Bayang-bayang

129 7 0
                                    

Real story, by: zaaaaaf

Hari itu, aku dengan 2 orang kawan aku, Dayah dan Sarah. Kami bertiga merupakan pengawas pusat sumber. Awal tahun hari itu, cuma kami bertiga yang bertugas di pusat sumber, tiada siapa pun yang masuk.

Then, kami masuk bilik rujukan. Means, dalam pss ada lagi sebuah bilik yang jarang digunakan oleh sesiapa. Kami decide nak main Spirit of The Coin, but macam extreme sangat.
So, kami main Charlie Charlie.

At the same time, tingkat tu memang tiada pelajar sebab ada gap antara sesi pagi dan petang. Pelajar sesi pagi semua dah balik manakala pelajar sesi petang semuanya berada di dewan. Memang tiada orang langsung di tingkat itu, termasuklah cikgu atau pekerja.

Kami start main Charlie Charlie. Start daripada Sarah, tiada apa yang berlaku. Then, aku. Tak ada apa-apa yang berlaku. But, bila sampai turn Dayah. Angin masuk kuat gila dalam bilik rujukan tu. Bila dah rasa something, baru kami keluar.

Hari yang sama, kami kena bertugas pada waktu pagi dan waktu rehat. Waktu rehat tu dalam pukul 4.05 petang.
Lepas dah habis kemas semua, aku ajak Sarah pergi bilik air.  Waktu tengah buang hajat, aku nampak bayang-bayang Dayah. Suara pun aku dengar macam Dayah. Aku dengar orang buka paip sinki depan bilik air aku. Tapi yang peliknya, dia asyik tunggu kat depan pintu bilik air aku. Sarah pula dekat bilik air sebelah.

Sambil tenung bayang-bayang tu, aku buka pintu bilik air. Aku ingatkan Dayah nak prank, sekali buka! Krikk.. Krikk.. Krikk.. Takde orang? Sarah keluar bilik air, nampak aku tercari-cari something. Aku cari kesan air dekat sinki, tiada. Pelik.

Lepas aku masuk kelas, aku tanya Dayah.

" Hang ada masuk bilik air ke lepas aku ngan Sarah?"

"Hah, mana ada. Aku pergi tolong Kak Livarna dekat bilik rujukan."

Malam itu aku asyik dengar bunyi tapak kaki orang ulang-alik depan pintu bilik. Macam tengah tunggu aku ..

 Macam tengah tunggu aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Seram MerapuWhere stories live. Discover now