Bab 39

1K 44 0
                                    

Haiqal melihat conversation dia dengan zulaikha...dia berasa tenang dan ada juga berasa kecil hati...

Dia kekadang merasakan dia tepuk sebelah tangan...kerana zulaikha tidak pernah berkata atau menunjukkan bahawa dia sayangkan haiqal.. tetapi tidak mengapa haiqal terima...mungkin zulaikha perlukan masa...

Aip....apa masam...masam...ni boy.. kata mirul.

Eh...takde apalah...just..tengok chat aku dengan zu je..

yeke...asal..bukan kau sekarang ni dah happy ke dengan dia..

ehh...mestilah..cuma tulah...aku rase bertepuk sebelah tangan ada..risau ada macam-macam la.

Oh alahai normallah tu....mungkin dia sayang kau tapi dia tak tunjuk... awat...kau risau dia suka boy kat sana ke..kata mirul sambil menghempus asap vapournya.

haihh....aku harap macam tu la..yela..aku tak senang hati bila ada lelaki tu ikut dia main giant bubble kat padang...malam-malam patutnya zu main dengan rakan sebilik dia...aku pun hmmm...balas haiqal sambil mengeluh.

dahlah...haiqal..biar je...kalau zu tak setia..mesti dia dah kapel dengan mamat tu awal-awal lagi.. ni tak dia sanggup tunggu kau..au..

haa..tulah kan aku pun rase camtu..kata haiqal sambil melihat screen telefonnya.

Haiqal lalu mengimbas kembali...zaman persekolahannya..

Weh...Haiqal..ada orang bagi kau surat..kata luqman merupakan ket pengawasnya.

huh?? sape pulak bagi ni?

Your Secret Admier 💕💌

Salam...Haiqal
Hari ni takde koko right?

Meet me kat belakang sekolah..after school finish...2:00pm

Jangan Lambat ☺

Haiqal trus melipatkan surat itu dan mencari...gadis itu.

Asal haiqal...tanya acap

ada orang suruh aku meet dia kat belakang sekolah kul 2 ..

siapa..sampuk miera.

i dont know..

wahhh....secret admirer.....kata nazihah.

ngarutla...

kau pergi tak...kata mirul

tahlah ..malas aku.

Alaaa pergilah haiqal aku curious jugk nak tau siapaaaa...kata mutia sambil menbaca surat tu.

Haih..malaslah...ngarut je semua ni.

Pergilaa je haiqal kau jangan risau something bad happen..kitaorg back up kau...kitaorang perhati kau dari jauh.
jelas mirul

ha...haih..yelahhh..balas ku.

2:00PM

Hmmmm...tak nampak pun ..tak jadi kot..bisik hati haiqal.

Assalamualaikum...sapa gadis itu.

Waalaikumsalam..?

Emm haiqal...senyumnya..

Haiqal lalu mengaru kepala..dan berasa tidak selesa.

Sorry..mesti awak rasa tak selesa...kenalkan i"m aida...kelas akaun sama dengan awak..

oh..aida?? tak pernah nampak pun.

em..sebab saya duduk hujung...thats why awak tak perasan..katanya sambil menunduk malu.

Oh...ingat ingat...erm..so awak nak apa..?

Tak...saya cuma sukakan awak..kata aida lalu memberi kan haiqal sekotak coklat.

Ohh ahhh terima kasih....balasnya

Lalu aida terus lari.....daripadanya.

emmm...okay pelik..kata ku terus pulang...

💌💌💌

Keesokkan harinya..aku masuk ke kelas 5 Akaun...aku melihat aida sedang memerhati & melambai aku dari jauh...

Aku hanya memberikan muka kosong...dan melihat bawah meja aku ada 1 surat berwarna pink..."ingat aku jambu ke?"

Salam Haiqal.

Harini...kita rehat sama-sama.. saya ada bawak bekal... khas untuk awak..rasalah ye 💕

Aku masih keliru dengan aida ni..tetapi aku fikir positive...suka means suka as a friend.....ya lalu aku pandang aida dan mengangguk..

Kringggggg.....

Ketika di kantin...aida orang pertama menjaga tempat untuk aku...dan tempat tu semaja dengan kawan-kawan aku pulak tu .. well aku tak kisah.

Haiqal...hmm ni aida ada masak nasi lauk sayur ,ikan...dengan ayamm..makan laa ehh..penat saya masak.

Wah banyaknya lauk awak masak rajinnya..

Hehehe...mestilah..makanlah...

waktu tu aku makan semua lauknya memang aku bantailaa...sedap pulak tu...kenyang perut... jimat duit belanja..

aida berasa gembira melihat haiqal makan.. masakkannya..

Haiqal...awak selalu balik naik apa..?

bus...balas sepatah.

Owh...jom balik sekali.

bole je.

betul...???

yup nape...

hahaha okay...balas aida berasa gembira sekali.

Sejak daripada tu...aku dengan aida balik sesama...rehat sesama...semua benda sesama laaa...sampai satu tahap aku diChopkan Boyfriend kepada aida.

Tambah lagi bila aku dapat tau aida rapat dengan aini dan aimi...aku terus kurangkan bersemuka dengan dia.

haiqall....jerit aida sambil berlari ke arahku...masa tu...hari last day sekolah...sejak nak exam aku malas nak layan dia sangat sejak perangai dia makin lama makin buat aku tak selesa...dengan selambanya panggil aku "sayang" ....tarik tangan aku...memang dah over limit la bagi aku.

Kau nak apa..

eem kenapa sejak kebelakangan ni awak macam tak suka saya je...dulu awkk ber awak saya kenapa ber aku kau...awak dah tak sayangkan saya ke..kata aida dengan nada sayu.

Sayang? aku just anggap kau kawan je aida...tak lebih dari tu..bila kau cakap suka... bagi aku suka as a friend tak lebih dari tu. Jelas ku.

Huh...tak haiqal..aida...bukan nak berkawan je dengan haiqal..i want more than that...aida serious sukakan haiqal...aida sanggup study hard..to get a good result.. supaya kita dapat study sesama...i really in love with you...aida mula sukakan haiqal bila kita sama kelas...mase form 3..aida cuma tak tau bila masa yang sesuai...aida selalu curi -curi pandang kat haiqal...i willing do anything to you... dont you realize??
kata aida..sambil menangis.

Sorry aida...aku..tak boleh sebab aku pun sukakan seseorang... aku just anggap kau kawan... tak lebih..its okay..untuk kebaikkan masing-masing stop contact each other..and thanks.. for everything aida. kata ku dan memberikan senyuman padanya ...aku terus berlalu pergi meninggalkan aida keseorangan.

Kau, Crush AkuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang