Try call zuu la.
Hello assalamualaikum Zu...
oh..yee waalaikumsalam..nape weh
ni aku haiqal haha member kesayangan kau hehe..
hahaha.. ye aku kenal lagi suara kawan aku ni nape ye?
saje dengar suara kau rindulah. erm.
haha...tetiba je kau nak apa.
ermm...aku...
.......
hello???weh asal diam...aku apa
a....aku nak ajak lepak haaa lepak...
huh..? bila?
bila-bila je?? hehe.
erm tengoklah...aku kat melaka ni...banyak assingment..aku kene siapkann profesor Jamil ni..
laaa...yeke bila kene hantar.
Lusa....luah zulaikha dengan nada yang sedih.
uish xlama tu ..banyak lagi ke??
erm adalah lagi dalam 2/3 helai lukisan kena siapkan..
nak aku tolong? hehe..
ish takpelah...lagi pun ni seni...kau tau ke??
aip..kau lupa ke mase exam trial balik sekolah aku selalu teman kau melukis kat dataran merdeka.
ohh hahaha...ingat lagi kau..ek? em tengoklah..tapi aku,kat melaka too bad
owh...yeke kau belajar kat sana kan
yeap uitm lendu,melaka.
oh ...sabtu ni aku turun melaka.
Huh...seriously..?? kau nak naik apa..
Moto..jawab haiqal dengan ringkas.
ehh... tak payah jauhlaa.
Laa...takpe. Aku tak kisah lagi pun aku takde buad apa kat rumah ni.. jadi daripada aku tak buad pape aku datangla melaka..jelas haiqal.
oh..lahai buad susah je..yelah datanglah..thanks weh aku terharu kau memang kawan yang baik.
Hahah...yeap "kawan"..senyum haiqal.
eem... okaylah..dah nak masuk asar kat sini..aku g ambek wudhu lu nanti..papehal aku whatsapp kau k?
hehe...okay zuu..alang-alang tu selfie la..sekali untuk aku.
hahaha.. gediklah kau..insyaAllah k..
okay gerak lu bai weh ,assalamualaikum.Haha..k walaikumsalam.
Talian Dimatikan
Zulaikha baru saja mahu mulakan kerjanya...telefonnya berdering lagi..
aik...sape pulak call aku..hmm
Aunty Call...
Ouh...aunty aritu la...
Assalamualaikum Zulaikha!
waalaikumsalam ye aunty?
Ingat lagi tak ni aunty...yang awak tolong aunty mase pencuri... curi beg aunty tu...
Hahaha ingatlah aunty..saya save no auntykan hari tu...
YEKE...hahaha baguslaaa. kata aunty itu dengan mesra...
Haha...ni ada apa call ni aunty...
macam ni...bulan ramadhan nak dekat..dah aunty ingat nak ajak kamu berbuka dengan aunty dari dulu lagi aunty ajak tak dapat...dapat...aunty harap zulaikha tak tolak permintaan aunty ni.
rayu aunty itu.emm...hahaha insyaAllah aunty. Saya cuba cari masa berbuka dengan aunty..aunty nak makan luar ke??
ehhh... tak payah lah makan luar mahal..makan..kat rumah aunty je..aunty masak. Hah kita berbuka sama-sama...
Laaaa...buat susah-susah je aunty ni..seganlah aunty.
Apa nak disegannya aunty buat ni nak balas jasa baik kamu je zulaikha..lagi satu aunty rase sejuk hati tengok kamu..aunty berkenan sangat dengan kamu..
"Alamak aunty ni kesitu pulak hilang ilham aku nak melukis.."
Hahaha...ade ade je aunty ni..insyaAllah aunty.. papehal saya call aunty k?
yelaa...aunty berharap sangat kamu datang...jangan hampakan aunty ye? ni kamu tengah buad apa ni...? tengah study ke?
hahaha...insyaAllah saya takkan hampakan aunty.. ermm saya tengah buat assignment ni lusa kena hantar..
ohhh...okay sorry ya aunty ganggu... aunty senarnya nak ajak berbuka je dengan zulaikha..okaylah belajar elok-elok.. dah berjaya nanti senang.. dapat kerja yang elok..suami yang elok..aunty doakan zulaikha berjaya suatu hari nanti..
Ehhh...tak ganggu pun saya pun bosann ni hehhe.. alhamdulillah terima kasih aunty terharu saya dengar hehe aamin..
Haaa...sama-sama...okaylah zulaikha aunty kene pergi dulu...nak masak untuk suami aunty ni..dengan anak-anak aunty..papehal aunty call balik ye zulaikha..
Owh okay aunty..assalamualaikum..
Call Ended..
Betul-Betul serious aunty ni.. bisik zulaikha dalam hati.
Assalamualaikum!!!! Jerit Atiqah merupakan teman "roomatenya"
waalaikumsalam..aik sorang je..ina dengan sofia mana?
owhhh dorang tuu baru sampai
assalamualaikum!!! kata ina dan sofia.
wslm ..balas zulaikha
wahhh...lawanyaaa lukisan kau zuuu nak nangis.. kata ina gadis bertudung labuh itu sambil membetulkan cermin matanya.
HolyShit seriously u do this all the time??? tanya sofia merupakan anak dato dan berdarah mempunyai darah mat salleh, seorang gadia yang tinggi lampai berambut panjang.
Ya....tinggal lagi dua je sofea pastu i dah siap yehettt yeheettt riang zulaikha sambil mengeliat.
Pergh...wa salute sama lu laaa zuu aku profesor Jamil punya dua bulan lepas pun tak hantar hahaha. Balas Atiqah lagak seperti lelaki..sambil menyelak rambutnya yg pendek macam laki.
Alaaa...zulaikha kan anak emas Profesor Jamil... hihik prof pun sayang kat dia...yelah student kesayangan sakat ira..sambil tersengih-sengih.
Hahaha banyak lah kau kata zulaikha sambil mencubit lengan ina...ni korang p mana je tadi...banyak barang shopping.
Actually that things belongings to Atiqah's...kata sofea.
What...all of them..?tanya zulaikha
Yeap...!!! lawa tak zuuu.. tanya atiqah menunjukkan pakaian yang baharu dibelinya..
Ermm..bukan kau banyak ke baju kotak-kotak haaa atiqah aku rasa semua dalam almari kau tu semua baju kotak-kotak cuma warna je lain. kata zuu
Ina dengan sofia dah nasihat dah si saudari atiqah ini...tetapi saudari tidak mahu mendengar pendapat kami. Balas Ina membuat ala-ala arab..
Haha...so guys baju mana satu..baju untuk ke kelas esok..kotak kecik or kotak besar.. kotak berwarna or kota tak berwarna? tanya atiqah.
I choose me...kata sofia terus baring di katilnya.
Hahah ...no comment for me. Balas zu sambil menyambung lukisannya.
ermmm...ina nak nak ke tandas ye tandas. balas ina sambil memegang perutnya.
Alaaaaaa guys....jerit Atiqah kerana dipalau oleh rakan sebiliknya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kau, Crush Aku
RandomZulaikha adalah gadis biasa. Tiada istimewa pada dirinya. Dia hanya punya angan-angan & doa. Kata Aqilah, Siapa kata cinta itu takkan kekal dari sekolah menengah jika kesetiaan itu ada! Hati Zulaikha mahu pendam perasaannya terhadap jejaka itu...