Gegar

113 4 0
                                    

Author.

Sejak dulu lagi, saya ni jenis suka study overnight. So, usually ibu akan tunggu sampai saya habis belajar. Cuma satu jek syarat yg ibu bagi, kalau tertidur dia tak akan kejut and tolong switch off tv and kipas before masuk bilik.

Nak dijadikan cerita, malam tu study punya study tak sedar tertidur dekat ruang tamu. And all my family members biarkan saya tidur terbongkang di situ dengan tv yang tak bertutup plus kipas yang berpusing.

Syok gila tidur last-last tersedar masa pukul 2 pagi *author tengok jam, so jgn kecam*. Ok, takpelah. Tidur jek terus kat situ sebab esok tak sekolah, tutup tv dulu.  Lalu, mata pun dipejamkan semula.

Tapi, bila saya dah nak terlena. Tiba-tiba, ada something gegar gril rumah. Tahukan gril? Pagar besi. Dia gegar punya kuat. And the main problem is, gegaran tu kat bahagian bawah gril bukannya kat atas macam orang berdiri. Boleh tak bayangkan dia gegar kat bawah? The conclusion is, dia mengengsot *betul ke that word?* and maybe dia meniarap sambil gegar. Apalagi, ayat kursi dibaca walaupun terabur. Masa tu, lidah ni memang keras gegila! Langsung tak boleh mengucap.

Bila saya pekakkan telinga, dia gegar makin kuat. Wey! Sapa tahan? Terus bangun, chow masuk bilik. Sebelum tu, switch off dulu kipas. Nanti pagi ibu marah😂.

And, maybe dia gegar sebab nak masuk. Maybe.

Seram MerapuWhere stories live. Discover now