- Hvorfor?
- Bare gjør det, presser Alicia meg.
Jeg svelget tungt og kastet et lekent blikk bort til guttene.
- Det er lettere enn du tror, sa Alicia overbevisende. - Gå, befalte hun.
Jeg lot som jeg ikke hørte henne, men jeg fikk et hardt dytt i siden. Forsiktig stablet jeg den ene foten fremfor den andre. Alicia hadde blitt sur på meg fordi jeg hadde valgt conversene mine i stedet for de skoene med høy hæl. Men det var vel ikke det guttene så etter uansett?
- Hei, sa jeg flørtende.
Jeg følte at alle guttene rettet blikket sitt mot meg. Noen av dem plystret lett, mens andre studerte kroppen min grundig. Jeg kan ikke si at jeg likte det, men jeg gikk bort til en av guttene og satt med på fanget hans.
- Det er vel greit at jeg sitter her? spurte jeg sexy.
Gutten jeg hadde valgt meg ut la en arm rundt meg.
- Selvfølgelig søta, svarte han innbilsk.
Jeg kjente en rar følelse ta plass inni meg, men jeg snudde fort ryggen til den.
- Skal vi gå en annen plass? hvisket gutten inn i øret mitt.
Jeg nikket, og tok hånda hans forsiktig. Han smilte litt rart til meg, og vi gikk ut av lunsjsalen. Jeg møtte blikket til Alicia, og hun visste tommel opp til meg. Jeg blunket til henne, og vendte meg tilbake til gutten ved siden av meg. Han sendte meg et flørtende blikk. Jeg slo blikket mitt ned i bakken. Jeg liker jo ikke denne gutten, men jeg tenkte at jeg bare får spille med.
- Inn her, sa gutten plutselig.
Jeg stoppet opp og kikket opp på en svart dør. Han holdt den åpen for meg som en gentleman. Jeg smilte og gikk inn i rommet. Det var et veldig lite rom, så vidt plass til meg og gutten der inne. Jeg antok at det var et slags knøttlite bøttekott. Gutten lukket døra og låste den fort igjen. Det ble bekkmørkt, men det tok ikke lang tid før øynene hadde vendt seg til mørket.
- Hvorfor låste du? hvisket jeg nesten utkjørt.
- Sånn at vi kan være alene, hvisket gutten tilbake.
Jeg kjente en svak iling suste igjennom meg. Guttens pust kom nærmere og nærmere meg, og jeg kjente en hånd legge seg rundt ryggen min. Gutten var forsiktige med skarpe bevegelser, og jeg følte meg på en måte godt behandlet. Plutselig var guttens lepper på mine. Jeg bemerket meg at de var underlige myke. Jeg kysset gutten tilbake, og brøt aldeles ikke kysset. Bank bank. Gutten trakk seg unna meg og vendte blikket sitt mot døren. Vi sto egentlig klemt helt inntil den, siden rommet var veldig lite.
- Er du der inne? spurte en ynkelig jentestemme.
Jeg rynket på pannen. Hvem kunne det være? Gutten som for noen sekunder siden hadde vært så følsom, så plutselig veldig beklemt ut. Jeg kunne så vidt se at han flakket vilt med blikket.
- Hva er det? hvisket jeg så lavt at jeg var sikker på at personen på andre siden ikke ville høre noe.
- Ikke noe, svarte gutten avvisende.
Han trakk pusten langt ned i lungene, og vred om låsen på døra. Personen på utsiden trakk opp døra og sendte meg et isende blikk. Det var Monica, klassens bitch. Det gikk noen rykter om at hun hadde vært sammen med alle guttene på skolen. Vi gikk ikke akkurat så godt overens. Dessuten brukte hun å ignorere meg til vanlig.
- Ser man det, sa hun mystisk.
Jeg sender gutten ved siden av meg et spørrende blikk. Han avviser det også.
- Gå vekk, sa han med blikket på Monica. - Nå, sa han bekreftende.
Jeg kunne se Monica bli rasende.
- Hva mener du? spurte hun sånn uti det blå.
Selvfølgelig visste hun hva han mente. Plutselig tok gutten et kjærlig tak i hånda mi, sikkert helt bevist. Monica stirret. Så fryste hun irritert og snudde på hælen og gikk sin vei. Gutten derimot la lappene sine på mine nok en gang. Jeg gjengjeldte kysset triumferende. Det var først da gutten ville gå et skritt lengre, at jeg sa stopp. Det var også akkurat da tanken på at Monica og denne gutten faktisk kunne være sammen. Eller rettere sagt vært, fram til i dag.
- Noe galt? spurte gutten meg, nesten litt forbauset.
Jeg sendte han et konkret blikk, og ristet kort på hodet. Så snudde jeg ryggen til han og gikk min vei - akkurat slik Monica hadde gjort for kun noen minutter siden.
YOU ARE READING
Lappeteppe
RomanceOppfølger til "En annerledes hverdag" - du må ikke lese sesong 1 først, men det er smartest om du vil skjønne mer av plottet her: https://www.wattpad.com/story/32362897-en-annerledes-hverdag ...