Asap dari kopi O panas diselangi dengan aromanya memberi sedikit gangguan buat dia. Bunyi ketukan paku di kamar sebelah mengganggu lamunannya.
" Far, minumlah kopi ni. Aku pening kepala sebab bau dia. "
Bunyi ketukan berhenti sekejap.
" Biarlah sejuk dulu. Kau sambunglah tidur. "
Far terus menyambung kerjanya. Suis gergaji dipasang. Kedengaran bunyi sesuatu yang keras dipotong. 'Ah! Payahnya!'
Si dia masuk ke bilik sebelah, memandang Far yang teliti dan fokus menyiapkan kerja.
" Sampai bila? "
" Kau jangan ganggu aku. "
" Tak nak berhenti? Aku pun dah tak kisah. "
" Aku cakap jangan ganggu aku! Kau masuk bilik, baring diam-diam! "
Kerusi roda ditolak masuk ke biliknya semula. Air matanya menitis. Peristiwa lama mula terimbas.
----------
Sara menanti kehadiran abangnya. Dia sudah berjanji dengan Far untuk berjumpa di situ tetapi sehingga kini kelibat abangnya masih tiada.
"Hai! Sorang ke? Nak teman?"
Sekumpulan lelaki menghampiri dirinya. Badannya mula menggigil. Takut. Mana Far?
"Tak perlu." Sara mula bergerak menjauhi mereka. Malangnya, malam itu bukanlah malam bertuah buat diri Sara.
Dia dirogol oleh syaitan-syaitan bertopengkan manusia. Di saat dia bangun untuk pergi dari tempat itu, dia dilanggar sehingga kakinya hancur.
"Sara, maafkan aku!" Jeritan Far memecah kesunyian malam.
----------" Sara, mari cuba alat ni. "
Far cuba memasang alatan itu ke kaki Sarah.
" Aku tak mahulah, Far. Kaki tu mesti membusuk. Kita beli jelah kaki palsu. "
Tiba-tiba, pipinya dicengkam kuat oleh Far. Muka Far kemerahan menahan marah.
" Kau adik aku! Aku nak yang terbaik untuk kau! "
" Tapi kau ambil kaki-kaki tu dari binatang-binatang tu! "
" Biar mereka mati! Mereka buat adik aku macam ni. "
" Sampai bila? Ada berapa orang lagi ? "
Far tersenyum gembira.
" Tinggal lagi seorang. Last but not least. "
YOU ARE READING
Seram Merapu
Horror[CERTOT] Cerita kontot yang tak masuk akal. Jangan baca kalau anda berfikiran logik dan realistik! Sebuah certot seram yang sekadar geli-geleman.