Assalamualaikum! !
pintu rumah itu dibuka...dengan perlahannya.. zulaikha memasuki rumahnya dan menguncinya balik..." Hmm....takde orang..." zulaikha lalu memasuki biliknya dan menghidupkan laptopnya...seperti biasa...melayan dirinya...dengan u tube....
Lagu Stiches oleh shawn mendes berbunyi...merupakan kepunyaan telefon zulaikha...
"Hello?"
"Weh ika sendkan jadual kat aku hari rabu punya "
"Ehh jap jap ni sape salam takde terus terjah masuk call aku mintak jadual...adab mana adab"
"Halaa ni aku aqilah jadual aku tertinggal kt sekolah"
"Hmmm laaa lahai yela nnti aku send kat group 5B"
"Okay , thanks babe"
"Yeah sure.."
"Oh weh weh weh ika ika jangan letak lagi..."
"Hmm apahal ada apa?"
"Ni tadi...mase aku ada mesyuarat kelab.... tadi Pn Wan ada jumpa aku"
"Haaa asal sejarah kau tak lengkap ke hahahaha . " perli zulaikha
"Huh..kwaja kau hahaha..aku dah berubah okay ni haaa aku nak cakap..yang pn wan nak lagi sorang ikut dia pergi camp kau pergi laaa eah??"
"Eahhhh tak naklaaaaa... aku taknak masuk hutan semua tak nak taknak"
"Alaaaa ni takde masuk2 hutan rimba semua takde... "
"Hmm then...camp apa...ni brapa hari ni"
"5 hari 4 malam je"
"5 hari 4 malam??? huh lamanya taknak...takpelah sekian terima kasih assalamualaikum! "
"Weh ika jangan macam ni...aku dah letak nama kau"
"Ehh, sedap2 kau jeeee letak nama aku sape yang mengizinkan kau letak nama aku...yeyejek kau...mana kau tau ic n alamat aku...?"
"Hahahahaha aku mintak,dengan cikgu laaaa sayang"
"Kau ni tak gunala... nanti ayah aku tak bagi,macam mana...sape nak jaga kelas nanti bila aku takde..."
"Hala kau sayang sangat dengan kelas kau tu...jgn risau tulaaa gunanya penolong ketua tingkatan "
"Ish suka hati kau la dah aku buzy bai" Zulaikha terus matikan talian..huh..suka hati diaa je letak nama aku.. dia ingat aku ni apa...aduh apa aku nak jawab nan ayah aku ni... ish...camp apalah sampai 5 hari macam tak logic! bebel zulaikha seorang sambil mengemas biliknya
❄❄❄
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10...1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
okay...lepas panaskan badan... yang jaga tukang serve bola diri belakang sana defend kiri attack kanan....okay... tegas cik tan merupakan cikgu jasmani kepada murid-murid 5BOkay Go! piiittt! wistle ditiup...mereka mulakan permainan bola tampar.. dengan semangatnya..
Wehh bola kau jerit fatin...
Huh my ball bola itu dibalas oleh zulaikha kearah pihak lawannya..
Mine....balas Hor cheng...ketua pasukan pihak lawan...
kedua-dua pasukan bermain dengan,baik sekali... sehingga loceng sekolah berbunyi....
Kringgggggggg...
Okay...Good Job Girls👍...next kelas kita main lagi..Okay Cikgu... Terima Kasih Cik Tan.
mereka pun berlalu ke kantin sekolah....
Hebatlah kau main aku perhati je dari jauh cara korang serve...lawan balik uyoo uyooo...kata arieza dgn teruja..
Hahaha biasalah see the hand laaa balas zulaikha sambil selak tudung..
Ehh perasan...nya kau ni haha..ttapi aku pelik fatin tak dapat2 bola sebab apa ek...soal aqilah..
Apa kau...taulah aku pendek kwaja betul..balas fatin..
Ehhh sentap u hahahah sedar pulak jawab aqilah sambil tergelak..
Erm,akak pn wan nk jumpa akak kat bilik guru...akak zulaikha dengan aqilah...kata seorang junior disekolah kami.
Oh alright. balas mereka serentak.
lalu mereka pun bergegas ke sana...Haaaa... zulaikha dengan aqilah . Cikgu ada ni senarai barang perlu bawak minggu depan...untuk ke camp... Minggu Depan kite datang awal-awal.... supaya dtg sana pun awal...sebab cikgu takut sesat..
Oh okay cikgu takde hal balas aqilah
Hmm kau takde hal aku camne..kata zulaikha dalam hati yg masih tak puas hati dengan aqilah..
Zulaikha?? Okay asal muka sedih je.
aaaaa....eh eh takdelah okay jee cikgu hahaa...
Baguslah...cikgu memang takde idea nak ambek sape..awak jelah harapan cikgu.. awak pergi jelah eah...
yelah cikgu takpe... saya faham.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...