Velký popis všeho, co jste nemuseli pochopit :D

447 29 5
                                    

Ahojky! Tak jsem zase tady :) Rozhodla jsem se udělat takový větší popis, ve kterém bude vysvětleno (snad) všechno, co jste nepochopili či si nejste jistí, zda-li se mají věci tak, jak si opravdu myslíte. Samozřejmě neříkám, že jste nic nepochopili (každý známe člověka, který chápe přece všechno, že? :D ), ale snad vám tento vysvětlovací ,,díl" pomůže se v mnoha věcech zorientovat, protože mě to určitě v průběhu příběhu usnadní psaní této knížky. Vlastně bychom to mohli udělat jako pohled někoho vševědoucího, kterému budeme prozatím říkat třeba ,,Bůh" :D No nic, snad jsme si vše vyjasnili a můžeme jít na to!


Pohled Boha

Myslím, že je pravý čas na to, abych vysvětlil, jak se věci mají. Samozřejmě že zde nezmíním úplně všechno, protože naši autorku budou jistě v průběhu napadat další NÁPADY a DETAILY k příběhu a celkovému ději, ale mým úkolem je vám zatím objasnit alespoň všechny ,,Základní detaily" :D Udělal bych to tak, že  si postupně budu brát na paškál všechny osoby, u kterých vás seznámím  jejich minulostí, vlastnostmi a fakty, které jejich život provázejí.

Petr Lexa

Tomuto velmi výraznému a společenskému mladíkovi je kupodivu 24 let. Všichni si o něm myslí, že je výrazně mladší, ale jemu to vcelku nevadí. Většinou žije způsobem ,,žij dneškem", ale jsou i chvilky, kdy se zamýšlí nad svojí minulostí. Je totiž velmi zapeklitá a složitá, to mu musíme uznat.                       Petr je původem z rodiny Lexigerů. Jsou mýticky známi jako vysávači duší. Znamená to, že si prostě najdou oběť, ze které následně vysají jejich duši, jejich podstatu. Na konci procesu zbude už jen prázdné tělo, které se během nocí dotoulá až do ,,shromaždiště" kde mu přidělí jinou, většinou uměle vyrobenou duši. Takový člověk s uměle přidělenou duší se pak chová tak, že se vším souhlasí, vypadá nepřítomně a nikdy si netvoří vlastní názory. Člověk, který je k vysávání předurčen, se kompletně změní přibližně v období 20-25 let.                                                                                           

Petrova matka, Iva Lexová, se snažila své oba synky na ten osudný den, kdy se jim totálně překope jejich život, co nejdůkladněji připravit. Už od malička je učila neustálé neutrálnosti v pocitech a obecně celkové klidnosti. Pokaždé, když se třeba jen zamračili, je obdarovala nejméně hodinovou přednáškou o tom, jak je to nebezpečné cítit smutek a naštvání. Všechny vaše pocity se totiž později mohou obrátit i proti vám. Když se cítíte extrémně smutně, vysajete i ze sebe podstatu. Vaše duše se pak sama vydá na cestu. Nikdo neví přesně kam, ale v legendách se píše, že to místo je tam, kam ještě žádný živý nevkročil.                                                                                                                                              

Petrův otec, Miroslav Lexa (Původně se jmenoval Miloslav Krátký), je původem člověk.  Obyčejný člověk, který se zamiloval do nebezpečné netvorky. Iva, přezdívaná ,,Krásná Ivana" ho až do své proměny jen přehlížela, ale když se také stala ,,jednou z nich", našla v něm svůj odraz. Najít v někom svůj odraz znamená, že se v něm prostě vidíte. Spatříte svou budoucnost, ve které bude jasně figurovat i vaše ,,zrcadlo"(v tomto případě Miroslav). Iva to udělala velmi šetrně. Musela se velmi ovládat, ale jakž takž zvládala žít s Miroslavem normální milenecký život. Zatím co on žil v přesvědčení, že Iva je normální poblázněná dívka, která mu leží u nohou díky jeho šarmu, ona se snažila u největší mocnosti (něco jako je pro lidi bůh) Kreiry vyprosit jeho proměnu, tedy aby mu mohla  ,,vštípit" budoucnost vysávače. Kreira nakonec změnu dovolila, ale pod jednou podmínkou: Jeden z Iviných synů se musel stát služebníkem její armády. Iva na to radši nemyslela a souhlasila. A jelikož vysávači mohou ukazovat ostatním vzpomínky, ukázala Miroslavovi i ty nejtmavší zákoutí její mysli, tím ho ohromila a bez dalších vyptávání mu ,,vdechla" tzv. informace, po kterých se jednoduše proměnil ve vysávače. Ten, kdo provádí proměnu, musí být maximálně soustředěný a musí cítit něco mezi ohromným smutkem a maximální radostí. Samozřejmě mnoho riskovala (celý proces se mohl zvrtnout a mohla by cítit jen smutek, což by nebylo nejlepší, jak už dobře víme) ale nakonec se jí to podařilo a člověk Miroslav Krátký se stal někým úplně jiným: Miroslavem Lexou. Vysávačem.                

Zamilovaný pár se ihned vzal a hned na to zplodili první dítě: Petra. On byl jejich miláčkem. Jeho rozmazlovali. To všechno by však trvalo déle, kdyby Iva znovu nepočala, ale tentokrát už dvojčata. Narození Filipa a Klárky Ivě připomnělo, kdo vlastně je. A co se za pár (no dobře za 20) let stane i z jejích dětí. Začala je tedy vést a celkem tvrdě trestat, když se pak jako starší někdy vzpouzeli jejím metodám a nebo se příliš zajímali o rodinnou minulost.  

Jako správná matka je nechtěla nijak strašit, neřekla jim tedy o jejich původu, jen jim dokola opakovala, že jsou něčím výjimeční.  Když se Petr odstěhoval, byl ten nejšťastnější člověk na světě. Žádná hloupá matčina pravidla! Ale stopy po její výchově na něm stejně zůstaly.

Když se Petr proměnil, bylo to právě v tu chvíli, co odešel naštvaný z bytu Lexy. Byl to pro něj obrovský šok, nechápal, co se to děje. V tu chvíli ho nenapadlo nic jiného, než zavolat své milující matce, která tu byla vždy pro něho. Do telefonu mu řekla ať nepanikaří a co nejrychleji přijede do Českých Budějovic. Všechno mu vysvětlila a i když se Petr tvářil, že už je v pohodě, doposud se s tím nesmířil. Nechtěl být nestvůra. Jenže život šel dál a on se musel smířit se svou podstatou a jít dál.

Když poprvé spatřil Lexy po proměně našel svůj odraz. A nešlo to nijak změnit. Miloval ji ještě více, než předtím. Nezbývalo tedy nic jiného, než se jí ukázat v celé své nové kráse. Jinak by se oba jen i nadále trápili a k ničemu by to nevedlo. V ten večer, co se konala párty u Jordana se rozhodl, že se za ní vydá. O svém tajemství jí ale neřekl. Teď už jen zbývalo to nějak zařídit. Nějak jí o tom říct. Nemohla přece žít v domněnce, že je Petr normální. Dříve nebo později by se jí stejně něco nezdálo. Nakonec tedy převážila myšlenka, že jí o sobě poví. Ale ne hned. Nemuselo by to totiž dopadnout dobře.


Tak! SRY, ale asi to rozkouskuju. Netušila jsem, že toho bude k objasňování a popisování tolik. No nic. Petr byl asi nejhorší. (myslím samozřejmě na vysvětlování :D)  Příště stihnu snad všechny ostatní. Tak jo. Teď už o něm víte opravdu (skoro :D) všechno!

-

-

-

To be continued... :D

vaše kaciiik <3



Překvapení z prvního patra/Petr Lexa (Hoggy)Kde žijí příběhy. Začni objevovat