Hujan lebat turun mencurah-curah membasahi bumi. Kilat sabung-menyabung langsung tidak mengganggu dia yang fokus bermain handphone. Semua chat dari rakan-rakan dibalas dengan pantas. Tidak sangka line memang menggila bila waktu hujan. 0.5 saat masa yang diperlukan untuk menghantar satu chat.
Single sofa di tepi pintu dipandang sekilas. Dia mengeluh perlahan. Di situlah tempat kegemaran bffnya, Azman. Sejak rakannya menghilangkan diri, hidupnya jadi sunyi.
Tok.. Tok.. Tok..
"Jeff, buka pintu. Aku sejuk ni."
Jarinya terhenti dari terus mengetuk screen handphone. Jam tepat menunjukkan 3 pagi.
"Jeff, aku sejuk ni! Cepatlah buka pintu."
Punggung diangkat, langkah kaki disusun lalu berlari menuju ke biliknya. Dia terus mencampak handphone di atas meja solek.
"Jeff, tolonglah buka pintu." Rayu Azman di luar rumah.
"Tak! Kau dah mampus! Pergi setan!"
"Apa yang kau cakap ni, Jeff? Aku tak faham."
Ketukan di pintu terhenti. Jeff melangkah keluar dari bilik. Meninjau keadaan sekeliling. Selamat.
"Apa yang kau tengok? Kau cari aku ke?"
Dia terus terkaku tatkala mendengar suara itu.
"Aku kat sini, Jeff."
Single sofa itu diduduki oleh seseorang. Dia terperanjat melihat sekujur tubuh badan tanpa kepala dengan tangan yang sedang melambai ke arahnya.
"Aku dah kata, kita sahabat sampai bila-bila!"
Leher Jeff berpusing 360° dengan sendiri lalu terpisah dari badan.
"Barulah sama dengan aku. Jangan risau, lepas ni takkan ada yang mungkir janji lagi. Kau ada dan aku ada. Kita sentiasa sama."
YOU ARE READING
Seram Merapu
Horror[CERTOT] Cerita kontot yang tak masuk akal. Jangan baca kalau anda berfikiran logik dan realistik! Sebuah certot seram yang sekadar geli-geleman.