier ook is waarschijnlijk groter.." Beaam ik, met mijn hand nog steeds op de deurklink. 

"Touché." Marcel kijkt toe hoe ik het pasje voor de scanner hou en de deur open. 

"Emily, oh mijn god!" Summer rent naar me toe. "Ik werd wakker en zag dat je er niet meer was!" 

"Rustig, het gaat goed. I'm alive." zeg ik half glimlachend. "Maar ik heb wel slecht nieu-" "Marcel!" Summer omhelst hem ook en gaat daarna naast Niall staan, die inmiddels ook zijn bed uit is gekomen.

"Zayn zit hier vlakbij.." Zeg ik dan. Het is dan wel donker, maar ze schrikken wel. Harry, die blijkbaar ook wakker was, komt er nu ook bij staan.

"Wat bedoel je hij is hier vlakbij?" Vraagt hij verbaasd, enigszins angstig. 

"Precies zoals ik het zeg, hij is ons achterna gekomen." Leg ik uit.

"En wat doet hij hier?" Zegt Harry totaal out of the blue, wijzend naar Marcel.

"Hij heeft ons gewaarschuwd." Zeg ik wat geïrriteerd omdat Harry de onschuldigheid van Marcel in twijfel trekt.

"En wat als hij bij Zayn-" "Harry." Ik geef hem een waarschuwende blik. "Sorry dat ik voorzichtig ben." Mopperend loopt Harry naar de badkamer.

"Wat ga je doen?" Roep ik hem na, misschien iets te hard.

"Spullen bij elkaar pakken, als Zyan hier is moeten we vertrekken. En wel nu meteen." Hij komt met onze toilettassen, die we al hadden ingepakt, terug de kamer in.

"Wat is er aan de hand?" Liam, Eleanor en Danielle staan in de deuropening. Oeps, de deur per ongeluk open laten staan. 

"We moeten weg, we leggen het later wel uit." Harry stopt zijn spullen in zijn rugzak en trekt zijn schoenen en jas aan.

"Waarom zijn jullie zo laat nog wakker?" Een gapende Louis stommelt de kamer in. En toen was iedereen wakker. 

"We moeten weg, we leggen het later wel uit." herhaalt Harry nog een keer.

Iedereen zit aangekleed en wel in de auto. Inclusief Marcel. Hij was met de bus gekomen omdat hij nog geen rijbewijs heeft. We zijn nu op weg terug naar Bradford. Vanaf daar boeken we een reis naar... Weet ik veel waar. Dat besluiten we dan wel.

Half slapend lig ik tegen Niall zijn schouder aan, terwijl Summer juist helemaal klaarwakker is nu en nog net niet hysterisch bezig is.

Via de autospiegel werp ik een blik op Harry. Aan zijn frons te zien vertrouwd hij deze hele zaak niet...

---------

heeii peepz

Wie van jullie dacht dat het Marcel was? c:

Meh, sorry als dit stukje heel slechtand stuff is, maar ik ben heel erg moe omdat ik vannacht slecht heb geslapen en eerste schooldag enzo.... Blehh.

We moeten dus blijkbaar woensdag een verslag inleveren voor wiskunde, maar ik heb 3 van de 4 lessen gemist, ik wist niet dat we een verslag moesten maken en snap er helemaal niks van. Ook altijd fijn. En het vooruitzicht van 5 so's en proefwerken volgende week helpt ook niet echt..

Nouja, sorry voor mijn gezeur.

Zoiezo komt er deze week nog een stukje, maar ik kan niet beloven wanneer, sorry guys.

Tell me what you think?

xxxxx

Trust, Love Fight.  || Ft. Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu